СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Моделирование онлайн-урока по английскому языку на тему "Мой выходной день", 5 класс

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Моделирование онлайн-урока по английскому языку на тему "Мой выходной день", 5 класс»

Моделирование онлайн-урока по английскому языку Класс: 5 Тема (по КТП): Мой выходной день Коммуникативная ситуация: Как я провожу свой выходной день Место в системе уроков по данной теме: 4 урок по теме Оборудование урока: УМК для 5 класса, презентация, карточки с лексическими и грамматическими заданиями.

Моделирование онлайн-урока по английскому языку

Класс: 5

Тема (по КТП): Мой выходной день

Коммуникативная ситуация: Как я провожу свой выходной день

Место в системе уроков по данной теме: 4 урок по теме

Оборудование урока: УМК для 5 класса, презентация, карточки с лексическими и грамматическими заданиями.

Цель урока Цель:  закрепить пройденный материал по теме выходной день. Прогнозируемый результат урока: предполагается, что к окончанию урока учащиеся закрепят лексику по теме «Мой выходной день» и сформируют умения употреблять эту лексику в языковых и речевых упражнениях. Совершенствовуют грамматические навыки по теме “Past Simple Tense”

Цель урока

Цель:  закрепить пройденный материал по теме выходной день.

Прогнозируемый результат урока: предполагается, что к окончанию урока учащиеся закрепят лексику по теме «Мой выходной день» и сформируют умения употреблять эту лексику в языковых и речевых упражнениях. Совершенствовуют грамматические навыки по теме “Past Simple Tense”

Организационный момент (Приветствие, объяснение целей и задач урока)   - Good morning, my dear! I am glad to see you What is your favourite day of a week? Why? Where do you go on Saturday and Sunday?  And what do you usually do during weekends? Do you know, what are we going to talk about at our lesson? Let's have a look at the board and guess. That's right, today we speak about a day off At our lesson we’ll repeat the words on the topic “My day out”.

Организационный момент (Приветствие, объяснение целей и задач урока)

  • - Good morning, my dear! I am glad to see you

What is your favourite day of a week? Why? Where do you go on Saturday and Sunday?  And what do you usually do during weekends?

  • Do you know, what are we going to talk about at our lesson? Let's have a look at the board and guess.
  • That's right, today we speak about a day off

At our lesson we’ll repeat the words on the topic “My day out”.

I’ve got some words for you. Let’s try to translate them together.   быть дома – to be at home ходить гулять – go for a walk cмотреть телевизор – watch TV идти в лес – go to the woods играть в компьютерные игры - play computer games делать домашнее задание – do homework

I’ve got some words for you. Let’s try to translate them together.

  • быть дома – to be at home
  • ходить гулять – go for a walk
  • cмотреть телевизор – watch TV
  • идти в лес – go to the woods
  • играть в компьютерные игры - play computer games
  • делать домашнее задание – do homework
4.Речевая зарядка. Make some words in Past Simple form come – came drive – drove give – gave have – had  be – was, were

4.Речевая зарядка.

  • Make some words in Past Simple form
  • come – came
  • drive – drove
  • give – gave
  • have – had
  • be – was, were
5. Систематизация грамматических навыков Past Simple Tense. 1. Сomplete the verb “to be” in Past Simple. ( was or were ) 1. I was a student.   2. My father was not a shop-assistant, he was a teacher.   3. Were your aunt a doctor? - Yes, she was .   4. Were they at home? - No, they were not. They were at school.   5. Were you an engineer? - Yes, I was .   6. Max was an office-worker.   7. We were late, sorry!

5. Систематизация грамматических навыков Past Simple Tense.

  • 1. Сomplete the verb “to be” in Past Simple. ( was or were )
  • 1. I was a student.  2. My father was not a shop-assistant, he was a teacher.  3. Were your aunt a doctor? - Yes, she was .  4. Were they at home? - No, they were not. They were at school.  5. Were you an engineer? - Yes, I was .  6. Max was an office-worker.  7. We were late, sorry!
7.Активизация лексических единиц по теме “My day out” 1. Game: “Answer me!” What do you like to do at the weekend? - I like to play computer at the weekend. - I like to do homework at the weekend. - I like…

7.Активизация лексических единиц по теме “My day out”

  • 1. Game: “Answer me!” What do you like to do at the weekend?
  • - I like to play computer at the weekend.
  • - I like to do homework at the weekend.
  • - I like…
  4. Match the words and make up word combinations.

4. Match the words and make up word combinations.

10. Контроль усвоения знаний Complete the sentences with the correct verb – form: a)  I watched TV yesterday. b)  We visited out friends in July. c)  He ate pizza. d)  My mum drank cold tea. e)  Kate did homework. 2. Match  1. go to the lake     A.  купаться, искупаться  2. go fishing          B.  идти на речку  3. go for a picnic     C.  идти на озеро  4. go to the river     D.  идти на пикник  5. go swimming      E.  идти на рыбалку

10. Контроль усвоения знаний

  • Complete the sentences with the correct verb – form:
  • a)  I watched TV yesterday.
  • b)  We visited out friends in July.
  • c)  He ate pizza.
  • d)  My mum drank cold tea.
  • e)  Kate did homework.
  • 2. Match 1. go to the lake     A.  купаться, искупаться 2. go fishing          B.  идти на речку 3. go for a picnic     C.  идти на озеро 4. go to the river     D.  идти на пикник 5. go swimming      E.  идти на рыбалку
10. Предъявление домашнего задания    7 sentences about your day out. At assessing 9-10 – presentation “My day out”

10. Предъявление домашнего задания

  • 7 sentences about your day out. At assessing 9-10 – presentation “My day out”
11.Подведение итогов. Thank you. You did a lot today! We talked much about your weekend.. I’m very glad that all of you took active part in this work. You have worked well at our lesson. You are the happiest people! The lesson is over. So thank you for the lesson. And your marks are very good today. You may be free. Good-bye, children.

11.Подведение итогов.

  • Thank you. You did a lot today! We talked much about your weekend.. I’m very glad that all of you took active part in this work. You have worked well at our lesson. You are the happiest people! The lesson is over. So thank you for the lesson. And your marks are very good today. You may be free. Good-bye, children.
12.Рефлексия. HAPPY TIRED CONFUSED RELAX BORED

12.Рефлексия.

HAPPY

TIRED

CONFUSED

RELAX

BORED