СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Урок английского языка по теме «Национальные блюда»

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок для 5-го класса школ с углубленным изучением английского языка

Просмотр содержимого документа
«Урок английского языка по теме «Национальные блюда»»

Муниципальное общеобразовательное учреждение

«Гимназия № 13 Тракторозаводского района Волгограда»









Конспект урока английского языка

«Национальные блюда»

для 5-го класса школ с углубленным изучение

















Учитель английского языка Кожевникова А.В.


Конспект урока «Национальные блюда»


Цель: совершенствовать лексические навыки по теме «Национальная кухня».

Задачи:

  • активизация ранее изученные грамматические конструкции.

  • формирование лексических навыков по теме;

  • развитие языковых и познавательных способностей учащихся, готовность к коммуникации;

  • формирование логического мышления и развитие памяти.

  • развитие умения работать в парах и группах;

  • формирование интереса к учению и познавательной активности учащихся;


Этап урока

Ход урока

Примечание

Оргмомент

Good morning, dear boys and girls. I am glad to meet you at our unusual lesson. Sit down, please. How are you today? (дети отвечают на вопрос). So let’s start our lesson.


Постановка целей и задач урока

Today we are going to speak about traditional food and about national dishes.

The history of the national cuisine is long. It is rich and varied. People have different food habits and customs. Some people don't eat much sugar or don't drink coffee or tea. Some people eat spicy, hot food, vegetarians don't eat meat. But I know all people should start their day with morning gymnastics. So we shall begin our lesson with gymnastics for our tongues.


TONGUE TWISTER

All I want is a proper cup of coffee

Made in a proper copper coffee pot;

I may be off my dot,

But I want a cup of coffee

From a proper coffee pot.

Iron coffee pots and tin coffee pots,

They are no use to me

If I can't have a proper cup of coffee

From a proper copper coffee pot,

I'll have a cup of tea.

На экране текст скороговорки (Слайд 1)

Введение новой лексики по теме и первичное её закрепление


GROUP WORK Working with proverbs

So let’s go on our food training. It will be more exiting to compete in the proverb race. There are many proverbs concerning food. Your task will be to make these proverbs about food complete. We should have two teams: Team-1 - “KitchenMag” and Team -2 -“So Yummy”. Who will be the captains?

The first captain- “Chief Cook” and the second captain-“Head of the Kitchen”


Present your members. What are they good at?

Use words from lesson vocabulary: peel, cut, mix, boil, serve, chop, add, simmer

St.1-I am good at peeling…

St.2- I am good at cutting and slicing…

St.3- I am good at mixing…


(The class is divided into groups of three or four. The stripes with proverbs are cut in two halves. The winners are the first to complete all the proverbs given.)

1. Every cook praises...

2. Dry bread at home is better...

3. Too many cooks...

4. Out of the frying pan...

5. Don't put all your eggs...

6. The proof of the pudding is...

7. His bread...

8. There is no use crying...

9. Half a loaf is...

10. The pot is calling...

11. The fat is...

12. To lengthen your life,...


a) Over the spilt milk.

b) into the fire.

c) the kettle black.

d) his own broth.

e) lessen your meals.

f) than roast meat abroad.

g) in the fire.

h) is buttered on both sides,

i) into one basket,

j) better than none,

k) spoil the broth (soup).

l) in eating.

Keys: 1-d, 2-f, 3-k, 4-b, 5-i, 6-1, 7-h, 8-a, 9-j, 10-c, 11-g, 12-e.

Актуализация знаний

What dishes can you make using these ingredients? (Ученики называют продукт и блюдо из него).

Now open your books at page 78. Read the text and do the tasks.

Применение знаний и умений в новой ситуации


Now let’s write our own recipes.

Pancakes

  1. Pancakes are very easy to make.

  2. Ingredients:

• One cup of flour

• One cup of milk

• One large egg

• Some salt

• Some butter or oil

• Lemon juice

• Some sugar

  1. Instructions:

Fill one cup with flour and put into a bowl. Fill another cup with milk and pour into the bowl. Crack the egg into the bowl and whisk the flour, milk and egg until the mixture is smooth. Put a very small amount of butter or oil in a pan, and when it is hot, put some mixture in the pan and move the pan to make a thin pancake. After one minute hold the pan carefully and throw or toss the pancake in the air to turn it over. Now cook the pancake on the other side.

When the pancake is ready, add some lemon juice and put some sugar on it and eat it immediately. If you don’t like lemon juice, eat them with jam, chocolate sauce or ice cream. Mmm, delicious!

Карточки с ингредиентами и глаголами, описывающими кулинарные процессы.

Рефлексия и подведение итогов

Really good job! You are great today. Marks for the lesson are…. At home you should write a recipe of traditional Russian dish. Don’t forget to learn new words. Thank you very much for the lesson, for your work and answers. Our lesson is over. Good-bye.


Уходя с урока ученики оставляют смайлики с улыбкой в знак того, что урок , по их мнению, был интересный, плодотворный и что они работали хорошо.

Те ученики, которые считают, что работали не в полную силу, что могут лучше оставляют на выходе «минорные» смайлики