СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Образовательное путешествие по родной республике «Өбүгэбит Эллэй Боотур суолунан» как условие формирования патриота и гражданина

Категория: География

Нажмите, чтобы узнать подробности

Презентации описан опыт работы по внеурочной деятельности по географии в течении 8 лет работы учителя  МОБУ ЯГНГ "Айыы Кыьата".

Просмотр содержимого документа
«Образовательное путешествие по родной республике «Өбүгэбит Эллэй Боотур суолунан» как условие формирования патриота и гражданина»

Образовательное путешествие по родной республике «Өбүгэбит Эллэй Боотур суолунан» как условие формирования патриота и гражданина Автор работы: учитель географии МОБУ ЯГНГ Айыы Кыһата Ильина Кюннэй Анатольевна,

Образовательное путешествие по родной республике «Өбүгэбит Эллэй Боотур суолунан» как условие формирования патриота и гражданина

Автор работы:

учитель географии

МОБУ ЯГНГ Айыы Кыһата Ильина Кюннэй Анатольевна,

Актуальность   Формирование чувства патриотизма, гордости за родной край является важной задачей воспитания подрастающего поколения. Это сложный и непрерывный процесс, в котором принимают участие и семья, и школа, и друзья ребенка. Нельзя ограничиваться только школьными уроками и классными часами. Необходимо использовать разные формы и проводить работу системно. В связи с этим в школе «Айыы Кыһата» разработан проект образовательного путешествия по родной республике «Өбүгэбит Эллэй Боотур суолунан».

Актуальность

Формирование чувства патриотизма, гордости за родной край является важной задачей воспитания подрастающего поколения. Это сложный и непрерывный процесс, в котором принимают участие и семья, и школа, и друзья ребенка. Нельзя ограничиваться только школьными уроками и классными часами. Необходимо использовать разные формы и проводить работу системно. В связи с этим в школе «Айыы Кыһата» разработан проект образовательного путешествия по родной республике «Өбүгэбит Эллэй Боотур суолунан».

Цель исследования: систематизация маршрутов туристических экскурсий и экспедиций пройденных учеником школы «АйыыКыһата» с 5 по 11 классы в образовательном путешествии по родной республике «Өбүгэбит Эллэй Боотур суолунан», как условие формирования патриотизма и ценностных установок ученика «АйыыКыһата» Задачи исследования: 1. Рассмотреть понятие «образовательное путешествие», «экологическая тропа», «экскурсия» 2. Выделить требования, предъявляемые к экологической тропе, образовательному путешествию 3. Систематизировать экскурсионные маршруты по Республике Саха (Якутия) во время образовательного путешествия. 4. Проанализировать эффективность образовательного путешествия по родной республике «Өбүгэбит Эллэй Боотур суолунан»
  • Цель исследования: систематизация маршрутов туристических экскурсий и экспедиций пройденных учеником школы «АйыыКыһата» с 5 по 11 классы в образовательном путешествии по родной республике «Өбүгэбит Эллэй Боотур суолунан», как условие формирования патриотизма и ценностных установок ученика «АйыыКыһата»
  • Задачи исследования:
  • 1. Рассмотреть понятие «образовательное путешествие», «экологическая тропа», «экскурсия»
  • 2. Выделить требования, предъявляемые к экологической тропе, образовательному путешествию
  • 3. Систематизировать экскурсионные маршруты по Республике Саха (Якутия) во время образовательного путешествия.
  • 4. Проанализировать эффективность образовательного путешествия по родной республике «Өбүгэбит Эллэй Боотур суолунан»
  • Люди всегда любили путешествовать. Поездки расширяют кругозор, знакомят с природой, культурой и обычаями разных регионов и стран. В образовательном процессе путешествия могут использоваться также активно, как и другие формы обучения и воспитания. А их эффективность зачастую может быть гораздо выше.
  • Образовательное путешествие – это педагогическая технология, позволяющая преобразовывать окружающую среду в среду развития личности, способная соединить реальное передвижение в пространстве с освоением культурно-исторических пространств.
  • В образовательном путешествии можно использовать различные формы: экологические и туристические тропы, экскурсии разных видов.
  • Экологическая тропа  — это специальный образовательный маршрут, проходящий через различные природные объекты, имеющие эстетическую, природоохранную и историческую ценность. На этих маршрутах можно познакомить детей и взрослых с естественными биоценозами, многообразием растений и животных, связями, которые имеются между ними, представить на практике природоохранную деятельность .
  • Экскурсия – организованное, коллективное посещение природных, промышленных объектов, достопримечательных мест под руководством учителя с целью изучения и сбора краеведческого материала
Проект образовательного путешествия по родной республике «Өбүгэбит Эллэй Боотур суолунан»    состоит из следующих частей: 1. Однодневные экскурсии по городу и в окрестностях города Якутска 2. Экологическая тропа «Тайны Свещенной горы» по Табагинскому мысу 3. Туристические автобусные поездки по родной республике

Проект образовательного путешествия по родной республике «Өбүгэбит Эллэй Боотур суолунан»

состоит из следующих частей:

  • 1. Однодневные экскурсии по городу и в окрестностях города Якутска
  • 2. Экологическая тропа «Тайны Свещенной горы» по Табагинскому мысу
  • 3. Туристические автобусные поездки по родной республике
Однодневные экскурсии по городу и в окрестностях города Якутска   В окрестностях города Якутска имеются популярные места отдыха и туризма для жителей Якутска. Согласно проекту образовательного путешествию с 5-8 классы проводятся однодневные экскурсии на природу в окрестностях города Якутска: Экскурсия по Старому городу и на Зеленый луг,осень 5 класс Учебная экскурсияна гору Чочур-Мыран и Ботанический сад, весна 5 классс Пешая туристическая экскурсия на Табагинский мыс, осень 6 класс Учебная геологическая экскурсия на Табагинский мыс, весна 6 класс Пешая туристическая экскурсия местность «Кулаты - Табагинский мыс – с. СтараяТабага», осень 7 класс Учебная экскурсия на речку Шестаковка, весна 7 класс Учебная экскурсияпо экологической тропеКуллаты- Табагинский мыс – Старая Табага, весна 8 класс

Однодневные экскурсии по городу и в окрестностях города Якутска

  • В окрестностях города Якутска имеются популярные места отдыха и туризма для жителей Якутска. Согласно проекту образовательного путешествию с 5-8 классы проводятся однодневные экскурсии на природу в окрестностях города Якутска:
  • Экскурсия по Старому городу и на Зеленый луг,осень 5 класс
  • Учебная экскурсияна гору Чочур-Мыран и Ботанический сад, весна 5 классс
  • Пешая туристическая экскурсия на Табагинский мыс, осень 6 класс
  • Учебная геологическая экскурсия на Табагинский мыс, весна 6 класс
  • Пешая туристическая экскурсия местность «Кулаты - Табагинский мыс – с. СтараяТабага», осень 7 класс
  • Учебная экскурсия на речку Шестаковка, весна 7 класс
  • Учебная экскурсияпо экологической тропеКуллаты- Табагинский мыс – Старая Табага, весна 8 класс
Проект «Экологическая тропа по Табагинскому мысу»   Табагинский мыс расположен на правом берегу р. Лена в 25 км от г.Якутска. Табагинский мыс является одним из популярных мест отдыха и туризма для жителей Якутска. Расматриваемый нами природный объект, обладая богатым научно-информационным ресурсом, является ценным геологическим памятником и представляет интерес для организации новых увлекательных туристических экскурсий, учитывая и имеющееся инфраструктурное обеспечение.   С осени 2010 года учащиеся нашего класса под руководством учителя географии Ильиной Кюннэй Анатольевны проводят здесь геолого-краеведческие экскурсии.   Этапы реализации  2010-12г. – систематизация опыта, методики, образование творческих групп;  2012-15г. – разработка проекта;  2015-2017г. – реализация проекта, обобщение опыта, оценка результатов

Проект «Экологическая тропа по Табагинскому мысу»

Табагинский мыс расположен на правом берегу р. Лена в 25 км от г.Якутска. Табагинский мыс является одним из популярных мест отдыха и туризма для жителей Якутска. Расматриваемый нами природный объект, обладая богатым научно-информационным ресурсом, является ценным геологическим памятником и представляет интерес для организации новых увлекательных туристических экскурсий, учитывая и имеющееся инфраструктурное обеспечение.

С осени 2010 года учащиеся нашего класса под руководством учителя географии Ильиной Кюннэй Анатольевны проводят здесь геолого-краеведческие экскурсии.

Этапы реализации 2010-12г. – систематизация опыта, методики, образование творческих групп; 2012-15г. – разработка проекта; 2015-2017г. – реализация проекта, обобщение опыта, оценка результатов

этап

1 этап: 2010- 2011, 5 класс

Реализация проекта

2 этап: 2011 - 2012, 6 кл

Продукт деятельности

- Обзорная экскурсия  по Табагинскому мысу по маршруту Старая Табага – Санаторий Ленские зори – Табагинский мыс – Старая Табага

3 этап: 2012 -2013, 7 кл

- Обзорная экскурсия по маршруту Табагинский мыса Старая Табага – Хайа Урдэ- Табагинский мыс- Старая Табага

Сбор юрских окаменелостей

- Учебная экскурсия на Табагинский мыс  по маршруту Старая Табага – Со5уруу Ытык Хайа

Сбор юрских окаменелостей;

4этап: 2013-2014, 8 кл

- Многодневный поход на долину реки Куллаты

- Геологическая экскурсия по Табагинск ому мысу

Обзорная экскурсия по маршруту Куллаты – Табагинский мыс- Старая Табага

5 этап: 2014-2015, 9 кл

Экологическая тропа по Табагинскому мысу

Гербарий; исторические сведения о местности тропы

Альбом фаунистических находок,

6 этап: 2015- 2016, 10 кл

- Экологическая тропа по Табагинскому мысу

7 этап:2016-17, 11 кл

Атлас растительности

Туристическая карта по маршруту,

- Учебные экскурсии для учащихся школы

- Организация учебных маршрутов по тропе для будущих экскурсоводов

Полевое пособие ученику геологическом походе

Справочник путеводитель на английском языке

- Экскурсий для учащихся города, жителей республики и гостей столицы .

Буклет по тропе

- Разработка новых туристических маршрутов  в окрестности города Якутска, по республике

Полевой дневник по тропе

Справочник путеводитель

     Структура тропы      Объект№1 Наша тропа начинается в 37 км к югу от Якутска и 5 км к северу от села Техтюр Хангалаского улуса местности Куллаты. В долине Куллаты по археологическим данным люди жили с времен неолита. Здесь находилась ставка одного из предводителей старинных хангаласцев Мунньан Дархана, отца легендарного властителя народа саха Тыгына. Объект №2 местность «Үс бүтэй» место первых ысыахов. В этом месте Я. Линденау членом второй Камчатской экспедиции был описан ысыах. Объект №3 Двигаясь вдоль дороги по реке Куллаты вы дойдете до карьер ,где можете провести полевые исследования. Здесь вы найдёте ареал распространения адониса весеннего, растение занесенного в Красную книгу РС(Я) Объект №4 Мэҥэ Таас, Тойон сэргэ. 1995 году в м. Куллаты был поставлен Тойон сэргэ, возложен Памятный камень как день уважения роду Великого Тыгына .Это место объявлено священным. Объект№5 Самое сложное и опасное место тропы переправа через речку Куллаты. Главное не боятся и не спешить.

  Структура тропы  

  • Объект№1 Наша тропа начинается в 37 км к югу от Якутска и 5 км к северу от села Техтюр Хангалаского улуса местности Куллаты. В долине Куллаты по археологическим данным люди жили с времен неолита. Здесь находилась ставка одного из предводителей старинных хангаласцев Мунньан Дархана, отца легендарного властителя народа саха Тыгына.
  • Объект №2 местность «Үс бүтэй» место первых ысыахов. В этом месте Я. Линденау членом второй Камчатской экспедиции был описан ысыах.
  • Объект №3 Двигаясь вдоль дороги по реке Куллаты вы дойдете до карьер ,где можете провести полевые исследования. Здесь вы найдёте ареал распространения адониса весеннего, растение занесенного в Красную книгу РС(Я)
  • Объект №4 Мэҥэ Таас, Тойон сэргэ. 1995 году в м. Куллаты был поставлен Тойон сэргэ, возложен Памятный камень как день уважения роду Великого Тыгына .Это место объявлено священным.
  • Объект№5 Самое сложное и опасное место тропы переправа через речку Куллаты. Главное не боятся и не спешить.
Объект№6 Двигаясь вдоль склона коренного берега ознакомитесь с растительностью склона. Памятник Нестору Каландаришвили воздвигнули как мемориал о суровых временах гражданской войны. Объект№7 Поднявшись на коренной берег, двигаясь по лесной дороге вдоль берега реки Лена, ознакомитесь с растительностью леса. Панорама реки Лена. В этой точке вы увидите незабываемый пейзаж, которого вы еще не видели. Стоя там на вершине вы осознаете, что природа это очень могущественная, громоздкая , но красивая сила которая завораживает навсегда.  Далее вы спускаетесь по крутому берегу Табагинского мыса к реке Лена. Где ознакомитесь с геологическим строением Табагинского мыса. Вы можете найти окаменелости юрского возраста. Объект№8 Памятник Рыдзинскому воздвигнут на месте высадки отряда, который основал советскую власть в городе Якутске. Объект№9 Село старая Табага конечная точка нашей тропы. Село было основано в 18веке как ямщицкая станция Якутско-Иркутского почтового тракта. Отсюда вы уедете в город на рейсовом автобусе.
  • Объект№6 Двигаясь вдоль склона коренного берега ознакомитесь с растительностью склона. Памятник Нестору Каландаришвили воздвигнули как мемориал о суровых временах гражданской войны.
  • Объект№7 Поднявшись на коренной берег, двигаясь по лесной дороге вдоль берега реки Лена, ознакомитесь с растительностью леса. Панорама реки Лена. В этой точке вы увидите незабываемый пейзаж, которого вы еще не видели. Стоя там на вершине вы осознаете, что природа это очень могущественная, громоздкая , но красивая сила которая завораживает навсегда.
  • Далее вы спускаетесь по крутому берегу Табагинского мыса к реке Лена. Где ознакомитесь с геологическим строением Табагинского мыса. Вы можете найти окаменелости юрского возраста.
  • Объект№8 Памятник Рыдзинскому воздвигнут на месте высадки отряда, который основал советскую власть в городе Якутске.
  • Объект№9 Село старая Табага конечная точка нашей тропы. Село было основано в 18веке как ямщицкая станция Якутско-Иркутского почтового тракта. Отсюда вы уедете в город на рейсовом автобусе.
Полевой дневник ученика в экологической тропе по Табагинскому мысу.  Практические работы на местности.    1. Метеорологические наблюдения за погодой (термометр, барометр, компас, флюгер) 2. Геоморфологическое изучение долины речки Куллаты  (эклиметр, нивелир, шест)  Задание 1. Зарисовка поперечного профиля участка №1 «Долина Куллаты»  Задание 2. Зарисовка поперечного профиля участка №2 «Карьер»  3. Геоботанические работы  (гербарийная сетка, линейка, рулетка)  Описание ярусов растительности леса (название растений)  Описание растительности луга в площадке 10 х10м.  4. Гидрологические работы на речке Куллаты  (термометр, рулетка, шест, веревка, поплывки, секундомер, прозрачная посуда). 5. Геологические работы (лупа, металлическая иголка, фарфоровая пластина, мешочки, бумага для образцов)  1. Сбор и определение минералов. 2. Измерения размера горных пород. 3. Поиск юрских окаменелостей и конкреций.  6. Чтения литературного произведения .  А.И. Софронова –Алампа

Полевой дневник ученика в экологической тропе по Табагинскому мысу. Практические работы на местности.

1. Метеорологические наблюдения за погодой (термометр, барометр, компас, флюгер)

  • 2. Геоморфологическое изучение долины речки Куллаты (эклиметр, нивелир, шест) Задание 1. Зарисовка поперечного профиля участка №1 «Долина Куллаты» Задание 2. Зарисовка поперечного профиля участка №2 «Карьер»
  • 3. Геоботанические работы (гербарийная сетка, линейка, рулетка) Описание ярусов растительности леса (название растений) Описание растительности луга в площадке 10 х10м.
  • 4. Гидрологические работы на речке Куллаты (термометр, рулетка, шест, веревка, поплывки, секундомер, прозрачная посуда).
  • 5. Геологические работы (лупа, металлическая иголка, фарфоровая пластина, мешочки, бумага для образцов) 1. Сбор и определение минералов.
  • 2. Измерения размера горных пород.
  • 3. Поиск юрских окаменелостей и конкреций. 6. Чтения литературного произведения . А.И. Софронова –Алампа "Ытык Хайалар дьыл5алара", "Ытык хайалар кэпсэтиилэрэ" анализ и интерпретация произведения.
Содержание справочника путеводителя по Табагинскому мысу: Описание растений Табагинского мыса A) Растительность луга Б) Растительность склона В) Растительность конуса выноса Г) Растительность леса 1 ярус 2 ярус 3 ярус Растения долины реки Куллаты  Исторические сведения Табагинского мыса Археологические раскопки устье реки Куллаты Тыгын Дархан Мэнэ таас Нестор Каландрашвили А.С. Рыдзинский История села Старая Табага Геологическое строение Табагинского мыса   Геохронологическая шкала Описание Юрского периода (J) Описание геологического разреза Табагинского мыса Стратиграфическая колонка юрских отложений Табагинского мыса Геологическая карта Табагинского мыса Палеонтологические находок Табагинского мыса Литературное произведение «Ытык хайалар дьыл5алара» А.И. Софронов-Алампа «Ытык хайалар кэпсэтиилэрэ» А.И. Софронов-Алампа

Содержание справочника путеводителя по Табагинскому мысу:

Описание растений Табагинского мыса

  • A) Растительность луга
  • Б) Растительность склона
  • В) Растительность конуса выноса
  • Г) Растительность леса
  • 1 ярус
  • 2 ярус
  • 3 ярус
  • Растения долины реки Куллаты

Исторические сведения Табагинского мыса

  • Археологические раскопки устье реки Куллаты
  • Тыгын Дархан
  • Мэнэ таас
  • Нестор Каландрашвили
  • А.С. Рыдзинский
  • История села Старая Табага

Геологическое строение Табагинского мыса  

  • Геохронологическая шкала
  • Описание Юрского периода (J)
  • Описание геологического разреза Табагинского мыса
  • Стратиграфическая колонка юрских отложений Табагинского мыса
  • Геологическая карта Табагинского мыса
  • Палеонтологические находок Табагинского мыса

Литературное произведение

  • «Ытык хайалар дьыл5алара» А.И. Софронов-Алампа
  • «Ытык хайалар кэпсэтиилэрэ» А.И. Софронов-Алампа

Туристические автобусные поездки по родной республике.

  • Проезд по маршруту Якутск – Покровск - зоопарк Орто Дойду – Якутск . 7 класс осень
  • Поездка по маршруту Якутск – Тиит Арыы – Чкалов Кангаласского улуса – Якутск 7 класс весна, посвящена Г.В. Ксенофонтову
  • Поездка по маршруту Якутск –Черкех - Ытык –Кюель Таттинского улуса – Якутск 8 класс осень, посвящена А.И. Софронову - Алампа, П.А. Ойунскому
  • Поездка по маршруту Якутск – Хатырык Намского улуса – Якутск 8 класс весна, посвящена М.К. Аммосову
  • Поездка по маршруту Якутск – Бердигестях – Мытах Горного улуса 9 класс осень, посвящена Софрону, Семену Данилову, встреча с народным мастером Августиной Филипповой
  • Поездка по маршруту Якутск –- Дюпсюн Усть-Алданского улуса – Якутск весна 9 класс, посвящена В.В. Никифорову -Күлүмнүүрү
  • Поездка по маршруту Якутск – Эмис - Амга- Болугур Амгинского улуса осень 10 класс, посвящена В.М. Новикову – Күннүк Уурастыырап, встреча с поэтессой Саргыланой Гольдеровой (Саргы - Куо)
  • Поездка по маршруту Якутск- Байага Таттинского улуса весна 10 класс, встреча с народным мастером, кузнецом Б.Ф. Неустроевым -Мандар Уус
  • Якутск – Ой- Якутск осень Хангалаский улус, 11 класс. Поездка посвящена подитоживанию проекта “Өбүгэбит Эллэй Боотур суолунан”
Саха норуотун историятын үөрэтии – билиҥҥи кэмҥэ дьиэ-кэргэн санныгар сүктэрилиннэ. Үгүс ыал оҕотун батыһыннара сылдьан саха саарыннарын төрөөбүт түөлбэлэригэр сырытыннарар кыахтара суох. Ол иһин, төрөппүттэрбит көмөлөрүнэн, икки кылаас кыттыһан, Саха сирин ытык сирдэригэр сүгүрүйэ, манна төрөөбүт-үөскээбит чулуу дьон олохторун, үлэлэрин үөрэтэ, айбыт айымньыларын ааҕа, хаампыт ыллыктарынан хаама айанныыбыт.  Бу айаннар кэннилэриттэн оҕо сири-уоту (география өйдөбүллэрин), дьон-сэргэ олоҕун-дьаһаҕын (социальнай эйгэни), төрөөбүт норуотун былыргытын (историяны), суруйааччылар айымньыларын (литератураны), норуот үйэлэргэ муспут сиэрин-туомун (культурологияны), мындыр өйүн-санаатын (философиятын) ситимнээн өйдүүр буолар. Бу өйдөбүллэри ситимнээн өйдүүр киһи олоҕор тирэхтээх, өйөбүллээх буолар, олоҕун айымньылаахтык тэринэр, сайдыыга аһаҕас буолар. Онон, төрөөбүт түөлбэтин билэр, ытыктыыр, иччилиир киһи үүнэн-сайдан тахсаргар бу үлэ олус суолталаах буолуо диэн бигэ эрэллээх үлэбитин салҕыыбыт.
  • Саха норуотун историятын үөрэтии – билиҥҥи кэмҥэ дьиэ-кэргэн санныгар сүктэрилиннэ. Үгүс ыал оҕотун батыһыннара сылдьан саха саарыннарын төрөөбүт түөлбэлэригэр сырытыннарар кыахтара суох. Ол иһин, төрөппүттэрбит көмөлөрүнэн, икки кылаас кыттыһан, Саха сирин ытык сирдэригэр сүгүрүйэ, манна төрөөбүт-үөскээбит чулуу дьон олохторун, үлэлэрин үөрэтэ, айбыт айымньыларын ааҕа, хаампыт ыллыктарынан хаама айанныыбыт.
  • Бу айаннар кэннилэриттэн оҕо сири-уоту (география өйдөбүллэрин), дьон-сэргэ олоҕун-дьаһаҕын (социальнай эйгэни), төрөөбүт норуотун былыргытын (историяны), суруйааччылар айымньыларын (литератураны), норуот үйэлэргэ муспут сиэрин-туомун (культурологияны), мындыр өйүн-санаатын (философиятын) ситимнээн өйдүүр буолар.
  • Бу өйдөбүллэри ситимнээн өйдүүр киһи олоҕор тирэхтээх, өйөбүллээх буолар, олоҕун айымньылаахтык тэринэр, сайдыыга аһаҕас буолар.
  • Онон, төрөөбүт түөлбэтин билэр, ытыктыыр, иччилиир киһи үүнэн-сайдан тахсаргар бу үлэ олус суолталаах буолуо диэн бигэ эрэллээх үлэбитин салҕыыбыт.
Проезд по маршруту Якутск – Покровск - зоопарк Орто Дойду – Якутск . 7 класс осень

Проезд по маршруту Якутск – Покровск - зоопарк Орто Дойду – Якутск . 7 класс осень

Поездка по маршруту Якутск – Улахан Ан – Тиит Арыы – Чкалов – Якутск 7 класс весна  “Тойон ууһун дойдутугар-хаҥыл Хаҥалас улууһугар айан...”   Айан сүрүн сыала : Саха историятын наукатыгар сүдү кылаатын хаалларбыт, сахаттан бастакы этнограф-учуонай Г.В.Ксенофонтов төрөөбүт сиригэр-уотугар тиийэн, кини олорбут олоҕун кытта билсии. Соруктара: Суруктаах хайаҕа сылдьыы. Тиит Арыы нэһилиэгэр Г.В.Ксенофонтов аатынан оскуолаҕа, олохтоох музейга сылдьан кини олоҕун кытта билсии. Тиит Арыы оскуолатын үөрэнээччилэрин кытта билсии. Ксенофонтовтар дьиэ-кэргэн өтөхтөрүгэр сылдьыы.

Поездка по маршруту Якутск – Улахан Ан – Тиит Арыы – Чкалов – Якутск 7 класс весна “Тойон ууһун дойдутугар-хаҥыл Хаҥалас улууһугар айан...”

Айан сүрүн сыала : Саха историятын наукатыгар сүдү кылаатын хаалларбыт, сахаттан бастакы этнограф-учуонай Г.В.Ксенофонтов төрөөбүт сиригэр-уотугар тиийэн, кини олорбут олоҕун кытта билсии.

Соруктара:

  • Суруктаах хайаҕа сылдьыы.
  • Тиит Арыы нэһилиэгэр Г.В.Ксенофонтов аатынан оскуолаҕа, олохтоох музейга сылдьан кини олоҕун кытта билсии.
  • Тиит Арыы оскуолатын үөрэнээччилэрин кытта билсии.
  • Ксенофонтовтар дьиэ-кэргэн өтөхтөрүгэр сылдьыы.
Поездка по маршруту Якутск –Черкех - Ытык –Кюель – Якутск 8 класс осень   Сыала: Таатта улууһун билиилээх дьоннорун олохторун дьаһахтарын,айылҕатын арыйыы Соруктар: 1)Чөркөөх аһаҕас халлаан анныгар политическай сыылынайдар музейдарыгар экспонаттарын көрүү 2)Хадаайы литературнай музейын экспонаттарын көрүү 3)Анемподист Иванович Софронов – Алампа көмүс уңуоҕар сүгүрүйүү 4)Ытык Күөл дэриэбинэ устун экскурсия 5)Платон Алексеевич Ойуунускай уөрэммит оскуолатыгар,төрөөбүт балаҕаныгар сылдьыы

Поездка по маршруту Якутск –Черкех - Ытык –Кюель – Якутск 8 класс осень

  • Сыала:
  • Таатта улууһун билиилээх дьоннорун олохторун дьаһахтарын,айылҕатын арыйыы
  • Соруктар:
  • 1)Чөркөөх аһаҕас халлаан анныгар политическай сыылынайдар музейдарыгар экспонаттарын көрүү
  • 2)Хадаайы литературнай музейын экспонаттарын көрүү
  • 3)Анемподист Иванович Софронов – Алампа көмүс уңуоҕар сүгүрүйүү
  • 4)Ытык Күөл дэриэбинэ устун экскурсия
  • 5)Платон Алексеевич Ойуунускай уөрэммит оскуолатыгар,төрөөбүт балаҕаныгар сылдьыы
Поездка по маршруту Якутск – Намцы – Якутск Экскурсия музей государственности с.Хатырык Намского улуса им.М.К. Аммосова 8 класс весна    Ыытыллыбыт кэмэ: кулун тутар 22күнүгэр, сүрү күүһүрдэр айан. Айан дьарык хамыыта: -М.К.Аммосов аатынан судаарыстыбаннас музейыгар сылдьыы. М.К. Аммосовы бэйэ5э арыйыы. -Хатырык нэһилиэгин историятын билсии - Хатырык орто оскуолатын 8 кылааһын оҕолорун кытта алтыһыы, билсээһин, оонньооһун, доҕордоһуу. - Алтыһыы кэнниттэн бэйэҕэ эргиллии, санааны атастаһыы.

Поездка по маршруту Якутск – Намцы – Якутск Экскурсия музей государственности с.Хатырык Намского улуса им.М.К. Аммосова 8 класс весна

Ыытыллыбыт кэмэ: кулун тутар 22күнүгэр, сүрү күүһүрдэр айан.

Айан дьарык хамыыта:

-М.К.Аммосов аатынан судаарыстыбаннас музейыгар сылдьыы. М.К. Аммосовы бэйэ5э арыйыы.

-Хатырык нэһилиэгин историятын билсии

- Хатырык орто оскуолатын 8 кылааһын оҕолорун кытта алтыһыы, билсээһин, оонньооһун, доҕордоһуу.

- Алтыһыы кэнниттэн бэйэҕэ эргиллии, санааны атастаһыы.

Поездка по маршруту Якутск – Бердигестях – Мытах – Якутск 9 класс осень  “Сэмэн уонна Софрон Даниловтар дойдуларыгар – Борго айан...”   Ыытыллыбыт кэмэ:балаҕан ыйын 11 – 12 куннэрэ.  Сүрүн сыала: Горнай улууһун биллиилээх дьоннорун олохторун – дьаһахтарын, историятын, айылҕатын, уорэнэччилэрин бэйэҕэ арыйыы. Соруктар: 1)Мытаах нэһилиэгин историятын билсии. 2) Софрон, Семен Даниловтар олохторун – дьаһахтарын билсии. 3) Бор алааһын ураты историятын кытта билсии. 4) Мытаах оскуолатын оҕолорун кытта билсии, алтыһыы. 5) Афанасий Николаевич Осипов саха норуоднай худуоһунньугун музей – галереятыгар сылдьан билсии. 6)Бэрдьигэстээххэ ммузыка иструменнарын мастерскойун үлэтин – хамнаһын туһунан билсии. 7)Августиина Николаевна Филиппова олонхо дьиэтигэр сылдьан билсии .

Поездка по маршруту Якутск – Бердигестях – Мытах – Якутск 9 класс осень “Сэмэн уонна Софрон Даниловтар дойдуларыгар – Борго айан...”

Ыытыллыбыт кэмэ:балаҕан ыйын 11 – 12 куннэрэ.

Сүрүн сыала: Горнай улууһун биллиилээх дьоннорун олохторун – дьаһахтарын, историятын, айылҕатын, уорэнэччилэрин бэйэҕэ арыйыы.

Соруктар: 1)Мытаах нэһилиэгин историятын билсии.

2) Софрон, Семен Даниловтар олохторун – дьаһахтарын билсии.

3) Бор алааһын ураты историятын кытта билсии.

4) Мытаах оскуолатын оҕолорун кытта билсии, алтыһыы.

5) Афанасий Николаевич Осипов саха норуоднай худуоһунньугун музей – галереятыгар сылдьан билсии.

6)Бэрдьигэстээххэ ммузыка иструменнарын мастерскойун үлэтин – хамнаһын туһунан билсии.

7)Августиина Николаевна Филиппова олонхо дьиэтигэр сылдьан билсии .

Поездка по маршруту Якутск –- Дюпсюн – Якутск весна 9 класс  «Күлүмнүүргэ айан…» проект   Ыытыллыбыт кэмэ : кулун тутар 22 күнэ. Айан сыала : Уус- Алдан Дүпсүн нэһилиэгин историятын, биллиилээх дьоннорун, оскуолатын үөрэнээччилэрин бэйэҕэ арыйыы, бэйэни сайдыыга туһаайыы. Соруктар: Кыраайы уөрэтэр музейга сылдьан Дүпсүн нэһилиэгин историятын кытта билсии. Василий Васильевич Никифоров - Күлүмнүүр олоҕун-дьаһаҕын, саха норуотугар оҥорон хаалларбыт өҥөлөрун сыаналааһын, билсии. Космонавтика музейа. Космоһы уөрэтиигэ сахалар. Дупсун орто оскуолатын оҕолорун кытта билсии, бэйэни билиһиннэрии.

Поездка по маршруту Якутск –- Дюпсюн – Якутск весна 9 класс «Күлүмнүүргэ айан…» проект

  • Ыытыллыбыт кэмэ : кулун тутар 22 күнэ.
  • Айан сыала : Уус- Алдан Дүпсүн нэһилиэгин историятын, биллиилээх дьоннорун, оскуолатын үөрэнээччилэрин бэйэҕэ арыйыы, бэйэни сайдыыга туһаайыы.
  • Соруктар:
  • Кыраайы уөрэтэр музейга сылдьан Дүпсүн нэһилиэгин историятын кытта билсии.
  • Василий Васильевич Никифоров - Күлүмнүүр олоҕун-дьаһаҕын, саха норуотугар оҥорон хаалларбыт өҥөлөрун сыаналааһын, билсии.
  • Космонавтика музейа. Космоһы уөрэтиигэ сахалар.
  • Дупсун орто оскуолатын оҕолорун кытта билсии, бэйэни билиһиннэрии.
Поездка по маршруту Якутск – Эмис - Амга- Болугур– Якутск осень 10 класс Ыытыллыбыт кэмэ: балаҕан ыйын 16-18 куннэрэ Сүрүн сыала : Амма улууһун, биллиилээх дьоннорун олохторун-дьаһахтарын, историятын, айылҕатын, үөрэнээччилэрин, олохторун, бэйэҕэ арыйыы Соруктар: 1) Эмис, нэһилиэнньэтин, историятын билсии (Амма, Болугур)  2) Күннүк Уурастыырап олоҕун-дьаһаҕын билсии  3) Болугур норуот маастардарын кытта алтыьан, дьарыктарын билсии  4) Эмис, Амма лицейин, Болугур орто оскуола оҕорлорун кытта билсии, бэйэни билсиһиннэрии, дьарыктары ыытан бэйэни автор позициятыгар сыаналанан көрүү  5) Бииргэ үөрэтэр оҕолорун (10 кылаас оҕолорун) кытта билсии, алтыһыы, 10 кылаастар доҕордуу буолалларын ситиһии

Поездка по маршруту Якутск – Эмис - Амга- Болугур– Якутск осень 10 класс

  • Ыытыллыбыт кэмэ: балаҕан ыйын 16-18 куннэрэ
  • Сүрүн сыала : Амма улууһун, биллиилээх дьоннорун олохторун-дьаһахтарын, историятын, айылҕатын, үөрэнээччилэрин, олохторун, бэйэҕэ арыйыы
  • Соруктар: 1) Эмис, нэһилиэнньэтин, историятын билсии (Амма, Болугур)

2) Күннүк Уурастыырап олоҕун-дьаһаҕын билсии

3) Болугур норуот маастардарын кытта алтыьан, дьарыктарын билсии

4) Эмис, Амма лицейин, Болугур орто оскуола оҕорлорун кытта билсии, бэйэни билсиһиннэрии, дьарыктары ыытан бэйэни автор позициятыгар сыаналанан көрүү

5) Бииргэ үөрэтэр оҕолорун (10 кылаас оҕолорун) кытта билсии, алтыһыы, 10 кылаастар доҕордуу буолалларын ситиһии

Поездка по маршруту Якутск – Баяга– Якутск весна 10 класс Ыытыллыбыт кэмэ: кулун тутар 17-20 куннэрэ 2016 c Айан сыала : Таатта улууһун Баайаҕа нэһилиэгин историятын, биллиилээх дьоннорун, оскуолатын үөрэнээччилэрин бэйэҕэ арыйыы, бэйэни сайдыыга туһаайыы. Соруктар: Кыраайы уөрэтэр музейга сылдьан Баайаҕа нэһилиэгин историятын кытта билсии. Мандар Уустуун – көрсөн кэпсэтии, алтыһыы. Уол, кыыс дьарыгын тэрийии (куйуурдааһын, үүтээҥҥэ хонуу, иистэнии) Баайаҕа орто оскуолатын оҕолорун кытта билсии, бэйэни билиһиннэрии.

Поездка по маршруту Якутск – Баяга– Якутск весна 10 класс

  • Ыытыллыбыт кэмэ: кулун тутар 17-20 куннэрэ 2016 c
  • Айан сыала : Таатта улууһун Баайаҕа нэһилиэгин историятын, биллиилээх дьоннорун, оскуолатын үөрэнээччилэрин бэйэҕэ арыйыы, бэйэни сайдыыга туһаайыы.
  • Соруктар:
  • Кыраайы уөрэтэр музейга сылдьан Баайаҕа нэһилиэгин историятын кытта билсии.
  • Мандар Уустуун – көрсөн кэпсэтии, алтыһыы.
  • Уол, кыыс дьарыгын тэрийии (куйуурдааһын, үүтээҥҥэ хонуу, иистэнии)
  • Баайаҕа орто оскуолатын оҕолорун кытта билсии, бэйэни билиһиннэрии.
Выводы Таким образом, систематизировав проект образовательного путешествия по родной республике «Өбүгэбит Эллэй Боотур суолунан» делаем следующие выводы: 1. Каждая высоко организованная экскурсия по проекту несет мощную смысловую и образовательную нагрузку, способствует формированию различных видов компетенций, чувства патриотизма, гражданственности и ценностных установок ученика   2. Учащиеся овладевают различными методами научных исследований, знакомятся с палеонтологией, геологией, историей и природой родной республики 3. В процессе прохождения тропы обретается уникальный социальный опыт, навыки групповой работы, общения в коллективе .

Выводы

  • Таким образом, систематизировав проект образовательного путешествия по родной республике «Өбүгэбит Эллэй Боотур суолунан» делаем следующие выводы:
  • 1. Каждая высоко организованная экскурсия по проекту несет мощную смысловую и образовательную нагрузку, способствует формированию различных видов компетенций, чувства патриотизма, гражданственности и ценностных установок ученика
  •   2. Учащиеся овладевают различными методами научных исследований, знакомятся с палеонтологией, геологией, историей и природой родной республики
  • 3. В процессе прохождения тропы обретается уникальный социальный опыт, навыки групповой работы, общения в коллективе .

Рефлексия участников проекта образовательного путешествия по родной республике «Өбүгэбит Эллэй Боотур суолунан»

  • Даша Данилова: «Төрөөбүт дойду устун айанныыр наһаа туһалаах. Хас биирдии киһи төрөөбүт дойдутун туһунан элбэҕи билиэхтээх-көрүөхтээх. Киһи саҥа миэстэлэри хараҕынан көрдөҕүнэ, кулгааҕынан иһиттэҕинэ быдан элбэх билиини ылар, сынньанар, сайдар. Сахабыт сирэ олус интэриэһинэй айылҕалаах, историялаах. Сахабыт сирин устун айаннаан бэйэбитигэр элбэх саҥаны арыйабыт, элбэҕи билэрбититтэн санаабыт күүһүрэр»
  • «Айан-дьарыктарга элбэҕи билэҕин-көрөҕүн, айаны тулуйар буолаҕын, кылааскын кытта алтыһаҕын, олорор дойдун олус да кыраһыабайын, дириҥ ис хоһооннооҕун, сүгүрүйэр ытык дьоннооҕун өйдүүгүн. Үүнэр көлүөнэ билиэхтээх төрөөбүт норуотун улуу дьонун, үтүө сиргэ олорорун, өбүгэ үгэһин, олоҕун »
  • Милена Романова: «Ыраас айылҕаҕа сылдьан саҥаны билэҕин. Олох араас түгэннэригэр киирэн саҥаттан саҥа эппиэти булаҕын. Саха сирин нэһилиэктэринэн айаннаан мындыр кырдьаҕас дьону көрсөн уруккуну-хойуккуну билэҕин».
  • Боотур Марков: «Билигин дьон бары соҕуруу дойдуга сынньана бара сатыыллар. Онтон бэйэбит төрөөбүт дойдубут кэрэтин сатаан өйдөөн көрбөппүт. Хас биирдии киһи төрөөбүт дойдутун сыаналыырыгар, билэригэр бу айаннар олус көмөлөөхтөр. Атын дойдуларга сылдьыахтааҕар, төрөөбүт дойду устун айанныыр сыаната да чэпчэки, ону таһынан элбэх дуоһуйууну, астыныыны ылаҕын».
  • Дьулустаан Пестерев: «Мин санаабар төрөөбүт дойдубут устун айанныыр олус улахан туһалаах. Айан-дьарыкка быдан элбэҕи билэҕин-көрөҕүн, билиин хаҥыыр. Тоҕо маннык айан-дьарыктары ыытыахха нааданый? Биһиги бэйэбит төрөөбүт дойдубут туһунан үчүгэйдик билиэхтээхпит оччоҕо эрэ биһиги бу олорор дойдубутун «Төрөөбүт дойду» диэн ааттыыр кыахтаныахпыт».
  • Вова Рожин: «Саҥаттан саҥа айан-дьарыктарга саҥа оҕолору кытта билсэҕин, оонньуугун, кэпсэтэҕин, алтыһаҕын, биир тылы була үөрэнэҕин. Түмэллэргэ сылдьан, чулуу дьон төрөөбүт сирдэринэн сылдьан бэйэҕэр элбэх саҥаны арыйаҕын».
  • Сардана Атласова: «Саха сирин устун айаннаан төрөөбүт дойдум ытык дьонун туһунан дириҥник биллим. Бэйэм оҕолорбун, сиэннэрбин бу маршруттарынан сырытыннарыам дии санаатым».
  • Аня Брызгаева: «Хас биирдии саха киһитэ төрөөбүт дойдутун билиэхтээх дии саныыбын. Өбүгэлэрин, Ытык сирдэрин барытын чинчийэн, бэйэтэ илэ хараҕынан көрүөхтээх-истиэхтээх. Дьокуускай куорат инникитэ биһиги иннибитигэр баар дии саныыбын. Куораппыт, дойдубут сайдарын туһугар биһиги бастатан туран өбүгэлэрбитин, Улуу Ытык сирдэрбитин билиэхтээхпит. Ол эрэ көмөтүнэн биһиги куораппыт сайдыаҕа».