СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Открытый урок английского языка 5 класс по теме: «Путешествие в страну профессий»

Нажмите, чтобы узнать подробности

Тема урока: «Путешествие в страну профессий»

Класс: 5

Программа: «Spotlight  2-11»

УМК: « Spotlight 5»

Тип урока: обобщающий.

Оборудование: проектор, ПК, экран, раздаточный материал (тексты для чтения, упражнения для словарной работы).

Цели урока:

1) активизировать лексические навыки по теме «Профессии», «Черты характера»;

2) совершенствовать навыки поискового чтения;

3) повторить грамматические конструкции: формы настоящего простого времени глагола to be, оборота to be going to… в высказываниях о будущей профессии;

4) совершенствовать навыки аудирования и говорения;

Форма урока: игра-путешествие.

Просмотр содержимого документа
«Открытый урок английского языка 5 класс по теме: «Путешествие в страну профессий»»

Муниципальное общеобразовательное учреждение

«Средняя общеобразовательная школа №2 г. Зеленокумска

Советского района» Ставропольского края











Открытый урок английского языка

5 класс по теме: «Путешествие в страну профессий»

























Подготовила: Ахмедова А. А.








Тема урока: «Путешествие в страну профессий» Класс: 5 Программа: «Spotlight 2-11» УМК: « Spotlight 5» Тип урока: обобщающий. Оборудование: проектор, ПК, экран, раздаточный материал (тексты для чтения, упражнения для словарной работы). Цели урока: 1) активизировать лексические навыки по теме «Профессии», «Черты характера»; 2) совершенствовать навыки поискового чтения; 3) повторить грамматические конструкции: формы настоящего простого времени глагола to be, оборота to be going to… в высказываниях о будущей профессии; 4) совершенствовать навыки аудирования и говорения; Форма урока: игра-путешествие.

Ход урока

  1. Организационный момент.

Hello. How are you today? Let`s begin our lesson.

Today we are going to travel. We`ll see different people.

Here`s the magic Engine. It will help you. But we should read and show a special poem about it. Are you ready? Begin. (читаем и показываем стихотворение)

A Magic Engine Engine, Engine number nine Going down Chicago line See it sparkle, see it shine Engine, Engine number nine
  1. But to make our Engine run fast we should find a special word. Look, read, copy out:

1) job – регулярно оплачиваемая работа

2) profession – профессия, специальное образование

3) occupation – род занятий


Which word should we use? Right you are. This is the word job.

Oh, wonderful. We begin.


  1. The first station is «Scrambled word».

Unscramble (расшифровать) them, please:


corodt

doctor

marnfie

fireman

nesur

nurse

fmerar

farmer

liponceman

policeman


  1. Thanks for a good job. And the next station is «Broken bridges». Build them up. Use the forms of the verb «to be» and fill in the blanks.

My sister ___ a doctor.

You ____ a driver.

I ____ a lawyer.

We ____ students.

His father ___ a policeman


  1. This station is called « Lost answers »

Who writes poems?

Who works with computers?

Who helps children to learn?

Who flies in airplanes?

Who drives a car?

Who helps sick animals?

Who draws beautiful pictures?

  1. The next station is «Mixed sentences». Match the words and the sentences

He protects people. a policeman



He takes care of our teeth. a postman



He studies at school. a vet



She brings letters and newspapers. a dancer



She helps sick animals a pupil
















She works in a theatre. a dentist

  1. Динамическая пауза.

Now let`s play. Take a paper from the box. Read the word. Show it us without words.

8. This station is called «Riddles».

Read and guess, what are these people?

Mr. Hopkins works out-of-doors almost the whole year. He works at the weekends. His family has some animals. His wife and two sons help him to take care of animals. Mr. Hopkins likes his job.


What is Mr. Hopkins ?

***

There are a lot of different books and magazines at her work place. Mrs. Clifford works both with people and books. She helps people to find necessary books and magazines, tells them about writers and their novels. She thinks her job is very important.



What is Mrs. Clifford ?




9. Look we are in the «Magic forest». Fill in the gaps with the words in the box.

A sportsman ………. fast


His father ………. a car.



A housewife………. well.



Students ………. poems .



A postman……. …letters.



10. Listen and match the children to their parents` job.

0

f

Karen

1


James

2


Mark

3


Jane

4


Andy

5


Sarah


  1. Teacher

  2. Nurce

  3. Mechanic

  4. Baker

  5. Postman

  6. Doctor

  7. Waiter

  8. Pilot


11. You`ve met a lot of different jobs. Imagine that you have «a time machine. Tell me please: «What are you going to be»?

«I’m going to be a/an ______ ».


12. And our last station is «Happiness».

13. Thank you for a good work. Here are your marks for today.

Приложение 1


There are a lot of different books and magazines at her work place. Mrs. Clifford works both with people and books. She helps people to find necessary books and magazines, tells them about writers and their novels. She thinks her job is very important.


What is Mrs. Clifford ?




Mr. Hopkins works out-of-doors almost the whole year. He works at the weekends. His family has some animals. His wife and two sons help him to take care of animals. Mr. Hopkins likes his job.


What is Mr. Hopkins ?




Приложение 2

Match the words and the sentences



He takes care of our teeth. a policeman




He studies at school.

a postman


He protects people. a vet




She brings letters and newspapers. a dancer




She helps sick animals. a pupil



She works in a theatre. a dentist