2 мин. | I. Организационный момент. Учитель и учащиеся приветствуют друг друга - Good morning. I’m glad to see you. How are you? - What date is it today? - What day of the week is it today? -Who is absent? -What is the weather like today? -What season is it now? -What is your favorite season? | Учащиеся приветствуют учителя, отвечают на вопросы It is Friday today. … is (are) absent. / All are present. It is warm (cold) today. It is spring now. I like … , because it is … in … (I can swim, I can ski and skate …) |
5 мин. 30мин | III. Актуализация знаний. Упр. 1, с. 92 - There are some sentences on page 92, ex 1. They are from the dialogue between the customer and the host. Let’s read and translate them. -Which ones does the host say? - Which ones does the customer say? -What does the customer want?
IV. Музыкальная пауза (3 мин) T: Are you tired, children? I’d like you to sing a song . Let’s sing «I love cooking» ( текст песни в учебнике с. SS3) -What are you feeling? СОСТАВЛЕНИЕ ДИАЛОГОВ Упр. 3, с. 92 - А сейчас вы попробуете заказать столик в ресторане. Каждой паре я дам карточку с заданием. Прочитав его, вы должны составить диалог. Распределите роли. Вы можете воспользоваться текстом диалога упр 2 на с 92 Карточки с заданиями 29 апреля, вторник, день рождения папы 5 мая, среда, день рождения сестры 3 апреля, пятница, вечеринка у друга 7 сентября, суббота, день рождения мамы 10 августа, воскресенье, день рождения брата Выступают 5 пар Pronunciation /_/ — /_/ Упр. 4, с. 92 Задачи: развитие фонематического слуха, отработка произношения в противопоставлении звуков /_/ — /_/; обобщение правила чтения: букв a, u в закрытом слоге. | Отвечают на вопрос задания. Чтение и перевод предложений “When would you like it for?”; “For how many people?”; “Could I also have a contact number?”; “What name should I book it under?”; “You’re welcome.” “I’d like to book a table, please.”; “We’ll be four.”; “For tomorrow evening, at 9.00 pm.” “To book a table.” Слушают диалог, заполняют карточки Проверяют у соседа Ключи: 1 Stephens; 2 5698477; 3 4; 4 Thursday; 5 7.00 Слушают песню «I love cooking» выполняют упражнение в парах, после чего несколько пар разыгрывают свои диалоги перед классом Предполагаемый ответ: A: Hello, it’s my father’s birthday and we are planning a surprise dinner party, so I’d like to book a table, please. B: Certainly. When would you like it for? A: For next Tuesday evening, at 8:00 pm. B: Tuesday evening, April 12. For how many people? A: We’ll be four. B: What name should I book it under? A: Kuznetsov. That is K_U_Z_N_E_T_S_O_V. B: Kuznetsov, right. Could I also have a contact number? A: Sure, it’s 7823558. B: So that’s a table for four for Tuesday evening, April 12 at eight. Thank you, Mr Kuznetsov. A: You’re welcome. Ключи: /_/: as, bag, cat, mad; /_/: us, bug, cut, mud |