2.Речевая зарядка 3.Мотивация учебной деятельности, систематизация изученной ранее лексики | -At the previous lesson we begun to study the new module « Global issues» and we spoke about natural disasters. They are one of the aspects of this global theme. We met new words and now let`s review them. Well, look at this slide. What can you tell about it. (презентация Global desasters. Показ слайдов 2-10. (проверяется и активизируется лексика прошлого урока). |
II Основной этап 1. Включение учащихся в речевую деятельность, введение новой лексике по теме урока, целеполагание, подведение учащихся к самостоятельному выводу о теме урока, постановке задач | -Now we`ll meet new words, may be you know some of them, if you don`t, try to explain these words in English. (продолжение показа презентации, слайды 11-17) -You have just known some new words. Who can tell me, what the theme of our lesson will be? Your guesses. (Possible answers: global problems, global issues, world problems, etc.) - What do you expect to learn about? (I think the title means that we have to study new words and can use them in our language practice) |
2.1. Поисковое чтение и соотнесение сюжетов и картинок 2.2. Говорение. (сообщение на основе прочитаного) 2.3.Аудирование c извлечением необходимой информации 2.4. Введение фраз повседневного общения 2.5. Аудирование c полным пониманием информации и опорой на текст 2.6 Отработка понимания фраз взаимодействия в диалоге. Прослушивание с целью проверки 2.7 Планирование собственного диалога по предложенной схеме | -Let`s open your students` books, page 76, exercise №2. You have got 2-3 minutes to match 5 fragments to 5 pictures. (A – global warming – climate changes, greenhouse gases, Earth warmer), (B – famine – too many people to feed, sending food), (С – poverty – child labour, everybody has to work or there won’t be enough food, support, children get an education), (D – endangered species – animals’ habitats destroyed, hunt, protect areas where animals live). -(After pupils` answers) - Which words helped you to understand? (--) -Now I suggest you to work in groups. Read these fragments once more and fill in cards on scheme: The problem(s) is/are …. It is caused by …. The solution is…(работа в группах ,заполнение карт-схем /Приложение 1) Ex.3 p.76 (listening for specific information) -Now you will listen to 6 people speaking about global issues. Match the speakers 1-6 to the statements A-F. You will listen to the recorder twice. Задание выполняется на карточках, осуществляется моментальная взаимопроверка. Слайд 19 презентации. -What are your results? Учащиеся называют свои оценки в соответствии с критериями, указанными на слайде. -Well done! All marks are….! -Look at ex.4 p. 77. Now you will read these phrases after me ( drilling phonetic and intonation) . What are these expressions in our native language? -Now you will listen to the dialogue ex. 5 p. 77. During listening you should watch the text in your SB and underline the expressions from ex.4 p. 77 in this dialogue. Did you understand the task? OK. (После первого прослушивания учащиеся зачитывают фразы, которые подчеркнули, они ещё раз проговариваются хором и переводятся) During listening and reading this dialogue you have come across some numbers. Now listen once more and tell what do these numbers represent? Ex.6 p. 77. 1. Let`s read and guess the right answer. 2. Listen and check up. Ex.8 p.77. Let`s try to make your own dialogues. Imagine you saw a documentary about child labour. Use the ideas from ex. 8 p.77 and phrases ex. 4 p 77 to make your dialogues. Use the dialogue in ex.5 as a model (В парах учащиеся записывают свой диалог. В ходе работы учитель мониторит их деятельность, оказывая помощь при необходимости). Если у учащихся возникли затруднения можно предложить им готовый диалог, оставить пропуски для фраз из упр.8, чтобы они их вставили и прочитали диалог по ролям. Раздаточный №2. Подчеркнутые фразы можно заменить на другие подходящие из упр.4 |