Қ
азақстанРеспубликасыныңБілімжәнеғылымминистрлігі
Министерство образования и науки Республики Казахстан
ШҚО Білімбасқармасы
Управление образования ВКО
«Шығыс Қазақстан технологиялық колледжі» КМҚК
КГКП «Восточно-Казахстанский технологический колледж»
Согласовано
методист
«___» _________ 20__
________Бекбаева К. Ж.
Рассмотрен на заседании ПЦК
Протокол №___ от _______20 г.
председатель ПЦК
_________ Замятина Т.П.
МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА
ОТКРЫТОГО УРОКА
На тему: Natural Disasters
Предмет: английский язык
Группа:13 ОП
Преподаватель: Ребус Н.А.
Дата и время проведения: 30.11.21
Семей 2021г.
Пояснительная записка:
Урок Causes and consequences of natural disasters (atmosphere, lithosphere, hydrosphere является одним из уроков в разделеNatural Disasters
На изучение предметной темы Causes and consequences of natural disasters (atmosphere, lithosphere, hydrosphereотведено 2часа. .На данном занятии студенты усваивают новые знания.
«Технология коммуникативного обучения иноязычной культуре как способ совершенствования урока»" такова тема самообразования, поэтому рабочее владение английским языком предполагает как знание лексики, так и умение общаться друг с другом при выполнении учебных коммуникативно – познавательных и культуроведческих проектов, умение принятия решений, прогнозирование результатов, систематизации и интерпретации культуроведческой информации. Использование английского языка для расширения их познавательных интересов предполагает наличие у участников коммуникации достаточного запаса знаний на английском языке.
Основнойцелью занятия является не только сообщение суммы знаний о мировых катаклизмах, но и оказание помощи учащимся:
- правильно ориентироваться во множестве научных фактов, встречающихся в литературе, публицистических и газетных материалах на иностранном языке;
- давать оценку явлениям, событиям, фактам
- развитию способностей к овладению иноязычным общением, развитие познавательного интереса
Для достижения поставленных целей в рамках урока решаются следующие задачи:
1) В учебно-познавательной области – дать учащимся знания о предмете
2) Совершенствовать умения учащихся в 4 видах иностранной речевой деятельности:
в области говорения – обучать монологическим высказываниям по теме урока, научить умению общаться в связи с представленной ситуацией;
в области аудирования – учить понимать аутентичные тексты, предъявляемые в аудио-видео записи;
в области чтения – учащиеся должны уметь читать тексты с целью извлечения полной информации, с целью извлечения основной информации, с целью извлечения нужной информации;
в области письма – обучать умению составлять таблицу и кластер, записывать вопросы или тезисы прочитанного текста.
Для реализации поставленных задач на данном уроке чередуются коллективная, индивидуальная работа учащихся, объяснение учителем новой темы сопровождается презентацией,используютсякак традиционные методы обучения -беседа, работа с текстом, упражнения, так и нетрадиционные – создание проблемных ситуаций, интерактивная беседа
Lesson plan
Unit 2 Natural Disasters | East Kazakhstan technology college |
Date: | Teacher name: Rebus N. A. |
CLASS: 13 | Number present: | absent: |
Lesson title | Causes and consequences of natural disasters (atmosphere, lithosphere, hydrosphere |
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme) | 1.Understand specific information and detail in texts on a range of familiar general and curricular topics 2. Develop intercultural awareness through reading and discussion. 3. Write with lexical accuracy on a range of familiar general and curricular topics |
Lesson objectives | All learners will be able to: understand specific information and detail of the text identify new vocabulary of the given text Most learners will be able to: -answer the questions related to the text Some learners will be able to: - discuss the topic exploring the disasters |
Assessment criteria | Realize particular facts and parts in reading passage Demonstrate an ability to organize and express idea clearly Support a talk with peers while agree, disagree and discuss the order of actions and plans to fulfill the tasks |
Level of thinkings kills | Understand, application, analysis |
Valueslinks | Our country`s national security and its engagement in addressing global and regional issues |
Cross-curricularlinks | Geography, history |
Previouslearning | Writing a newspaper article about a disaster for a school magazine |
Plan |
Plannedtimings | Planned activities (replace the notes below with your planned activities) | Resources |
Start 8 minutes | Warm-up Labelling (I) Teacher tells learners that they are going to talk about natural disaster. A natural disaster is an emergency situation that results from a natural cause and poses significant danger to life or property. Some examples are earthquakes, tornados, hurricanes, floods or droughts, wildfires, tsunamis and volcanic eruptions. Teacher asks learners to look at their pictures. What do they think has happened in the scene? Answers may vary from flood, hurricane, and tsunami. When they have suggested some answers teacher asks them to think of as many different natural disaster as they can. Drillpronunciation. Learners are informed about the lesson objectives. | PPT Slide |
5 мин | Vocabulary work Assignment: Guess natural disasters from pictures and name them What is the disaster? (Volcano, Hurricane , Earthquake , Flood, Tornado, Drought, Wildfire) | |
5 минут | AUDITING Assignment: read the words aloud, repeat after me earthquake[‘3:Өkweik] землетрясение Hurricane [‘h^rikәn] ураган tornado [to:’neidәu] торнадо volcano [val’keinәu] извержение вулкана flood [fl^d] наводнение drought [draut] засуха | |
| Opinion exchange Every year different natural disasters happen in our planet. Why? | |
| | |
Middle 30 minutes 10 мин 10 мин | WORKING ON TEXT Assignment: Read the text, find in the text the name of natural disasters, head the text, break it into paragraphs according to meaning. Descriptor: Read the text, find in the text the name of natural disasters, head the text, break it into paragraphs according to meaning. Task 2. "You to me, I to you" (work in pairs) THE TASK: Every year different natural disasters happen in our planet. Why? Translate the sentences. What theme they are all united by, headline. Descriptor: Translate the sentences, name the causes of disasters. Task 3. CLUSTER ASSEMBLY (GROUP WORK) Assignment: Build a cluster using the key concepts of "cataclysmic effects" Descriptor: Выявляют ключевые слова темы Build a cluster using the key concepts of "cataclysmic effects" Task 4 DICTIONARY WORK "ACTIONS OF CATACLISMS" Assignment: Match verbs to words for cataclysms | text slide 2 Work-sheet “Vocabulary” FA |
10 мин 5 мин 5 мин End 5 minutes | Reflection “Here I am!” technique The teacher puts three pictures on the walls around the classroom: the top of the mountain (success), the deserted island (frustration), the cross-roads (hesitation) The learners write their names on the sticky papers and place their stickers on the appropriate picture, expressing spiritual, emotional state. How many types of natural disaster can you name? Which is the worst? What natural disasters are common in your country? Homework: | |
Additionalinformation |
Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners? | Assessment – how are you planning to check learners’ learning? | Healthandsafetycheck |
Task 1. Read the text (scanning) Task 2. Vocabulary Practice. Matching Task 3. Speaking | In the first task I will assess my pupils see animals In the second task I will give apples | Health saving technologies. Using physical exercises and active activities. |
Reflection Were the lesson objectives/learning objectives realistic? Did all the learners achieve thelesson objectives/ learning objectives? If not, why? Did my planned differentiation work well? Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why | Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson. |
|
Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1: 2: What have I learned from this lesson about the class orindividuals that will inform my next lesson? |