СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Открытый урок "Катаклизмы"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Открытый урок "Катаклизмы"»




Қ азақстанРеспубликасыныңБілімжәнеғылымминистрлігі

Министерство образования и науки Республики Казахстан

ШҚО Білімбасқармасы

Управление образования ВКО

«Шығыс Қазақстан технологиялық колледжі» КМҚК

КГКП «Восточно-Казахстанский технологический колледж»





Согласовано

методист

«___» _________ 20__

________Бекбаева К. Ж.



Рассмотрен на заседании ПЦК

Протокол №_­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­__ от _______20 г.

председатель ПЦК

_________ Замятина Т.П.




МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА

ОТКРЫТОГО УРОКА

На тему: Natural Disasters








Предмет: английский язык

Группа:13 ОП

Преподаватель: Ребус Н.А.

Дата и время проведения: 30.11.21














Семей 2021г.



Пояснительная записка:

Урок Causes and consequences of natural disasters (atmosphere, lithosphere, hydrosphere является одним из уроков в разделеNatural Disasters

На изучение предметной темы Causes and consequences of natural disasters (atmosphere, lithosphere, hydrosphereотведено 2часа. .На данном занятии студенты усваивают новые знания.

«Технология коммуникативного обучения иноязычной культуре как способ совершенствования урока»" такова тема самообразования, поэтому рабочее владение английским языком предполагает как знание лексики, так и умение общаться друг с другом при выполнении учебных коммуникативно – познавательных и культуроведческих проектов, умение принятия решений, прогнозирование результатов, систематизации и интерпретации культуроведческой информации. Использование английского языка для расширения их познавательных интересов предполагает наличие у участников коммуникации достаточного запаса знаний на английском языке.

Основнойцелью занятия является не только сообщение суммы знаний о мировых катаклизмах, но и оказание помощи учащимся:

- правильно ориентироваться во множестве научных фактов, встречающихся в литературе, публицистических и газетных материалах на иностранном языке;

- давать оценку явлениям, событиям, фактам

- развитию способностей к овладению иноязычным общением, развитие познавательного интереса

Для достижения поставленных целей в рамках урока решаются следующие задачи:

1) В учебно-познавательной области – дать учащимся знания о предмете

2) Совершенствовать умения учащихся в 4 видах иностранной речевой деятельности:

  • в области говорения – обучать монологическим высказываниям по теме урока, научить умению общаться в связи с представленной ситуацией;

  • в области аудирования – учить понимать аутентичные тексты, предъявляемые в аудио-видео записи;

  • в области чтения – учащиеся должны уметь читать тексты с целью извлечения полной информации, с целью извлечения основной информации, с целью извлечения нужной информации;

  • в области письма – обучать умению составлять таблицу и кластер, записывать вопросы или тезисы прочитанного текста.

Для реализации поставленных задач на данном уроке чередуются коллективная, индивидуальная работа учащихся, объяснение учителем новой темы сопровождается презентацией,используютсякак традиционные методы обучения -беседа, работа с текстом, упражнения, так и нетрадиционные – создание проблемных ситуаций, интерактивная беседа


















Lesson plan




Unit 2 Natural Disasters

East Kazakhstan technology college

Date:

Teacher name: Rebus N. A.

CLASS: 13

Number present:

absent:

Lesson title

Causes and consequences of natural disasters (atmosphere, lithosphere, hydrosphere

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme)


1.Understand specific information and detail in texts on a range of familiar general and curricular topics

2. Develop intercultural awareness through reading and discussion.

3. Write with lexical accuracy on a range of familiar general and curricular topics





Lesson objectives

All learners will be able to:

  • understand specific information and detail of the text

  • identify new vocabulary of the given text

Most learners will be able to:

-answer the questions related to the text

Some learners will be able to:

- discuss the topic exploring the disasters

Assessment criteria

  • Realize particular facts and parts in reading passage

  • Demonstrate an ability to organize and express idea clearly

  • Support a talk with peers while agree, disagree and discuss the order of actions and plans to fulfill the tasks

Level of thinkings kills

Understand, application, analysis


Valueslinks

Our country`s national security and its engagement in addressing global and regional issues

Cross-curricularlinks

Geography, history

Previouslearning

Writing a newspaper article about a disaster for a school magazine

Plan

Plannedtimings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

Resources

Start

8 minutes

Warm-up

Labelling

(I) Teacher tells learners that they are going to talk about natural disaster. A natural disaster is an emergency situation that results from a natural cause and poses significant danger to life or property. Some examples are earthquakes, tornados, hurricanes, floods or droughts, wildfires, tsunamis and volcanic eruptions.

Teacher asks learners to look at their pictures. What do they think has happened in the scene? Answers may vary from flood, hurricane, and tsunami. When they have suggested some answers teacher asks them to think of as many different natural disaster as they can. Drillpronunciation.

Learners are informed about the lesson objectives.
















PPT

Slide



5 мин


Vocabulary work

Assignment: Guess natural disasters from pictures and name them

What is the disaster? (Volcano, Hurricane , Earthquake , Flood, Tornado, Drought, Wildfire)










5 минут


AUDITING

Assignment: read the words aloud, repeat after me

earthquake[‘3:Өkweik] землетрясение

Hurricane [‘h^rikәn] ураган

tornado [to:’neidәu] торнадо

volcano [valkeinәu] извержение вулкана

flood [fl^d] наводнение

drought [draut] засуха






Opinion exchange

Every year different natural disasters happen in our planet. Why?





Middle



30 minutes



















































































































10 мин
























10 мин




















































WORKING ON TEXT

Assignment: Read the text, find in the text the name of natural disasters, head the text, break it into paragraphs according to meaning.



Descriptor:

Read the text,

find in the text the name of natural disasters,

head the text,

break it into paragraphs according to meaning.



Task 2. "You to me, I to you" (work in pairs)

THE TASK:
Every year different natural disasters happen in our planet. Why? Translate the sentences. What theme they are all united by, headline.

Descriptor:

Translate the sentences,

name the causes of disasters.

Task 3. CLUSTER ASSEMBLY (GROUP WORK)

Assignment: Build a cluster using the key concepts of "cataclysmic effects"

Descriptor:

Выявляют ключевые слова темы

Build a cluster using the key concepts of "cataclysmic effects"


Task 4

DICTIONARY WORK "ACTIONS OF CATACLISMS"

Assignment: Match verbs to words for cataclysms




text


slide 2





 






























Work-sheet “Vocabulary”



















FA


10 мин




























5 мин

























5 мин





















End

5 minutes




















Reflection “Here I am!” technique

The teacher puts three pictures on the walls around the classroom: the top of the mountain (success), the deserted island (frustration), the cross-roads (hesitation)

The learners write their names on the sticky papers and place their stickers on the appropriate picture, expressing spiritual, emotional state.



How many types of natural disaster can you name? Which is the worst?

What natural disasters are common in your country?

Homework:


Additionalinformation

Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the



more able learners?

Assessment – how are you planning to check learners’ learning?




Healthandsafetycheck




Task 1. Read the text (scanning)

Task 2. Vocabulary Practice. Matching

Task 3. Speaking


In the first task I will assess my pupils see animals

In the second task I will give apples



Health saving technologies.

Using physical exercises and active activities.


Reflection

Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

Did all the learners achieve thelesson objectives/ learning objectives? If not, why?

Did my planned differentiation work well?

Did I stick to timings?

What changes did I make from my plan and why

Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.


Summary evaluation

What two things went really well (consider both teaching and learning)?

1:

2:

What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?

1:

2:

What have I learned from this lesson about the class orindividuals that will inform my next lesson?