СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Открытый урок на тему: «Путешествие и виды туризма. Популярные туристические маршруты. Знаменитые путешественники» Модальный глагол(can, may, must)

Нажмите, чтобы узнать подробности

 

ПЛАН – КОНСПЕКТ

ОТКРЫТОГО УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА

                                                                                      

Тема:  “Travelling. Types of  tourism. Popular tourist routes.

             The famous travelers.”The modal verbs (can, may, must)

 «Путешествие и виды туризма. Популярные туристические маршруты.

          Знаменитые путешественники» Модальный глагол(can, may, must)

Цель урока:

1.Активизация речемыслительной деятельности по теме «Путешествие и туризм». Познакомить учащихся с различными видами туризма.        

Развитие коммуникативной компетенции студентов на   базе  изученной  лексики и грамматического материала по изучаемой теме,

расширение общего кругозора; углубление знаний у студентов   о путешественниках и их открытиях; знакомство с путешественниками.

2.Активизировать познавательную деятельность студентов, расширить их кругозор. 

3.Развить способность позитивно воспринимать мир и строить планы.

Образовательная: Познакомить с новой лексикой по изучаемой теме.

 

ПЛАН – КОНСПЕКТ

ОТКРЫТОГО УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА

                                                                                      

Тема:  “Travelling. Types of  tourism. Popular tourist routes.

             The famous travelers.”The modal verbs (can, may, must)

 «Путешествие и виды туризма. Популярные туристические маршруты.

          Знаменитые путешественники» Модальный глагол(can, may, must)

Цель урока:

1.Активизация речемыслительной деятельности по теме «Путешествие и туризм». Познакомить учащихся с различными видами туризма.        

Развитие коммуникативной компетенции студентов на   базе  изученной  лексики и грамматического материала по изучаемой теме,

расширение общего кругозора; углубление знаний у студентов   о путешественниках и их открытиях; знакомство с путешественниками.

2.Активизировать познавательную деятельность студентов, расширить их кругозор. 

3.Развить способность позитивно воспринимать мир и строить планы.

 

Просмотр содержимого документа
«Открытый урок на тему: «Путешествие и виды туризма. Популярные туристические маршруты. Знаменитые путешественники» Модальный глагол(can, may, must)»



ПЛАН – КОНСПЕКТ

ОТКРЫТОГО УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА

Тема:Travelling. Types of tourism. Popular tourist routes.

The famous travelers.”The modal verbs (can, may, must)

«Путешествие и виды туризма. Популярные туристические маршруты.

Знаменитые путешественники» Модальный глагол(can, may, must)

Цель урока:

1.Активизация речемыслительной деятельности по теме «Путешествие и туризм». Познакомить учащихся с различными видами туризма.      

Развитие коммуникативной компетенции студентов на базе изученной лексики и грамматического материала по изучаемой теме,

расширение общего кругозора; углубление знаний у студентов о путешественниках и их открытиях; знакомство с путешественниками.

2.Активизировать познавательную деятельность студентов, расширить их кругозор. 

3.Развить способность позитивно воспринимать мир и строить планы.

Образовательная: Познакомить с новой лексикой по изучаемой теме.

Развивающая: Развивать навыки чтения, слушания и говорения на английском языке.

Воспитательная: Воспитывать веру в себя и будущее, позитивно воспринимать действительность, активно действовать в построении собственной жизни. Воспитывать интерес к познаванию мира.

Обучающие задачи: активизация лексики по теме;

совершенствовать навыки аудирования и чтения с целью получения необходимой информации;

создание условий для формирования навыка устной речи по теме «Путешествие и туризм» в форме обсуждения и дискуссии;

совершенствовать навыки коммуникативной компетенции студентов;

развитие учебно-познавательной компетенции;

развивать умения студентов выделять главное, логично и последовательно излагать мысли на иностранном языке.

Развивающие задачи: развитие умения выказывать и аргументировать свою точку зрения;

развивать способности к осмыслению восприятия и к распределению внимания,

развивать способность анализировать, обобщать и сравнивать;

самостоятельно строить речевое высказывание; общаться в диалоге;

развитие способности к критическому мышлению и зрительную память и воображение

Воспитательные задачи: формировать гражданскую позицию и чувство патриотизма; формирование умения работать в коллективе; воспитание уважения к собеседнику; повышать мотивацию к изучению английского языка.

Техническое обеспечение: раздаточный материал (упражнения на карточках), презентация “ Travelling and Tourism .Travelers ” в Power Point, мультимедиа проектор, аудиозаписи текста, диск с записью фрагментов урока.

Учебно-методическое обеспечение: стихотворение "Travelling", кроссворд, логико-семантическая схема "My trip", карточки с лексическим материалом. Техническое обеспечение: проектор , видео с записью диалогов по изучаемой теме, макет билетной кассы.

Тип урока: комбинированный

Техники и приемы, используемые на разных этапах урока:

Презентация “Travelling and Tourism. Travelers” в Power Point

Игровые ситуации

Работа с лексикой

Подходы, реализованные на уроке:

коммуникативный

компетентностный

дифференцированный

личностно-ориентированный

практико-ориентированный

деятельностный
































Ход урока



1.Организационный момент. Warming up.

-Good morning boys and girls. I am very glad to see all of you. Sit down, please. It is time to start our lesson.

1)Grouping (деление на группы) Учитель приветствует участников урока и предлагает разделиться на группы, используя карточки. Ребята, взяв карточку с обозначением определенного вида, соотносят термин с карточкой – образом и занимают место в группе.

-Please, come here and take a picture which you like it. (Star or Moon)

-You must divide into 2 groups.

-Students, who choose a picture of Star you, must sit here.

-Students, who choose a picture of Moon you, must sit here.

-The first team is Star and the second team is Moon

-Please, look at the screen attentively. The first task is trying to guess “What are we going to speak about at our lesson?”

The first task . A game “Who is quicker?”

1. Which is twentieth letter of the English alphabet?

2. Which is eighteenth letter of the English alphabet?

3. Which is first letter of the English alphabet?

4. Which is twenty second letter of the English alphabet?

5. Which is fifth letter of the English alphabet?

6. Which is twelfth letter of the English alphabet?

7. Which is twelfth letter of the English alphabet?

8. Which is ninth letter of the English alphabet?

9. Which is fourteenth letter of the English alphabet?

10. Which is seventeenth letter of the English alphabet?

11. Which is twentieth letter of the English alphabet?

12. Which is fifteenth letter of the English alphabet?

13. Which is twenty first letter of the English alphabet?

14. Which is eighteenth letter of the English alphabet?

15. Which is ninth letter of the English alphabet?

16. Which is nineteenth letter of the English alphabet?

17. Which is thirteenth letter of the English alphabet?

1

2

3

4

4

6

7

8

9

10


11

12

13

14

15

16

17



















Answer:

1

2

3

4

4

6

7

8

9

10


11

12

13

14

15

16

17

Т

R

A

V

E

L

L

I

N

G


T

O

U

R

I

S

M


-You are right, our topic is Travelling and Tourism and we are going to speak about reasons people travel, types of tourism and some countries worth to visit.

Thank you, the winner is……………………………team. You receive your Golden Tickets.

2) Speech Drill. Речевая зарядка.

-Please, look at the screen. There are some pictures on it. Look at them attentively.

-Would you like to travel?

-And what about you? Sergey, Leo, Alana, Yuri

-Do you like travelling?

3) Phonetic Drill. Фонетическая зарядка

-So, today we shall travel by different transports. Our travelling begins. During the travelling people like to read poems. Let's read a poem.

Read after me in chorus.

TRAVEL

We go, go, go

By train, by ship, by car

We always want to know what's near and what's far

Farewell, farewell everything is going well

Comfortable seats

Everybody meets

In the South, in the West

Pleasant trip and all the best.

4. Мотивационный этап.

the quotation

Try to read the quotation and think it over in groups. Express your opinion concerning it:

Have a look at the thoughts of famous people and repeat after me :

To travel hopefully is a better thing than to arrive.”

(R.L. Stevenson.)

Travelling is one way of lengthening life

( Benjamin Frankling)

He who travels far, knows much

( John Clarke)

The world is a book: If you don’t travel, you read only one page

Мир это книга: если ты не путешествуешь, ты читаешь только одну страницу.

( St.Augustine)

– Yes, of course.

– It is very interesting to think it over and find the truth. I’m totally agree.

– I’m happy with your reasoning and want you to give me one more your own thought according to our topic.

Read the statements. Say what they are about.

1.Sometimes one day spent in other places may give you more than ten years of living at home.

Иногда день, проведенный в других местах, может дать больше, чем десять лет жизни дома.

2. Travelling helps to understand the beauty of the world and the value of time.

Путешествия помогают понять красоту мира и ценность времени

- And now, my dear friends, do you agree with these statements?

-What statement did you like best?

5. Check up the home task.

Find antonyms of adjectives. T-S1-S2-S3-S4-S5-S6-S7

6.Ведение в тему урока. (Видео уроки )

Презентация новой лексики (4 мин).Vocabulary practice.

-The main part of our trip is learning a new vocabulary and revises the previous. Look at the screen, I have smth for you :

Тематические ассоциации. Групповая работа. Cluster.

-the creation

Первичная активизация новой лексики в упражнениях.

The second task. Let`s take the word “travelling” and begin working in groups

create 5 associations to this word.

- So, we will talk about travelling.

-How can people travel?

-Why do people travel?

Речевая зарядка и высказывания учащихся о целях путешествия (слайд № )



Высказывания студентов в режиме S1, S2, S3

People travel for different reasons. People travel because………..

To have fun

To see the sights

To enjoy nature beauties

To do sports

To forget about everything

To do business

To practice a foreign language

To study

To relax

To go shopping


Несколько учащихся делают обобщенное высказывание о причинах путешествия, например:

People usually travels to see the sights, to do sports, to enjoy nature and of course to relax.

Thank you, the winner is……………………………team. You receive your Golden Tickets.

-When we speak about travelling we always mention the transport. People can’t travel without transport. What types of transport do you know?

A bus, a plane, a train, a taxi, a car, a helicopter, a ship, a boat, a motorbike

-Read after me in chorus.

-Read the words together with me.

-What is the Russian/ Kazakh for?

С видами транспорта следует использовать предлог by.

People can travel by car/by bus/by plane/ etc.

Но следует запомнить, что, когда мы говорим «пешком» предлог будет on.

-Работа со слайдом: учащиеся читают примеры, приводят свои, записывают правило в тетради.

You’ll see pictures showing different means of travelling. Try to imitate them and pronounce. Repeat after me. (Учащиеся видят на слайде способ путешествия и имитируют его)

1. We travel by plane. 2. We travel by train. 3. We travel by car. We travel so far. 4. We travel by ship. 5. We travel on foot. 6. We travel hitchhiking. Let’s choose our route.

The third task is guessing «Transport» (Головоломка «Транспорт»)

Задание: Среди беспорядочно расположенных букв английского алфавита расшифровать 10 названий наземного вида транспорта.Обсуждение результатов работы: продвижение по трассе экипажей

Thank you, the winner is……………………………team. You receive your Golden Tickets.

The fourth task .Here you can see types of travelling and their definitions.

Please, match words with their definitions.

-Студенты выполняют задание на соответствие. Проверку данного упражнения можно устроить на доске, где будут внесены ответы (выглядеть это будет так: 1 a, 2 b, 3 c и т.д.), а затем команды проверяют ответы друг друга, глядя на слайд (рис 6)

1.to drive a)to travel by standing by the side of the road and

asking people in cars to stop and take you to the

place you want to go to

2.to cycle b)to travel to a place by bicycle

3.to sail c) to travel to a place by plane

4.to walk d) to travel to a place by boat or ship

5.to fly e) to travel to a place by car

6.to hitchhike f) to travel to a place on foot


Key: 1)e 2) b 3)d 4)f 5)c 6)a

Thank you, the winner is……………………………team. You receive your Golden Tickets.

The fifth task. Look at the screen. We have 4 ways of travelling. You know it very well. These are some kinds of travel by means of which we can travel. You have 2 minutes.

Put the words from the list into the four categories :

ferry, coach, plane ,sleeping car, motorbike, yacht, dining car, flight,harbour,

platform,motorway,terminal,cruise,compartment,runway,traffic jam

Паром, тренер, самолет, спать в автомобиле, мотоцикл, яхта, вагон-ресторан, полет, гавань,

платформа, автомагистраль, терминал, круиз, купе, взлетно-посадочная полоса, пробка


Road Sea Rail Air

Travel Travel Travel Travel

……………….. …………….. ……………. ……………..

………………. …………….. ……………. ……………..

………………. …………….. ……………. ……………..

……………….. …………….. ……………. …………….

Key:

sleeping car

ferry

coach

plane

motorbike

yacht

dining car

flight

motorway

harbour

platform

terminal

traffic jam

cruise

compartment

runway


Thank you, the winner is……………………………team. You receive your Golden Tickets.

7. Ведение в тему урока. Презентация новой лексики (1 мин)

-There are different types of tourism. Look at the pictures and read the names of different types of tourism.

Читают названия видов туризма, объясняют значение по-русски.

Business tourism- деловой туризм

Event tourism- событийный туризм

Cruise tourism -круизный туризм

Medical and health tourism лечебно-оздоровительный туризм

Ski tourism -горнолыжный туризм

Educational tourism- Образовательный туризм.

Adventure-/extreme tourism- Приключенческий/ туризм.

International tourism-Международный туризм.

Medical tourism- Медицинский туризм.

1.Первичная активизация новой лексики в упражнениях

Now look at the pictures and try to remember the names of the types of tourism.

The sixth task. Take the cards and match the types of tourism with the definitions.

1.Ecotourism

A) The main purpose of the visit is timed to which an event. Unique tours that combine traditional holidays and participate in the most spectacular events of the planet, is gradually gaining more and more popularity.

2. Business tourism


  1. B)travelling to another country for the purpose of getting medical help in this country

3. Ski tourism

  1. C) usually travel in circles with radial travel from the ports to the hinterland.

4.Medical tourism

D) In the structure of business travel is dominated by business travel, congress tours, trips to exhibitions and fairs, incentive trips for employees of firms.

5. Adventure tourism

  1. E)a form of tourism when people visit natural areas not disturbed by industry and urban life

6.Educational tourism

  1. F)a tour that takes place in an unusual, exotic district and includes special types of activities such as sky diving, scuba diving, surfing, mountain climbing and bungee jumping

7. Cruise tourism


G) "Ski boom" was caused by the advent of cable cars - lifts. Where not only ride today on the skis!

8. Event tourism


  1. H)the main purpose of this tour includes visiting another country to learn about its culture or to work and get the skills learned inside the classroom such as in The International Trains Program


Вспоминают названия видов туризма по картинкам

Задание на карточке 1, соединяют названия видов туризма с определениями.

Ответы: 1-e, 2-d, 3-g, 4-b, 5-f, 6-h, 7-c, 8-a

Thank you, the winner is……………………………team. You receive your Golden Tickets.

8. Now let’s have a rest. Физкультминутка.

The seventh task. Listen to each other and say what type of tourism you are talking about.

Moon

  1. Flying to China to learn Chinese. (Educational tourism.)

  2. Visiting Australia to surf the big waves. (Adventure tourism.)

Star

  1. Travelling to Paris, then leaving for Amsterdam, then visiting London and Cardiff.

( International tourism.)

  1. Going to Israel to get some new medicine. (Medical tourism.)

Thank you, the winner is……………………………team. You receive your Golden Tickets.

9.Подготовка к прослушиванию текста. Снятие трудностей.

We are going to watch the video about a girl. Her name is Keisha. She will tell about the type of tourism she likes. To understand the text we need the words:

Experience/to experience - Опыт/испытывать, переживать

Skills/life-skills- Умения/жизненные умения

To be pushed into a situation- Быть поставленным в какую-то ситуацию

Tolerant- Толерантный

Patient- Терпеливый

Scenery- Пейзаж

Choice- Выбор

To party- Ходить на вечеринки

To figure out- Обнаружить


10.Развитие навыков аудирования .

Listen. Work in groups.

The eighth task. Text for listening and answer the questions

Дотекстовый этап. Первое прослушивание (Pre-listenning).

Watch the video and answer the questions:

1.What kind of tourism does Keisha experience?- Keisha experiences backpacker tourism.

2.How long has she been practicing this type of tourism? -She has been backpacking for two years.

Thank you, the winner is……………………………team. You receive your Golden Tickets.

Текстовый этап. Второе прослушивание (While-listening).

Take the cards. Tick the points Keisha likes about backpacking.

Задание на карточке 2. Отмечают утверждения, которые упоминаются в видео.

Послетекстовый этап (Post-listening).

The ninth task.

Answer the questions:

1.What has backpacking become for Keisha?- Backpacking has become a life-style for Keisha.

2.What new things can you experience every day when you backpack?-You can meet new people/climb up volcanoes/see smoke/see pink flamingoes/ etc.

Thank you, the winner is……………………………team. You receive your Golden Tickets.

11. Cовершенствование навыков диалогической речи.

Today you have a chance to act the roles of travel agents. On your desks you see the envelopes with the Task 2.

Destination : Saint Petersburg Type of tour: package, with a family Transport: by plane, by train - To see sights of S.P., Hermitage.

Documents: passport, tickets. Time of leaving: in 2 weeks

Destination: Scotland Type of tour: package, with colleagues Transport: by plane - To see Stonehenge and Irish dances festival.

Documents: visa, passport, declaration Time of leaving: next month.

Destination: England Type of tour: alone Transport: by plane - To study in Oxford University. Documents: passport, visa, declaration Time of leaving: next year.

Destination: the USA Type of tour: with friends Transport: by plane -to visit popular music group concert .

Destination: Velikiy Ustug Type of tour: package tour with the family Transport: by train - To visit Santa. Documents: passport, visa, declaration Time of leaving: next week Claus’s Motherland. Documents: passports Time of leaving: the end of December

Destination: Egypt Type of tour: package family holiday Transport: by plane -to spend winter holidays at the seaside, to sunbathe, swim in the sea and see the sights. Documents: passport, visa, declaration Time of leaving: in January.

There are different situations at a travel agency.

I want you to act out these dialogues in pairs. You have 5 minutes to prepare and we will listen to your dialogues. The rest of the class should carefully listen to the dialogues and fill in the following table. Have a look at the slide.

1. Destination

2. Transport

3. Time of leaving

4. Holiday activities

5. Documents (учащиеся в парах составляют диалоги по предложенной ситуации и разыгрывают мини-сценки «В агентстве путешествий», остальные ученики заполняют таблицу с пунктами: пункт назначения, количество человек, цель поездки, документы, время поездки, транспорт).

12.Revision of Grammar

Modal Verbs and their Equivalents.

Модальные глаголы и их эквиваленты в английском языке.

В английском языке есть группа глаголов, которые выражают не действия, а только отношение к ним со стороны говорящего. Они называются модальные глаголы. С их помощью говорящий показывает, что то или иное действие возможным или невозможным, обязательным или ненужным и т.д. К числу модальных глаголов относятся can, may, must.

He саn swim. - Он умеет плавать.

He may swim. - Он может плавать (ему разрешено).

I must swim. - Я должен плавать.

активизация новой грамматики в упражнениях

Ex 5 p 33 Inspiration

13.Мозговая атака. Знание о путешественниках

The ninth task.

-Look at these pictures.

-Do you know these travelers?

-Do you know the names of famous travelers?


1

a) sailed four times across the Atlantic Ocean to explore the America.



2

b) First and so far the only person in the world to have reached the five extreme Poles of the planet. He is an Honored Master of Sports, a laureate of UNEP «GLOBAL 500» trophy for his contributions to environmental protection headed by the UN, and the UNESCO prize winner for «The Fair Play»


3

c)discovered New Zealand and Australia


4

d)travelled across the great continent of Africa.


5

e)spent seventeen years in Asia and explored the Far East.


6

f)his was the first expedition to sail round the world, 1519-1521


7

g)reached the South Pole first


8

h)reached the North Pole in 1909


9

i)discovered Canada



(It is Fedor Konyukhov)

-Look and match the names of some famous explorers/travelers with their facts and working in group.

1) Марко Поло 2) Джон Кабот 3) Роланд Амансен 4)Кристофер Колумб

5) Фёдор Конюхов 6)Джеймс Кук 7)Дэвид Ливингстон 8) Фердинанд Магеллан 9) Пери

1) Marko Polo spent seventeen years in Asia and explored the Far East.

2) John and Sebastian Cabot discovered Canada

3) Roald Amundsen reached the South Pole first

4)Christopher Colombus sailed four times across the Atlantic Ocean to explore

the America.

5) Fedor Konyukhov First and so far the only person in the world to have reached the five extreme Poles of the planet. He is an Honored Master of Sports, a laureate of UNEP «GLOBAL 500» trophy for his contributions to environmental protection headed by the UN, and the UNESCO prize winner for «The Fair Play»

6) James Cook discovered New Zealand and Australia

7) David Livingstone travelled across the great continent of Africa.

8) Ferdinand Magellan his was the first expedition to sail round the world,

1519-1521.

9) Peary reached the North Pole in 1909


Thank you, the winner is……………………………team. You receive your Golden Tickets.

14. Развитие креативного мышления. A gameChain

Do know more words beginning with the following:

Travelling is …

If you are ready, start to say one word with associated is traveling by each one.

15. Подведение итогов, выставление оценок.


You worked hard today. I think you are stars. And before you go I want you to make a conclusion of our lesson.

You’ve got a lot of interesting info. What did you study today? Was it useful for you? I hoped you liked our lesson. You have the Golden travel tickets to visit these wonderful places of your dream.

Thanks a lot! You were great! You receive you Golden Tickets.

Домашнее задание. Tasks for your home-work :

1) You are to prepare booklets about any Country you would like to present us and to visit;

– Is everything clear? You have the following marks…

 ( comment marks).

– Thank you. Our lesson is over.


















Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!