СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Открытый урок по английскому языку на тему "The Past Simple Tense"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Технологическая карта урока

Класс: 3

Тема урока: Прошедшее время The Past Simple Tense.

Педагогические цели:

-отработать применение грамматических структур (утвердительные и отрицательные предложения The Past Simple);

-создать условия для развития умения самостоятельно формулировать цель урока;

-создать условия для взаимодействия с окружающим миром при выполнении разных ролей в пределах речевых потребностей и возможностей;

-создать условия для коммуникативной деятельности школьника;

-создать условия для развития познавательной, эмоциональной и волевой сфер младшего школьника и формирования мотивации к изучению иностранного языка;

формировать умение делать выводы;

-создать условия для формирования способности к саморазвитию, реализации творческого потенциала;

 

ОЖИДАЕМЫЕ РЕЗУЛЬТАТЫ.

Предметные: учащиеся научатся строить предложения на элементарном уровне (описать картинку, рассказать о себе); учащиеся научатся составлять короткий рассказ(как я провел Новый год), научатся воспринимать аутентичную речь.

Метапредметные:

Регулятивные: учащиеся умеют осуществлять постановку учебных целей; учащиеся умеют составлять план и определять последовательность действий;  учащиеся умеют контролировать правильность своих действий; учащиеся умеют давать оценку своей деятельности и деятельности одноклассника.

Познавательные: учащиеся умеют принимать цели учебной деятельности и осуществлять поиск средств ее выполнения; учащиеся умеют произвольно и осознанно строить речевое высказывание; учащиеся умеют выдвигать гипотезы и их обосновать; учащиеся умеют представлять доказательство.

Коммуникативные: учащиеся умеют определять цели и функции участников взаимодействия; учащиеся умеют осуществлять инициативное сотрудничество в процессе работы в группе; учащиеся умеют с достаточной четкостью выражать свои мысли.

Личностные: учащиеся демонстрируют интерес к изучению темы; учащиеся осознают какое значение имеет для них тема урока.

Методы Обучения: частично поисковый; объяснительно иллюстративный;

 

Средства обучения: мультимедийное оборудование, наглядность, учебная литература.

 

Организационные формы обучения: фронтальная, групповая.

 

Педагогические технологии: развивающее обучение, коммуникативное обучение, проектная технология, групповые технологии, деятельностный подход.

ПЛАН УРОКА

 

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Организационно-мотивационный этап

1

Good morning children! Sit down, please.

 

Let’s start our lesson with the ph. drill, look at the board. We’ll read the riddle all together and then you’ll try to guess it.

 

This is the season

When mornings are dark,

And birds do not sing

In the forests and park.

This is the season

When children ski

And Santa Claus brings

The New Year Tree!

 

What season is it?

What holidays do children celebrate in winter?

Do you like to celebrate the NY?

Who is he?

Well done.

Я вам расскажу сейчас очень секретную информацию, полученную из бюро Санта Клауса. Вчера, загадочным образом исчезли все письма детей. Чтобы все дети на планете получили подарки, мне необходима ваша помощь. Вы поможете? Let’s remember all the presents children got last year.

 

Gm, teacher!

 

Слушают

 

 

 

This is the season

When mornings are dark,

And birds do not sing

In the forests and park.

This is the season

When children ski

And Santa Claus brings

The New Year Tree!

 

It’s winter!

NY, Christmas.

Yes, I do.

He is Santa Claus!

 

 

Технологический этап

 

2

What presents did children get last year? What is it?

 

How clever you are!

Мы вспомнили все подарки, но как мы расскажем Санта Клаусу что получили дети в прошлом году? Какое время мы должны с вами использовать?

What tense should we use?

Как строится у нас с вами предложение в прошедшем времени? Что происходит с глаголом?

 

What the English for «получать». Is this verb regular or not? What other irregular verbs do you know?

 

 

 

 

 

Everybody has a present. You should answer the Santa Claus’ question: “What present did you get last year?”

Excellent!

My best friend Bill celebrated Christmas last year. You should listen carefully to the tape and answer the question: what did Bill and his family do on Christmas?

Right you are.

 

Ex 1 Now you should make these sentences negative. Напомните, как мы строим отрицательные предложения в прошедшем времени? (раздаю распечатку, на которой написаны все предложения).

 

Смотрят на картинки и переводят их.

 

 

The Past Simple Tense.

 

К глаголу, если он правильный добавляется  окончание ed или мы должны выбрать вторую форму, если глагол неправильный.

 

 

… get. …irregular verb.

Write-wrote

Make-made

Give-gave

Send-sent

Buy-bought

Eat-ate

Отвечают на вопрос.

 

 

 

 

Слушают запись, отвечают на вопрос.

 

 

 

 

 

Выполняют задание письменно.

 

Физкультминутка

 

 

Lets have a rest, stand up please.

Clap, clap, clap your hands As slowly as you can! Clap, clap, clap your hands As quickly as you can! Shake, shake, shake your hands As slowly as you can! Shake, shake, shake your hands As quickly as you can! Roll, roll, roll your hands As slowly as you can! Roll, roll, roll your hands As quickly as you can! Wiggle, wiggle, wiggle your fingers As slowly as you can! Wiggle, wiggle, wiggle your fingers As quickly as you can! Pound, pound, pound your fists As slowly as you can! Pound, pound, pound your fists As quickly as you can!

 Good!

Выполняют разминку.

 

Мы с вами можем рассказать что мы делать вчера, неделю или год назад. А как же нам спросить у друга, у любого человека что он делал? Now we are going to learn how we can ask the question, how we can make it interrogative. Look at the board, read please the sentences.

Что общего в этих предложениях?

Что произошло с глаголом в вопросительном предложении?

 

Ex 2 Find as many sentences as you can.

 

Сейчас мы с вами разделимся на 2 команды, задание следующее: вы должны расположить предложения в правильной последовательности. Оформить ваш проект согласно собранному рассказу.

 

 

 

 

 

Читают

Вспомогательный глагол did. Нет окончания или второй формы глагола.

 

 

Работаем с таблицей.

Заключительная часть

 

Do you like your projects? Are they interesting?

Well done!

Thank you for the lesson!

 

 

 

Отвечают…

Просмотр содержимого документа
«Открытый урок по английскому языку на тему "The Past Simple Tense"»

This is the season When mornings are dark, And birds do not sing In the forests and park. This is the season When children ski And Santa Claus brings The New Year Tree!

This is the season

When mornings are dark,

And birds do not sing

In the forests and park.

This is the season

When children ski

And Santa Claus brings

The New Year Tree!

     kitten   bicycle

kitten

bicycle

 skateboard   toy

skateboard

toy

 ball    doll   dress

ball

doll

dress

 books    puppy
  • books

puppy

 watch  car

watch

car

 skates      phone

skates

phone

 computer  game  roller skates
  • computer

game

roller skates

The Past Simple Tense They decorated a beautiful Christmas tree. They bought many gifts. His mother made a cake. She cooked a turkey. They invited their friends. They danced to music, played games.

The Past Simple Tense

  • They decorated a beautiful Christmas tree.
  • They bought many gifts.
  • His mother made a cake.
  • She cooked a turkey.
  • They invited their friends.
  • They danced to music, played games.
1 They decorated a beautiful Christmas tree.  They didn’t decorate  a beautiful Christmas tree. 2 They bought many gifts.  They didn’t buy many gifts. 3 His mother made a cake.  His mother didn’t make a cake.

1 They decorated a beautiful Christmas tree.

They didn’t decorate a beautiful Christmas tree.

2 They bought many gifts.

They didn’t buy many gifts.

3 His mother made a cake.

His mother didn’t make a cake.

1 She cooked a turkey.  She didn’t  cook a turkey. 2 They invited their friends.  They didn’t  invite their friends. 3 They danced to music and played games.  They didn’t  dance to music and play games.

1 She cooked a turkey.

She didn’t cook a turkey.

2 They invited their friends.

They didn’t invite their friends.

3 They danced to music and played games.

They didn’t dance to music and play games.

Interrogative sentences 1 Did you buy gifts? 2 Did your brother write a letter to Santa Claus? 3 Did she invite her friends? 4 What did your mother cook? 5 How did you decorate your room?

Interrogative sentences

1 Did you buy gifts?

2 Did your brother write a letter to Santa Claus?

3 Did she invite her friends?

4 What did your mother cook?

5 How did you decorate your room?

Interrogative sentences 1 Did you buy gifts? 2 Did your brother write a letter to Santa Claus? 3 Did she invite her friends? 4 What did your mother cook ? 5 How  did you decorate your room?

Interrogative sentences

1 Did you buy gifts?

2 Did your brother write a letter to Santa Claus?

3 Did she invite her friends?

4 What did your mother cook ?

5 How did you decorate your room?

they have Did a Did did New How you you New buy? play celebrate Year games? Year? party? the balloons? father What your cook? with his his room did mother What did send I gifts your Did deco-rate did you she cele-brate

they

have

Did

a

Did

did

New

How

you

you

New

buy?

play

celebrate

Year

games?

Year?

party?

the

balloons?

father

What

your

cook?

with

his

his

room

did

mother

What

did

send

I

gifts

your

Did

deco-rate

did

you

she

cele-brate


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!