СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Открытый урок по английскому языку "Нelp around the house."

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Открытый урок по английскому языку "Нelp around the house."»



Муниципальное общеобразовательное учреждение

Борагангечувская средняя общеобразовательная школа.






















Подготовила:Исхабова З.Р.



2018г.




Тема: “What do you do to help your family?”

Цель урока: введение, отработка и закрепление новой лексики по теме «What do you do to help your family».

Задачи:

1.Учебная: Автоматизировать употребление грамматической структуры I helped my mum yesterday до уровня предложения и микродиалога в Past Simple. Образовательные:

  • совершенствование навыков устной речи: учить рассказывать о своих домашних обязанностях, используя новую лексику (to make one’s bed , to lay the table, to do the washing up, to answer the phone calls, to clean the room, to feed the pet, to water the flowers, to take a pet for a walk, to repair one’s bike, to go shopping);

  • развитие навыков чтения с целью понимания прочитанного;

  • развитие навыков аудирования;

  • повторение и закрепление Present Simple & Past Simple Tenses

  1. Развивающие: развитие творческой способности учащихся и умение работать самостоятельно. 

  2. Воспитательные: воспитание чувства ответственности, желания помочь старшим, а также положительного, уважительного и толерантного отношения к членам семьи, окружающим.

Виды речевой деятельности: говорение, чтение, аудирование, письмо

Тип урока: комбинированный с применением средств ИКТ.

Оборудование: интерактивная доска, раздаточный материал; электронная презентация, выполненная в программе «Power Point» , книга для учащегося.

Ход урока

1. Орг. Момент. Приветствие. (Слайд 1)

T. Stand up! Good afternoon, children!

Ps. Good afternoon!

T. I am glad to see you! Sit down, please! How are you?    P. (pupils’ answers)

T. Very good. Let’s start our lesson.

Do you like to help your parents about the house? Ok, Today we’re going to speak about our duties and the topic of our lesson is “What do you do to help your family”.

2. Основной этап. Фонетическая разминка(Слайд)

Dear pupils! You know, there are some lazy housewives and in their homes everything is in disorder. And we now read the poem about a busy housewife and answer the question: What Did the busy housewife do yesterday?

But at first, we should repeat some sounds. Do you know these sounds? Can you read them?

[u:] cook, room, book, broom  

[e]  net, set, pet, get

Читают сами 1 кто-то: и переводят.

 

One busy housewife yesterday

Polished the door and then the floor.   

And  then she made her bed and fed her lovely pet.

P1- Дают ответ: The busy housewife yesterday

Polished the door and then the floor.

What else did she do?

P2 - And  she made her bed and fed her nice pet.

Чтение – эталон  учителем – дети хором повторяют  после меня.

Потом кого-то одного прошу repeat it after me, please.

Eще одного и все.

3. Основной этап:  Речевая зарядка. (Слайд)



And now you work in pairs.

-What did you do to help your family yesterday?

- I cleaned my room and fed my dogs.

You should ask each other a question: According to the model, answer the question. Before this let’s remember these expressions again. Repeat them after me.

  • go shopping – ходить за покупками

  • make a bed – заправлять постель

  • lay the table – накрывать на стол

  • answer the phone calls – отвечать на телефонные звонки

  • make a cake – стряпать торт

  • clean the room – убирать в комнате

  • feed the pet – кормить домашнее животное

  • water the flowers – поливать цветы

  • repair the bike – чинить велосипед

  • cook breakfast/ lunch – готовить завтрак/ обед

  • do the washing up – мыть посуду

You have only one minute.

  1.  (Слайд) Let’s play a game

“Mind and Guess” Один ученик показывает, что он делал вчера, а его одноклассники должны догадаться: What your classmates  did yesterday?

  1. You fed the dog.

  2. You repaired your bike.

  3. You cleaned the flat.

  4. You made your bed.

  5. You watered the flower.

  1. At the last lesson  we read the story about Jane. And now I’d like you to listen to the story again and answer the question. Аудирование: Читаю текст  медленно о Джейн 1 раз отрывок.

Why didn’t Jane help her mum?  - (because she was lazy)

После ответа читаю текст еще раз быстро. Затем проверка понимания текста for detail

«Lazy Jane»

Jane and her mother lived in a small house. Every day her mother cleaned the rooms, did the washing up, cooked, fed the pets, and watered the trees and the flowers in the garden. But Jane didn’t help her. She didn’t like to work. She was lazy. One morning the mother said: I want to make an apple pie today. Oh, that sounds good, Jane said. But Jane didn’t want to do this herself, you know why.    Her mother went to the green garden and brought back some apples for the pie. Then she went to the shop and bought some sugar. When the apple pie was ready mum said: «Jane, would you like a piece of pie?». Jane said: «With great pleasure».

Where did Jane and her mum live?

What did Jane’s mother do every day?  Слайд

Did you like Jane?  Why?

  1. Физкультминутка. 

    Clap your hands!

Stand your feet

Touch your nose

Touch your eyes

Touch your ears

Touch your cheeks

Touch your friend.

Take one step



Take one step back.

Shake your hands and sit your chairs.

  1. Task 1: True or false

  2. Гимнастика для глаз

  3. Task 2. Fill in the gaps!

  4. Complete the sentence!

  5. Say how did you help your mother?

  6. Подведение итогов и рефлексия. 

Thank you, pupils. I see, that you like to help your families. You aren’t lazy and you love your parents.

T.: Today you have learnt the words on the topic “What do you do to help your family”. There are a lot of things to do at home. What are they?
(Children reply with the words they have learned: to go shopping, to make one’s bed, to lay the table and so on). Thank you.

13. Домашнее задание. 

Your home task is: 33 p.75

According to the results of your work you get the following marks… Thank you very much for your work. You are so active and it’s great. That’s all for today. See you on Friday. Goodbye, everyone!