СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Открытый урок по английскому языку в 10 классе на тему: "Holidays"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Открытый урок по английскому языку в 10 классе на тему: "Holidays"

Просмотр содержимого документа
«Открытый урок по английскому языку в 10 классе на тему: "Holidays"»

Открытый урок английского языка

для 10 "А" класса

План урока разработала

Мурсалова А.К.

учитель английского языка


Тема урока: Holidays .

Тип урока: комбинированный.

УМК: New Millennium English 10

Средства обучения: печатный текст, словарь.



Цели:

Обучающие: Развивать компенсаторную и социокультурную компетенцию, формирование коммуникативной культуры учащихся.

Научиться анализировать, синтезировать, подводить итоги и оценивать тексты для домашнего чтения, развитие умений устной и письменной речи, знакомство с изучающим чтением.

Освоить во всех видах речевой деятельности новые лексические единицы.

Формировать способность к умственному восприятию полученной информации.

Уметь выразит свое мнение, активно использовать слова-связки.

Развивающие: Развивать умения самонаблюдения, самоконтроля и самооценки, развитие познавательного интереса путем вовлечения учеников в творческую деятельность.

Развитие познавательного интереса через вовлечение обучающихся в творческую деятельность.

Развитие способностей к сравнению и сопоставлению, к логическому изложению, к формированию выводов из полученной информации.

Развивать социокультурную компетенцию учащихся.

Воспитательные: Воспитание толерантности при изучении англоязычной культуры, способствовать осознанию возможностей самореализации средствами иностранного языка, формировать чувство ответственности, сотворчества и самореализации. Пополнение знаний по страноведению.

Формирование чувства ответственности, сотворчества, самореализации.

Формирование позитивного отношения к другой национальной общности, основанное на знании культуры, литературы, традиций, ментальности другого народа.

УУД:

Личностные:

Развитие интереса к чтению, стремление к пониманию других людей, готовность преодолевать возникающие затруднения, этическое воспитание.

Познавательные:

Осознавать полученное задание.

Читать, слушать, извлекать информацию, критически ее оценивать.

Понимать информацию в разных формах.

Пользоваться разными видами чтения.

Устанавливать причинно-следственные связи, подводить итоги.

Понимать, анализировать, классифицировать, воспринимать и оценивать полученную информацию.

Регулятивные:

Действовать по плану и учиться планировать и сохранять учебную задачу

Понимать, принимать и сохранять учебную задачу.

Контролировать процесс и результаты деятельности, вносить коррективы.

Адекватно оценивать свои достижения.

Пользоваться различными видами помощи.

Коммуникативные:

Уметь общаться, слушать, говорить, возражать, сотрудничать.

Допускать возможность различных точек зрения, понимать собеседника, высказывать и аргументировать свое мнение.

Осознавать речь (говорение, слушание, письмо, чтение) как способ общения людей.

Уметь строить свои высказывания, слушать и слышать других.




Holidays in the UK.

Lesson plan.

Warming-up: tongue twister.          Seven Santas sang silly songs.

The main part: Dates on the board - What are they? -Holidays!!! - In what country? What do you know about them? What do people celebrate on these dates?         (matching). So what are we going to talk about at the lesson?

1. When do people in the USA, Canada, Poland and other countries celebrate Christmas?

2. When do Russian people celebrate Christmas?

That's the 1st distinction between Russian and British holidays. Who brings Christmas presents in these countries? This is the second distinction. Are there more of them? Let's read the text and learn more. You may need the translation of some words/phrases. (write on the board).

Optional:    3. How does the morning of January 7th start in your family?

                  4. Do you sing carols?

                  5. Do you send Christmas greetings to your friends and relatives?

                                   

          R                E               A                D                  I                  N                 G

14 TH FEBRUARY – VALENTINE’S DAY

Saint Valentine’s Day (also known as Valentine’s Day) is celebrated in many countries around the world, although like England, it is not a public holiday in most of them.

Valentine’s Day symbols that are used today include the heart-shaped outline, doves, and the figure of the winged Cupid. Since the 19th century, handwritten valentines have given way to mass-produced greeting cards.

FEBRUARY – SHROVE TUESDAY OR ‘PANCAKE DAY’

Shrove Tuesday, more commonly known as Pancake Day, falls the day before Lent begins.  Lent is the traditional Christian period of fasting which begins 40 days before Easter and ends on Easter Sunday. Nowadays, not many Christians fast, instead preferring to give something up for Lent such as chocolate. 

MARCH – MOTHER’S DAY (MOTHERING SUNDAY)

Mother’s Day is a day to celebrate your mums and grandmas and everything that they do for you. People give their mother’s gifts and cards and treat them to meals out or do all of the housework for the day.  Mothers usually receive breakfast in bed! 

17 TH MARCH – ST PATRICK’S DAY

Saint Patrick’s Day, or the Feast of Saint Patrick, is a cultural and religious holiday celebrated annually on 17th March, the day that the patron saint of Ireland, Saint Patrick, died.

ST APRIL – APRIL FOOLS’ DAY

On April Fools’ Day it is acceptable – even encouraged! – to play tricks and practical jokes on people. Even newspapers, TV and radio shows often feature fake stories to try and trick people.

MARCH TO APRIL – EASTER

Easter is celebrated in Christian countries to celebrate the resurrection of Jesus Christ (where he is believed to have come back from the dead). People celebrate by going to Church, giving Easter eggs and going on Easter egg hunts. Eggs symbolize new life which is related to Jesus coming back from the dead. 

21 ST JUNE – FATHER’S DAY

Father’s Day is a day to celebrate your dads and granddads and everything that they do for you. People give their father’s gifts and cards, and treat them to meals out or day trips. 

JUNE – SUMMER SOLSTICE

The Summer solstice is the longest day and shortest night of the year. Developed from a pagan tradition, many people gather at the ancient monument of Stonehenge in Wiltshire. People stand inside the monument facing northeast, toward a stone outside the circle called the Heel Stone to watch the sun rise. 

AUGUST – NOTTING HILL CARNIVAL

Notting Hill Carnival is held in the streets of Notting Hill in west London over the last Summer bank holiday weekend. It’s Europe’s biggest street festival and it is completely free. Around 1 million people flock to watch the colourful procession, dance to music from salsa to reggae, and taste Caribbean food from street stalls. 

31 ST OCTOBER – HALLOWEEN

Halloween, also known as All Hallows’ Eve, or All Saints’ Eve, is a yearly celebration observed in a number of countries on 31st October, the eve of the Western Christian feast of All Hallows’ Day.

OCTOBER/ NOVEMBER – DIWALI

Diwali is the five day Festival of Lights for Hindu, Sikh and Jain communities. Cities such as Manchester and London have splendid street parties with displays of lights, candles and fireworks as well as music, food and dancing.

 NOVEMBER – MOVEMBER

Throughout November you may notice that lots of men are growing moustaches. This is because throughout November, the charity campaign of Movember encourages men to grow a moustache to raise funds in support of men’s health. November is affectionately renamed ‘Movember’ which is a combination of the words ‘November’ and ‘moustache’.

11 TH NOVEMBER – REMEMBRANCE DAY

Every year in the UK on the 11th November people honour members of the armed forces who lost their lives in battle. In the weeks leading up to 11th November , The Royal British Legion charity sell paper poppy flowers to raise funds for veterans and their families (the poppy is a symbol of Remembrance Day).

NOVEMBER /DECEMBER – HANUKKAH

Jewish communities across the UK celebrate Hanukkah, the Festival of Lights. In London a giant menorah is lit up with candles for the Menorah lighting ceremony in Trafalgar Square. 

25 TH DECEMBER – CHRISTMAS DAY

Christmas is an annual commemoration of the birth of Jesus Christ and a widely observed cultural holiday, celebrated generally on 25 th December by nearly a billion people around the world. 


After-reading exercises


1. Pair work. See - Think - Wonder. Tell your partner what was new for you from the text. Say what you thought of after reading. Say what made you wonder.

2. Types of holidays - group them all.

bank or public holiday

national holiday - an official holiday celebrated by the whole country

local holiday - celebrated locally

religious holiday

red-letter holiday - a holiday marked by red letters in the calendar

movable holiday

3. Find in the text words and phrases that mean:  

    1) to collect money - to raise funds

    2) invite for - treat to

    3) died - lost their lives

    4) is held on a specific day - falls the day

    5) looking at - facing

    6) to show - feature

    7) gather - flock

    8) to show how you appreciate and thank somebody - to celebrate your mums and grandmas

    9) cards that you sign yourself - handwritten valentines

    10) is held every year - celebrated annually

    11) remembrance, celebration - commemoration

    12) it is common  - it is acceptable

4. Group work: make up 8 'Thin - Thick' questions, then exchange with another group and answer them. (5 minutes).

5. Compare the holidays in the UK and in Russia in the table, then present your work to the class.

Russia

The UK

1. 7thJanuary

25th December

2. Ded Moroz

Santa Claus

3. ...

...

Conclusion:

FEEDBACK ('Freezer Tag') - have a piece of paper and write on it:

1 wish to the teacher

2 questions you would like to ask

3 moments you remembered from the lesson    

3

2

1

Thanks a million for your work today! You were amazing. At home find some information on the most unusual holidays in different countries and tell the class at the next lesson.




Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!