СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Открытый урок по информатике с применением английского языка: Создание простой страницы сайта

Категория: Информатика

Нажмите, чтобы узнать подробности

Открытый урок по информатике с применением английского языка: Создание простой страницы сайта

Просмотр содержимого документа
«Открытый урок по информатике с применением английского языка: Создание простой страницы сайта»

Ф.219

Технологическая карта (план) урока №17


Дисциплина: Информатика

Раздел №10 Компьютерные сети, Интернет

Тема курса №10.4: Создание простой страницы сайта

Тема урока №17: Создание простой страницы сайта

Тип урока: Комбинированный

Вид урока: Практика


Требования предъявляемые к уровню подготовленности обучающихся

Базовые компетенции

БК1.Уметь анализировать, обрабатывать, синтезировать и использовать научную информациюю Владеть основными навыками работы на компьютере.

БК2. Владеть современными информационно-коммуникативными
способностями, полиязыковой культурой. Овладеть конкретными знаниями по информатике, необходимыми для изучения конкретных специальных дисциплин.

БК3. Способен ставить и решать прикладные задачи с использованием
современных информационно-коммуникационных технологий.

Профессиональные компетенции

ПК 3. Способен работать с информацией в глобальных компьютерных сетях


Цели урока

обучающая

Создание простой начальной страницы сайта

воспитательная

Воспитание информационной культуры студентов, внимательности, аккуратности, дисциплинированности, полиязыковой культуры

развивающая

Развитие познавательных интересов, навыков работы на компьютере, самоконтроля, умения анализировать.


Межпредметные связи

Обеспечивающие

Предмет: Иностранный язык

Тема курса №2: Relationships between countries.

Тема урока №7. London. Phrasal verbs

Обеспечиваемые

Предмет: Экономическая информатика и информационные технологии

Тема курса №10.6.: Гиперссылки и навигация сайта, внедрение на WEB-страницы gif-анимаций, баннеров. Публикация сайта


Оборудование урока

Наглядные пособия

Флипчарт

Раздаточный материал

Инструкции к практической работе

Технические средства обучения

ПК, интерактивная доска

Литература: основная

  1. В.С.Романчик «Программирование в C++ Builder»

Дополнительная

Семакин И.Г., Шестаков А.П. «Основы программирования»


Содержание урока

№ эле-мента

Элементы урока, учебные вопросы,

формы и методы обучения

Дополнения, изменения

1.

Организационный (4 мин)

  1. Приветствие обучающихся

  2. Проверка отсутствующих, заполнение учебного журнала

  3. Постановка цели и хода урока

Активизация темы: «Подзорная труба»


2.

Проверка домашнего задания (30 мин)

  1. Найти переводы слов в форме игры «Кто возьмет миллион?»

  2. Подразделение компонентов компьютера в форме игры «Мозаика»

  3. Найти соотвествия: «Использование компонентов компьютера»

  4. Вспомнить термины по теме MS Excel в форме игры «Ромашка»

  5. Вспомнить наименования компонентов компьютера: «What picture’s name is incorrect?»

  6. Компьютерные термины на английском языке в форме игры «Потерянные буквы»

  7. «Известные программисты»


3.

Выполнение практического задания (с изучением нового материала) (22 мин)

1. Инструктаж по выполнению практического задания

2. Выполнение практического задания

3. Проверка практического задания


4.

Закрепление полученных знаний (8 мин)

Фронтальный опрос:

  1. Which tag defines an HTML document?

  2. Which tag defines information about the document?

  3. Which tag defines a title for the document?

  4. Which tag defines the document's body?

  5. Which tag defines a paragraph?

  6. Which tag inserts a single line break?

  7. Which tag defines an unordered list?

  8. What for we use the tag ?

  9. What for we use the tag


5

Подведение итогов урока (4 мин)


6

Постановка домашнего задания (2 мин)

  1. Балафанов Е.К. «30 ур. по информатике» стр. 337-343

  2. Создание сайта о себе.



Преподаватель __________ Г.К.Мукушова







The theme of the course №10.4. Creating a simple Web page

The theme of the lesson17. Creating a simple Web page


- Who is on duty today?

- I am on duty today.

- What date is it today?

- Today is the 30th of may

What day is it today?

- Today is Friday

Who is absent today?

- all are present

- ___________ is (are) absent today.

- Is ______ ill?

- Yes, he is/ Not, he is not/ I don’t know.

- Are you ready for this lesson? That’s great!


I’d like to start our lesson with quote of our president:

"We need the English language to enter the global arena. Out of 10 million books published in the world 85% are in English. The science, all the new developments and information - they are all in English nowadays.

- Do you agree with this thought?

- It means that we are going in the right direction. Because we have already started to learn English. Then, let’s begin!


- How do you think, what is it?

- Right, it’s a spyglass. Let's look through the spyglass.

- What can you see?

- Have you seen this picture? This picture is related to our lesson.

- So can you guess the topic of our lesson? Do you have any ideas?

- The theme of our lesson is “Creating a simple Web page”.

- And how do you think, what about will be our site?

- Yes, about London.

- Do you like to travel?

- In our lesson we are going to travel to London. Would you like to go to London? And would you like to go to London right now?

- But we have one problem. We don’t have enough money. There is one way to make money. You can get money, if you play the game “Who wants to be a Millionaire?”

- Who wants to play this game and make money?


Find the right translation:


Now we have enough money.

What do you think? How can we get to London? Which transport will we choose? (by plane). So let’s take a plane and go on an imaginable trip to London. To get on a plane we must do the task. It’s Puzzle. Let’s do it.

What can you see in the picture?

How it is called? This is the double-decker. We will drive around the city on this bus. Let’s to visit the interesting places in London.

Our first stop is the Houses of Parliament and Big Ben. Do you want to know about this place? Then you must do the next task:

What are they used for?


The Houses of Parliament and Big Benы

The Houses of Parliament is a long grey building with towers. The large clock in one of the towers is Big Ben. It is the name of the clock and the bell of the clock tower. You can hear the sound of Big Ben every hour in London. The clock got its name after Sir Benjamin Hall. He was a tall man, whose nickname was Big Ben.


The second place that we are going to visit is Buckingham Palace. To get more information, you need to do the following task:


Buckingham Palace

The Queen of England lives in Buckingham Palace. It is a wonderful building with a monument in front of it which is the Queen Victoria Memorial.


Let's continue our tour of London. Our third stop is Trafalgar Square.

Magnifier


Trafalgar Square

It is the center of London. Some people say it is the most beautiful place in London. In the middle of the square stands a tall column. It is a monument to Admiral Nelson. Four bronze lions look at the square from the monument. There are two beautiful fountains in the square. It is the favorite place of tourists.



Our fourth stop is The London Eye. To find out about this landmark let’s do following task.




The London Eye

The London Eye is a giant Ferris wheel. The London Eye stands 135 metres high. The London Eye can carry 800 passengers at a time on a thirty-minute ride.


Our fifth stop is Tower Bridge. To find out about this landmark let’s do following task.




Tower Bridge

This is Tower Bridge, built in 1894. It is one of the famous bridges across the Thames. It opens and ships go up and down the river Thames.


Our journey is over. We have enough information about London. And now we can create the simple web page about this great city.


The theme of the course №10.4. Creating a simple Web page

The theme of the lesson17. Creating a simple Web page


In this lesson we should create the simple web site like this:



To create web page like this we need following tags:


Basic HTML Tags

Tag

Description

Defines an HTML document

This tag tells your browser that this is the start of an html document.

Defines information about the document

Defines a title for the document

Defines the document's body

The text between the tags is the text that will be displayed in your browser.

Defines a paragraph

Think of a paragraph as a block of text. You can use the align attribute with a paragraph tag

The align attribute specifies the alignment of the text within a paragraph.


Inserts a single line break

The
tag is used when you want to start a new line

Defines an unordered list

An unordered list is a list of items marked with small black circles. Each list item starts with the

  • tag

    Defines an ordered list

    An ordered list is also a list of items. The list items are marked with numbers. Each list item starts with the

  • tag

  • Displays an image

    To display an image on a page, you need to use the src attribute. Src stands for "source".

    ...

    Defines a hyperlink

    The tag specifies the font size, and color of text.



    Let’s start to create web page about London with HTML.

    Who want to work on this computer? Arman, come here. And other students will work in their places.

    What should we do at first?

    1. At first we must open text editor, like Notepad. Right click on the desktop and choose Create-Text document.

    2. Double click new document and open it.

    3. What should we write on the first line? On the first line type . This tag tells the computer you're starting a web-page. It will be closed last, so at the end of the document, close it off by typing:

    4. Add the heading of the page.

    5. Give your page a title “London”.

    6. Type to open the body tag. Then close the body tag by typing