It was great!
Цели: способствовать развитию грамматических навыков употребления правильных глаголов в Past Simple; создать условия для повторения и обобщения правил образования форм Past Simple правильных глаголов; способствовать совершенствованию произносительных навыков, развитию навыков диалогической и письменной речи.
Организационный момент
Good morning, children!
I am very glad to see you and our guests here! Sit down, please.
What season is it now?
What month is it now?
What date is it today? What day of the week is it today?
What`s the weather like today?
I'll give you yellow and red flowers, and at the end of the lesson I'll tell you what to do with them.
Работа по теме урока
Беседа
(Учитель задает вопросы классу.)
- How do you spend your free time? What do you usually do?
Make up sentences and use these word combinations.
Работа по учебнику
Упр. 1 (с. 108).
- Now we have some posters.
- What do the posters advertise?
Keys: Poster A advertises a zoo.
Poster В advertises a concert hall.
Poster C advertises a fast food restaurant.
Poster D advertises an adventure park.
Poster E advertises a theatre. Poster F advertises a...
And what can we do here? Read, repeat and translate word combinations.
You can see wild animals at the zoo...
правило употребления предлогов места Use in when the place is inside и use at when the place is outside.
Упр. 2 (с. 108).
Now we have a email. Whose email is this? (from Sam)
Read the first paragraph in the email. What is it about? Listen, read and check. (Ученики читают начало письма и отвечают на вопрос: It is about Sam`s last weekend. Затем учащиеся читают текст в сопровождении аудиозаписи. После этого ученики читают текст еще раз и отвечают на вопросы.
to choose a) a large ball of pink or white sugar
a queue b) to decide what you want from two or more things
a candyfloss c) a line of people
(Keys: lb, 2c, 3a.)
Let`s answer the questions.
Keys: 1 — Sam was at the Crazy Ride Adventure Park.
2 — His friend.
3 — There was a very long queue.
4 — He tried candyfloss.
Dancing
Упр. 3 (с. 109).
Today we’re going to practice our grammar skills.
А в каком времени написано наше письмо? Какая часть речи нам помогает это определить?
(Ученики совместно с педагогом читают и разбирают текст в рубрике Study Skills, затем с помощью учителя анализируют образование форм Past Simple правильных глаголов.
Следует обратить внимание ребят на правописание глаголов с окончанием -ed.
У каждого времени есть свои наречия времени, слова-подсказки. Ученики хором и индивидуально читают слова — указатели времени, употребляемые с Past Simple.)
в прошлом году (last year);
час назад (an hour ago) ;
в прошлые выходные (last weekend);
в прошлый вторник (last Tuesday)?
Упр. 4 (с. 109)
Keys: [t]: walked, reached, watched, slipped; [d]: lived; [id] — visited.
Упр. 5 (с. 109).
Keys: 1 — Did you play basketball yesterday afternoon? No, I didn’t. I surfed the Net.
2 — Did your cousin visit Germany last month? No, he didn’t. He visited Prague.
3 — How old was Mozart when he died?
4. When did you finish work yesterday? Then I walked home with Jane.
5. When did your parents call you? They called an our ago.)
Упр. 7 (c. 109).
(Ученики читают фразы, данные в упражнении, вслух.)
(Учащиеся читают образец и выполняют задание в парах. Затем учитель задает нескольким ученикам вопросы.)
Упр. 8(c. 109).
(Учитель читает и объясняет задание. Ученики с помощью педагога составляют план.)
Where were you?
What did you do?
Did you enjoy? Why? Why not?
(Учащиеся выполняют задание письменно, учитель помогает по мере необходимости. Затем несколько учеников читают свои работы вслух.)
Подведение итогов урока
Can you use the Past Simple?
Can you write about what you did last weekend?
(Учитель оценивает деятельность учащихся на уроке.)
Let's decorate our blackboard with flowers. If you liked the lesson, attach a red flower and if you don't like - the yellow one.
Everyone gets 5's today for their work in class.
Thank you very much!
That’s all for today. Goodbye! (Goodbye!)