№ | Этап | Содержание урока | Формируемые УУД | Примечания |
Деятельность учителя | Деятельность учеников |
1 | Организационный этап урока. | 1.Greeting (слайд 1) Приветствие учащихся. Good afternoon children! Let me introduce myself. My name is Liudmila Sergeevna. Today I’m your teacher of English. I hope I’ll give you some interesting and useful information today and we will make friends. Now we can get down to work. | 1. Приветствие учителя. Good afternoon, dear teacher! | Регулятивные: волевая самореализация. | |
2 | Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся. | 1.Theme and Aim (слайд 2) На экране вы видите афоризм известного кинорежиссера Федерико Феллини. Какой смысл заложен в афоризме?» (Ответы учащихся). Этот афоризм означает: «Зная другой язык, мы обретаем душу». (Второй кадр презентации). Ученики. Вывод: «When we study some language we don’t only learn new rules and widen our vocabulary, but also meet with customs and traditions of this country». Учитель. «Ребята, в жизни нам пригодиться знание и других языков». Учитель помогает учащимся сформулировать тему урока и цель. Now look at the screen. Try to guess what we are going to do today. Yes, you are right. Today the theme of our lesson is «Famous movies and famous people» And by the end of the lesson you will be able to answer the questions. | 1. По видеоклипу определяют тему урока. Формулируют цели и задачи урока. | Личностные: действия смысловой организации. Регулятивные: целеполагание как постановка учебной задачи. Коммуникативные: планирование учебной деятельности, сотрудничество с учителем, сверстниками. | |
3 | Введение в иностранную атмосферу | Warming up (Слайд 1) Now please look at the screen and watch a short video clip. After that I want you to guess the name of this famous cartoon and tell me what is happening on the screen. So, who guessed the name of this cartoon? Thank you. And tell me what is happening here? So, we can see a thief and a copper who’s following him. The thief throws a donut at the rabbit and it almost hit a beautiful rat with a cute haircut. So, what does the copper (a policewoman) tell the rat? She says: “I love your hair”! We leave this phrase for now but then we’ll return back to it. | 1. Учащиеся слушают 2. Учащиеся повторяют | П: умение структурировать знания, контроль и оценка процесса результатов деятельности Р: контроль в форме сравнения способа действия и его результата | |
4 | Первичное усвоение новых знаний | 1.Vocabulary (слайд 7-8) Movies, genre, to possess soul, science fiction, thriller, classical, action, adventure, stative verbs, enjoy yourself, have the time of one’s life. 2. Grammar: Stative verbs (статические глаголы) (слайд 7, 10-13) | 1.Коллективная работа 2. Самостоятельная работа | Р: постановка и формулировка проблемы. К.: умение осознанно и произвольно строить высказывание К: умение выражать свои мысли, анализ, синтез | |
5 | Первичная проверка понимания. Аудирование | Listening (слайд 10) Begin with the phrases: I don’t mind… but still I prefer… because… I quite like fantasy, but still I prefer… because … Example I don’t mind jazz but still I prefer classical music, because it just makes me quiet. Or I quiet like romances but still I prefer comedies, because they are funny. And what about you? So, we have studied some stative verbs so far. Who can name some of them? Stative verbs are not used in Continuous tenses, but some of them are with difference in meaning. Open your copy-books and do the task. Shortcut from “Zootopia”, the song “Try everything” action or non-action verbs Practice 13 fill the gaps | Работа в парах | К.: умение осознанно и произвольно строить высказывание | |
7 | Чтение и письмо | Reading and Writing (карточки с заданиями) Practice 13, Chart 4-6, Practice 18, Chart 5-2 | Выполняют упражнение | П: умение структурировать знания, контроль и оценка процесса результатов деятельности | |
8 | Подведение итогов урока. Выставление отметок | Summarizing Today I like your work. Tell me please, what you can do? | I can - use new words - talk about genres of movies, talk about my preferences in films and music | Регулятивные: рефлексия. Оценка своей работы, определение материала для повторения дома. Личностные: адекватное понимание причин успеха/неуспеха в учебной деятельности. | |
9 | Информация о домашнем задании, инструктаж по его выполнению | Watch “Zootopia”, Workbook ex. 1, p. 44 makes a review on “Zootopia”. Find more information about Federico Fellini in the Internet. Share your information in a work group. | Write down your homework | | |