СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Письмо "За и против"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Методическая разработка о способах написания письма "За и против"

Просмотр содержимого документа
«Письмо "За и против"»

Spotlight 9 Module 7 FOR-AND-AGAINST ESSAYS

Spotlight 9

Module 7

FOR-AND-AGAINST

ESSAYS

FOR-AND-AGAINST ESSAYS Plan Introduction 1 present the topic(without giving opinion) Main body 2 arguments ‘for’ with justifications/examples 3 arguments ‘against’ with justifications/examples Conclusion 4 summaries the main arguments and give your personal opinion

FOR-AND-AGAINST ESSAYS

Plan

Introduction

1 present the topic(without giving opinion)

Main body

2 arguments ‘for’ with justifications/examples

3 arguments ‘against’ with justifications/examples

Conclusion

4 summaries the main arguments and give your personal opinion

For-and-against essays discuss the pros and cons of a specific topic. They are written in a formal style. In the introduction we present the topic without giving your opinion.   In the main body paragraphs we present the points for and against in separate paragraphs. We support our arguments with justifications and examples. We start each paragraph with a topic sentence that introduces the main idea of the paragraph. We support the topic sentence with examples and justifications.  In the conclusion we write a balanced summary of points of the main topic and give our opinion. Appropriate linkers are used to connect similar ideas and introduce opposing ideas.

For-and-against essays discuss the pros and cons of a specific topic. They are written in a formal style. In the introduction we present the topic without giving your opinion.  In the main body paragraphs we present the points for and against in separate paragraphs. We support our arguments with justifications and examples. We start each paragraph with a topic sentence that introduces the main idea of the paragraph. We support the topic sentence with examples and justifications.

In the conclusion we write a balanced summary of points of the main topic and give our opinion. Appropriate linkers are used to connect similar ideas and introduce opposing ideas.

В эссе типа  «За и против»  обсуждаются плюсы и минусы по конкретной теме. Они пишутся в формальном стиле. Во  введении  мы представляем тему, не давая своего мнения. В  главной части  мы представляем пункты за и против в виде отдельных абзацев. Мы поддерживаем наши аргументы, обосновывая примерами. Мы начинаем каждый абзац с темой предложения, которое представляет основную идею этого пункта. Мы поддерживаем темы предложения с примерами и обоснованиями. В  заключении  мы пишем краткий пересказ основных пунктов главной темы и даем свое мнение. Соответствующие сноски используются для подключения аналогичных идей и внедрения противоположных идей.

В эссе типа  «За и против»  обсуждаются плюсы и минусы по конкретной теме. Они пишутся в формальном стиле.

Во  введении  мы представляем тему, не давая своего мнения.

В  главной части  мы представляем пункты за и против в виде отдельных абзацев. Мы поддерживаем наши аргументы, обосновывая примерами. Мы начинаем каждый абзац с темой предложения, которое представляет основную идею этого пункта. Мы поддерживаем темы предложения с примерами и обоснованиями.

В  заключении  мы пишем краткий пересказ основных пунктов главной темы и даем свое мнение. Соответствующие сноски используются для подключения аналогичных идей и внедрения противоположных идей.

example A recent survey found that 80% of computer games played by youngsters have some violence in them. Should violent video games be banned to avoid any harmful influences on children?   There are some advantages to banning violent computer games. To start with, they promote violence and crime as entertainment, making them seem glamorous and acceptable. Consequently, children may think it is alright to be aggressive in real life. Also, game heroes are often invincible and children sometimes confuse fantasy and reality. As a result, they may not understand that real violence has real consequences.   On the other hand, there are some arguments against banning violent video games. Firstly, they are an outlet for children to let off steam. Fighting the bad guys in a game can release tension and may make children calmer and less aggressive in real life. Secondly, playing video games can build different skills. Shooting games, for example, help children develop co-ordination skills.   All in all, there are arguments both for and against the banning of violent video games. I strongly believe it should be up to individual parents to decide what games their children play and therefore they should not be banned.

example

A recent survey found that 80% of computer games played by youngsters have some violence in them. Should violent video games be banned to avoid any harmful influences on children?  There are some advantages to banning violent computer games. To start with, they promote violence and crime as entertainment, making them seem glamorous and acceptable. Consequently, children may think it is alright to be aggressive in real life. Also, game heroes are often invincible and children sometimes confuse fantasy and reality. As a result, they may not understand that real violence has real consequences.  On the other hand, there are some arguments against banning violent video games. Firstly, they are an outlet for children to let off steam. Fighting the bad guys in a game can release tension and may make children calmer and less aggressive in real life. Secondly, playing video games can build different skills. Shooting games, for example, help children develop co-ordination skills.  All in all, there are arguments both for and against the banning of violent video games. I strongly believe it should be up to individual parents to decide what games their children play and therefore they should not be banned.

1. Недавнее исследование показало, что в 80% молодежных компьютерных игр есть насилие. Следует ли запретить жестокие видеоигры, чтобы избежать вредного воздействия на детей?

2. Есть несколько преимуществ запрета жестоких компьютерных игр. Начнем с того, что они пропагандируют насилие и преступность как развлечение, делая жестокость эффектной и приемлемой. Таким образом, дети могут подумать, что это хорошо - быть агрессивными в реальной жизни. Кроме того, герои игры часто непобедимы и дети иногда путают фантазию и реальность. В результате, они не могут понять, что реальное насилие имеет реальные последствия.

3. С другой стороны, есть некоторые аргументы против запрета жестоких видеоигр. Во-первых, они являются единственным выходом для детей, чтобы выпустить пар. Борьба с плохими парнями в игре может снять напряжение и может сделать детей более спокойными и менее агрессивными в реальной жизни. Во-вторых, игры в видеоигры могут давать различные навыки. Стрелялки, например, помогают детям развить координационные навыки.

4. В общем, есть аргументы за и против запрета жестоких видеоигр. Я твердо верю, что они должны быть под контролем родителей и им решать, в какие игры играют их дети, и поэтому они не должны быть запрещены.

To begin with (начать с – для начала) Consequently - Because of this/For this reason (следовательно – в связи с этим, по этой причине) Also - Moreover/In addition (также – кроме того, в дополнение) As a result - For this reason/Because of this (в результате – по этой причине, в связи с этим) On the other hand - However (с другой стороны – однако) Firstly - In the first place (во-первых – в первую очередь) Secondly - In addition/Moreover (во-вторых – в дополнение, кроме того) for example - for instance (например – например) All in all - In conclusion (в итоге – в заключение) " width="640"
  • To start with - To begin with (начать с – для начала)
  • Consequently - Because of this/For this reason (следовательно – в связи с этим, по этой причине)
  • Also - Moreover/In addition (также – кроме того, в дополнение)
  • As a result - For this reason/Because of this (в результате – по этой причине, в связи с этим)
  • On the other hand - However (с другой стороны – однако)
  • Firstly - In the first place (во-первых – в первую очередь)
  • Secondly - In addition/Moreover (во-вторых – в дополнение, кроме того)
  • for example - for instance (например – например)
  • All in all - In conclusion (в итоге – в заключение)


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!