План-конспект дистанционного урока английского языка в V классе с использованием Skype по теме «Как мы празднуем»
Предмет – английский язык.
Учитель: Шошина НВ
Класс – 5
Тема урока: Как мы празднуем
Тип урока: комбинированный.
Необходимое техническое оборудование: компьютер.
Требования к уровню ИКТ компетентности обучающегося: умение работать в Skype.
Цель урока: формирование лексических и грамматических навыков говорения по теме «Как мы празднуем»
Задачи урока: Углубление знаний учащегося в теме «Как мы празднуем».
Структура и ход дистанционного урока.
№
|
Этапы урока
|
Дидактические функции
|
Деятельность ученика
|
Время
|
1.
|
Организационный момент.
|
Организация на урок.
|
Выход в Интернет
|
3 мин.
|
2.
|
Введение в атмосферу иноязычного общения
|
Ответы на вопросы учителя
|
Ответы на вопросы
|
10 мин.
|
3.
|
Целепологание
|
Сообщить тему и цель.
|
Воспринимает информацию учителя через Skype.
|
3 мин.
|
4.
|
Объяснение нового материала. Знакомство с новыми словами.
|
Изучение новой темы.
|
Записывает новые слова
Работа в паре
Работа в группе
|
20 мин
|
5.
|
Итог урока.
|
Подведение итогов занятия.
|
Общение с учителем и учениками через Skype.
|
4 мин.
|
6.
|
Домашнее задание.
|
Объяснение домашнего задания.
|
Общение с учителем и учениками через Skype.
|
3 мин.
|
7.
|
Выход из программы Skype.
|
|
Ученик выходит из программы Skype.
|
2 мин.
|
Технологии, методы: работа с учебным материалом через Skype, консультирование в режиме on-line.
Ход урока
I. Введение в атмосферу иноязычного общения. Организационный момент.
- Good morning, pupils. I’m glad to see you. Sit down, please. I hope you are well and ready to work! Today we are going to have an unusual lesson. We’ll work with your classmate Violetta by Skype/
- Good morning, Violetta. We’re glad to see you.
- How are you?
- Let’s start our lesson. The topic of our lesson is “Special days”.
II. Целеполагание.
- We’re going to learn new words, do some task and at the end of the lesson you’ll tell about your favorite holidays.
III. Warm-up
- I’ll spell a special day or holiday and you must guess it.
- I-n-d-e-p-e-n-d-e-n-c-e d-a-y
- Independence day
- Do people celebrate it in Britain or in Belarus?
- In Belarus
- H-a-l-l-o-w-e-e-n
- Halloween
- Do people celebrate it in Britain or in Belarus?
- In Britain
- Now you spell some special days for others to guess it.
(ответы учеников)
- Now we’ll play a game “Repeat or keep quiet”
- If I say a correct sentence about Belarusian holidays, repeat it. If I say a wrong sentence, keep quiet.
- Independence Day is in June/in July.
- Independence Day is on the fourth of July/on the third of July.
- Victory Day is in March/in May
- Victory Day is on the tenth of May/on the ninth of May.
IV. Vocabulary presentation.
1. Listening to the teacher
-Now I’ll tell you my story about holidays.
-Your task is guess the meaning of the new words.
STORY
As you know we celebrate different holidays in Russia. I like holidays and special days very much. I’m at home with my family. We are happy. I always celebrate holidays with my aunts and uncles, my cousins, sisters and brothers together. They are my relatives. I always telephone them and say: ‘Please come to my birthday party’. I always invite my relatives to my birthday party. I invite friends too. We have a lot of fun together. I like other special days too. New Year’s is a great holiday. I decorate a New Year Tree. I put balls on it. We get presents on the New Year. At twelve o’clock the New Year comes. And we go into the street and we watch fireworks. Fireworks are beautiful. You can see red, yellow, green and blue colours high in the sky. At Easter we paint eggs. On the first of April people have fun. For example, we are in the kitchen and we want to have breakfast. Then my son says: ’Mum, what’s there on your nose?’ I believe him and I look in the mirror, but there’s nothing on my nose. ‘Ha-ha-ha! Laughs my son. ‘April Fool’s Day. It’s a joke. ’He likes to play jokes on me. He likes to play jokes on his sister. On Victory Day, on the ninth of May, there’s a parade in Moscow. A lot of people watch the parade. They watch the parade in Moscow. They watch the parade on TV. Holidays and special days are great!
2. Checking understanding. -How do you understand the word ‘celebrate’, invite, relatives, decorate, get present, watch fireworks, paint eggs, joke, play jokes, watch the parade.
3. Pronunciation.
- Now let’s practice pronouncing the words. I’ll tell you the word and you must clap the stressed syllables.
Invite
Valentine
Parade
Celebrate
Present
Decorate
Balloon
Relative
Fireworks
- Read these words one by one
4. Play “A train game” (объяснение игры)
(We celebrate a lot of holidays
I invite my friends and relatives to my Birthday party)
Физкультминутка
If you are happy and you know it
Clap your hands (2р)
If you are happy and you know it
Step your feet (2р)
If you are happy and you know it
Nod your head (2р)
If you are happy and you know it
Turn around (2р)
If you are happy and you know it
Snap your fingers (2p)
If you are happy and you know it do all five.
V. Speaking.
- Let’s speak about what you like doing on special days and holidays.
- Чтобы сказать, что мы любим делать, мы используем структуру
Like+Ving
( For example: I like getting presents)
- Let’s work in pairs.
- Please, open your books at page 105, ex.2a
- Speak to your classmate. Answer the questions. What do you both like doing?
(выполнение упражнения)
- Let’s work in two teams. One team says a sentence about Birthday party, the other team gives a sentence about New Year’s Day.
Ex.3b, p.106
(Pupils’ answers)
VI. Рефлексия.
- На столах у вас лежат изображения кораблика. Если вам понравился урок и вы успешно справились со всеми заданиями-раскрасьте флаг зеленым цветом. Если вам на уроке было трудно, но вы смогли прийти к верному ответу, раскрасьте флаг желтым цветом. Если вам на уроке было трудно справляться с заданиями и вам требовалась помощь учителя, раскрасьте красным цветом.
VII. Hometask.
- Make up a short story about your favorite holiday.
Просмотр содержимого документа
«План-конспект дистанционного урока английского языка в 5 классе по теме "Как мы празднуем"»
План-конспект дистанционного урока английского языка в V классе с использованием Skype по теме «Как мы празднуем»
Предмет – английский язык.
Учитель: Шошина НВ
Класс – 5
Тема урока: Как мы празднуем
Тип урока: комбинированный.
Необходимое техническое оборудование: компьютер.
Требования к уровню ИКТ компетентности обучающегося: умение работать в Skype.
Цель урока: формирование лексических и грамматических навыков говорения по теме «Как мы празднуем»
Задачи урока: Углубление знаний учащегося в теме «Как мы празднуем».
Структура и ход дистанционного урока.
№ | Этапы урока | Дидактические функции | Деятельность ученика | Время |
1. | Организационный момент. | Организация на урок. | Выход в Интернет | 3 мин. |
2. | Введение в атмосферу иноязычного общения | Ответы на вопросы учителя | Ответы на вопросы | 10 мин. |
3. | Целепологание | Сообщить тему и цель. | Воспринимает информацию учителя через Skype. | 3 мин. |
4. | Объяснение нового материала. Знакомство с новыми словами. | Изучение новой темы. | Записывает новые слова Работа в паре Работа в группе | 20 мин |
5. | Итог урока. | Подведение итогов занятия. | Общение с учителем и учениками через Skype. | 4 мин. |
6. | Домашнее задание. | Объяснение домашнего задания. | Общение с учителем и учениками через Skype. | 3 мин. |
7. | Выход из программы Skype. | | Ученик выходит из программы Skype. | 2 мин. |
Технологии, методы: работа с учебным материалом через Skype, консультирование в режиме on-line.
Ход урока
I. Введение в атмосферу иноязычного общения. Организационный момент.
- Good morning, pupils. I’m glad to see you. Sit down, please. I hope you are well and ready to work! Today we are going to have an unusual lesson. We’ll work with your classmate Violetta by Skype/
- Good morning, Violetta. We’re glad to see you.
- How are you?
- Let’s start our lesson. The topic of our lesson is “Special days”.
II. Целеполагание.
- We’re going to learn new words, do some task and at the end of the lesson you’ll tell about your favorite holidays.
III. Warm-up
- I’ll spell a special day or holiday and you must guess it.
- I-n-d-e-p-e-n-d-e-n-c-e d-a-y
- Independence day
- Do people celebrate it in Britain or in Belarus?
- In Belarus
- H-a-l-l-o-w-e-e-n
- Halloween
- Do people celebrate it in Britain or in Belarus?
- In Britain
- Now you spell some special days for others to guess it.
(ответы учеников)
- Now we’ll play a game “Repeat or keep quiet”
- If I say a correct sentence about Belarusian holidays, repeat it. If I say a wrong sentence, keep quiet.
- Independence Day is in June/in July.
- Independence Day is on the fourth of July/on the third of July.
- Victory Day is in March/in May
- Victory Day is on the tenth of May/on the ninth of May.
IV. Vocabulary presentation.
1. Listening to the teacher
-Now I’ll tell you my story about holidays.
-Your task is guess the meaning of the new words.
STORY
As you know we celebrate different holidays in Russia. I like holidays and special days very much. I’m at home with my family. We are happy. I always celebrate holidays with my aunts and uncles, my cousins, sisters and brothers together. They are my relatives. I always telephone them and say: ‘Please come to my birthday party’. I always invite my relatives to my birthday party. I invite friends too. We have a lot of fun together. I like other special days too. New Year’s is a great holiday. I decorate a New Year Tree. I put balls on it. We get presents on the New Year. At twelve o’clock the New Year comes. And we go into the street and we watch fireworks. Fireworks are beautiful. You can see red, yellow, green and blue colours high in the sky. At Easter we paint eggs. On the first of April people have fun. For example, we are in the kitchen and we want to have breakfast. Then my son says: ’Mum, what’s there on your nose?’ I believe him and I look in the mirror, but there’s nothing on my nose. ‘Ha-ha-ha! Laughs my son. ‘April Fool’s Day. It’s a joke. ’He likes to play jokes on me. He likes to play jokes on his sister. On Victory Day, on the ninth of May, there’s a parade in Moscow. A lot of people watch the parade. They watch the parade in Moscow. They watch the parade on TV. Holidays and special days are great!
2. Checking understanding. -How do you understand the word ‘celebrate’, invite, relatives, decorate, get present, watch fireworks, paint eggs, joke, play jokes, watch the parade.
3. Pronunciation.
- Now let’s practice pronouncing the words. I’ll tell you the word and you must clap the stressed syllables.
Invite
Valentine
Parade
Celebrate
Present
Decorate
Balloon
Relative
Fireworks
- Read these words one by one
4. Play “A train game” (объяснение игры)
(We celebrate a lot of holidays
I invite my friends and relatives to my Birthday party)
Физкультминутка
If you are happy and you know it
Clap your hands (2р)
If you are happy and you know it
Step your feet (2р)
If you are happy and you know it
Nod your head (2р)
If you are happy and you know it
Turn around (2р)
If you are happy and you know it
Snap your fingers (2p)
If you are happy and you know it do all five.
V. Speaking.
- Let’s speak about what you like doing on special days and holidays.
- Чтобы сказать, что мы любим делать, мы используем структуру
Like+Ving
( For example: I like getting presents)
- Let’s work in pairs.
- Please, open your books at page 105, ex.2a
- Speak to your classmate. Answer the questions. What do you both like doing?
(выполнение упражнения)
- Let’s work in two teams. One team says a sentence about Birthday party, the other team gives a sentence about New Year’s Day.
Ex.3b, p.106
(Pupils’ answers)
VI. Рефлексия.
- На столах у вас лежат изображения кораблика. Если вам понравился урок и вы успешно справились со всеми заданиями-раскрасьте флаг зеленым цветом. Если вам на уроке было трудно, но вы смогли прийти к верному ответу, раскрасьте флаг желтым цветом. Если вам на уроке было трудно справляться с заданиями и вам требовалась помощь учителя, раскрасьте красным цветом.
VII. Hometask.
- Make up a short story about your favorite holiday.