СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

ПЛАН-КОНСПЕКТ открытого урока родного (даргинского) языка на тему: Тема: Р. Адамадзиевла «Ургуба». 6 класс

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«ПЛАН-КОНСПЕКТ открытого урока родного (даргинского) языка на тему: Тема: Р. Адамадзиевла «Ургуба». 6 класс»

МКОУ «Сурхачинская СОШ»



Литературала гьаргси дарс.



6 класс

Тема: Р. Адамадзиевла

«Ургуба».

Учительница: Хасаева Айзанат Кизимовна.



2020 г.



Дарсла тема: «Ургуба» Р. Адамадзиев.

Дарсламурадуни:

1.Багьуди ахъбурцниламурад:

Поэтла гIямруличилваилала«Ургуба» бикIуси

назмуличилдурхIни тянишбарни;

мез жагадирути гIягIниахълумидаргни;

назмула тема, идея белгидарни.

2.Бяркъ бедлугниламурад:

Эстетикалашалсибяркъкагахъни

ВатIайчи, тIабигIятличи, бузериличипахрубирни.

Дарсла гIягIниахълуми:

Даргалалитературала 6 класс Р. Адамадзиевласурат, журнал «ЗурхIяб», «Замана»газета, пейзаж,сурат, карточкабисуратуни, магнитафон, хъубзарла гIягIниахълуми (дураз, мирш,къялкъя), чумалжураладухълуми (гуржи гIяби, анкIи, сусулвацархIилти).

I.Дарслабашри:

Организационный момент – Салам, дурхIни вадакIибти гIяхIли.

-Наб ГIяшура МяхIяммадрасуловна бикIар, рузулира КIишала гимназиялизир, дарган мезла ва литературала дурсри кадирхьули.

-НушанибирехIе даргалалитератураладарс.

2. Учительлаихтилат:

Даргалалитератураличила, поэзияличилагьанбуршухIели, дилауркIиличицаишгъунамешубуцбашар: дахъалмиллатунарДагъисталитературалажагадешлаварачанничи.

Ил варачаннацакьяли,цархIилтазибад декIарбулхъуси, сунеларангра, тIамара, макьамрасабира хIеркIсаби.

Ил хIеркIчебирцIулисабисагатидиштIати хIуркIба. Иличиблисунела цIакьимцIабирулисаби.



Илисбикьридешдирули сари даргалапоэтуналаназмуртанира. ИлдигъунталалугIилизибадсаби: (БучIантазибурахъес)

А. Каймаразов, Р. Рашидов, М. ХIямидоввацархIилтира. ИшбархIи нушадарсличирцагьатIи даргалапоэтличилтянишдирихIе.

3.Р.АмадзиевлагIямруличилакъантIли бурес:



1.Халкьли гIямрулушухIели, берхIилинурлашалашалалишаладирухIели,гIямруличигIяшикьли,булбултидучIухIели,1935 ибилдуслизивУбяхIМулебкIилашилизивхъубзарлахъалибарглизивакIуб.Агь, балагьладургъби!Дургъбанинургъбидиркьу, адамталахIидархти.

Дургъбалавайдешличебуркъуб, заманалисшилизивадарукьесМикIхIилашилизибсидетдомлизи. Иларилини 7 класстамандариб. ИлалагIергъиСергокъалалапедучилищеваДагъистапачалихълаУниверситетделчIун. Чумалдусучительлиузуликалун. 1965 дусличивадвехIихьилиР. Адамадзиевузиб«Замана»газетализив.

Р. Адамадзиевпоэт, прозаиксагатигIямручеряхIдирансай. Лерилаладурадухъунтижузи: «Умут», «Гъира» вацархIилти .



СелизибсабиРажаблапоэзияла цIакь?

-Селрайчибгьалабпоэтланазмурти гIямрулашал хIекьти сари. Сай – алавти гIямрулизирадкайсути сари темаби.

Поэтланазмурти, хабурти, очеркуни«Замана»газетала, журнала бяхIяназирдурадулхъулидирар. ИлаладалуйтиназмуртидучIули сари мекъ-сяхIбатличир, арши – мурала хIянчилизиахъибхIели, адамтаничулабузерикункбиахъес, гIямруталихIчерти детаахъес.

4.МагнитафоннабелкI-далай.

Ихтилат: - Суал. Селичиласабидалай?

- Жаваб. Ургубаличила.

- Суал. Ургуба се саби, балулрая хIушани?

- Се сари духълуми…?

5. УчительлиназмууркIиличиб буру

ХIела лигIматуни

Гибсисабинабкьуват,

Дусли хIяйнабухъабну

Халкьлис хIела баракат.



Галгалакьялубачи

ГьаршдукI-сирибаршили,

Даглаванчериулра

Неш, иршулиаршили.

Арцантаниусахъес

Наблайла бучIусири,

Нешлискьадин цIуэрли

Сиригардбирусири.



Амма гIямрударсдариб

(Шел дусвирулри хIилхIи),

«Дергъ» ибси дев баибну

УргубалацабархIи.

6. Назму бучIа дурхIнани (2 учениклизи бучIахъуцаназму)

7.Сагати дугьбачилбируси хIянчи

  1. НигIматуни – лебдеш,давла, баракат

  2. ГьаршдукI-сири-виштIасикатесбарибси

  3. ГIяби – гуржи гIяби (ванзалаудираддашути сари)

6. 1) Назму бучIа дурхIнани (гьарраученикли, тахта - куплет) бучIахъу,илаламягIна белгибиру (тема, идея).

2)Произведениелизирсегъунтиобразунилера?

-ТIабигIятла,адамла.

3) БухIнабуцкъантIли чеббуру (цаучениклизи).

4) а) Сунела тематика хIясиблиназмуличимешусисегъуна произведение баладаяв?

Буру чулибалуси.

Учительлира буру.

Б) КIинайсхьарбиу

-Уруслапоэзиялизирадчиди произведение гьанбушесдирудаяв?

-Есенина, ТютчевлавацархIилти.

7. ЛукIниладарслабархбас.

1. Произведениела бекIмягIна бурни.

1)АвторлиургубачебяхIбирни;

2)ГIямрудаимдаресхьулчилибиъни.

8. Суратуни – карточкабичедаахъес.

-Суратуначивадпикридиресбагьирабивабуралаби. Масала: канилибуган, къакълидурадушан (дуразлагъаб).

8. Дарскагахъни

ГьаннанушаниахтадибирехIе дарсличибсагаси се багьуррал.

Ил багьниладарсдурабуркIехIе.





Учитель:

-ДурхIни, дигахъадаявпроизведениелаавторличил

тянишдиэс?

Ученикуни:

-Дигахъира

Автор:

-Айзурлигъайухъун, вабуриб

сунелатворчестволичила.

9.Тесты (Учительли хIянчидурабуркIу)

  1. Р.АдамадзиевакIубсидус:

а) 1935

б) 1941

в) 1930

2. Р.АдамадзиевакIубси ши:

а) ХIурхъи

б)УбяхIМулебкIи

в)ГIяймаумахIи

3. «Ургуба» назмур гIямрулачидиманзилличила хIяланииргъахъули:

а) жагьдеш

б) ухънадеш

в) дурхIядеш

4.Р.Адамадзиевла «Ургуба» чилашайзибадназмубурули:

а) авторла

б) нешла

в) зилантала

5.Р.Адамадзиевла назмулизирахъдурцутитемаби:

а) ватIайчила

б) бузериличила

в) дургъбачила(3-ра тема)

6.МицIирси ахIенси секIайчимицIирти секIа,адамталалишантихасдарилибурнилис

а)олицетворение

б)метафора

в)гипербола

IV.Дарсла итог:НушаИшбархIи селичилагъайдикIулидуира?

Гапбарес, гIяхIил бажардибикибти бучIантас«5» Кьиматуникадатес.

ХIергъибсиаргъахъес. БучIанталасуалтасжавабтидедни. Хъ/хI. А.Гъ. гIям-ла





































-6-

8