СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

План-конспект открытого занятия по английскому языку по теме “SEE NEW PLACES, MEET NEW FACES” в 8 классе

Нажмите, чтобы узнать подробности

План-конспект открытого занятия по английскому языку по теме “SEE NEW PLACES, MEET NEW FACES” в 8 классе.

Просмотр содержимого документа
«План-конспект открытого занятия по английскому языку по теме “SEE NEW PLACES, MEET NEW FACES” в 8 классе»

Ржахова Наталья Викторовна,

педагог дополнительного образования

МУДО «ЦДО «Надежда» п.Айхал,

Мирнинский район,

Республика Саха (Якутия)


План-конспект открытого занятия по английскому языку в 8 классе

Тема: “SEE NEW PLACES, MEET NEW FACES”

Цель занятия – создать условия для развития коммуникативной компетенции обучающихся.

  • Vocabulary: words related to towns/cities, transport, holidays

  • Reading: reading for detailed understanding of the text, reading for gist

  • Listening: listening for specific informaton

  • Speaking: describing a city, asking for information

  • Communication: making comments, making suggestions

  • Grammar: making comparisons

  • Writing Project: article describing a place

Задачи:

1. Образовательная: научиться читать тексты с извлечением детальной информации

2. Воспитательная: воспитание интереса к учению и познанию мира через путешествие

3. Развивающая: развитие критического мышления

Универсальные учебные действия (УУД):

  • личностные: формировать ответственное отношение к обучению, готовность к развитию и самообразованию; формировать коммуникативную компетенцию и устойчивую учебно-познавательную мотивацию; формировать уважительное отношение к культуре других народов;

  • регулятивные: принимать и сохранять цели и задачи учебной деятельности, находить средства её осуществления, планировать, контролировать и оценивать учебные действия в соответствии с поставленной задачей и условиями её реализации; освоить способы решения проблем творческого и поискового характера;

  • коммуникативные: развивать коммуникативные способности, умения выбирать адекватные языковые и речевые средства для успешного решения коммуникативной задачи, расширять лингвистический кругозор;

  • познавательные: осуществлять логические действия сравнения и анализа; осознанно строить речевые высказывания в соответствии с задачами коммуникации; осуществлять логические действия сравнения и установления аналогий; осознанно строить речевое высказывание в устной и письменной речи в соответствии с задачами коммуникации.

Тип занятия: комбинированное

Формы работы: фронтальная, индивидуальная, парная, групповая.

Технологии: критическое мышление, системно-деятельностное обучение, коммуникативно-ориентированное обучение, использование ИКТ

Ресурсы: компьютер, интернет, ZOOM, “Enterprise 1” Сoursebook, учебник “Enterprise 1” (авторы Virginia Evans, Jenny Dooley), слайд-шоу по теме “Travelling”.

Ход занятия

  1.  Организационный этап (1 мин)

Teacher: Good morning dear students, guests and colleagues! I’m glad to see you at our lesson. How are you today? I hope everybody is OK. So, let’s start our work.

  1. Этап мотивации учебной деятельности. Постановка цели и задач занятия (3 мин)

Teacher: I want you to look at some photos and suggest what we will talk about today. (Слайд-шоу, посвящённое теме путешествий). Обучающиеся высказывают свои предположения.

Teacher: Yes, you are absolutely right. Today we are going to talk about traveling round the world, so the theme of our lesson is SEE NEW PLACES, MEET NEW FACES

There is an English proverb about travelling “Travel broadens the mind”.  What Russian proverb corresponds to it?

Suggested Answer: Путешествие расширяет кругозор.

Teacher: Can you prove that travel broadens the mind?

Suggested Answers:

While travelling people

1. discover new places and new ways of life,

2. try foreign food,

3. listen to unusual musical rhythms,

4.  meet new people,

5. see interesting places in the world (other countries and continents),

6. get new experiences

7. learn about different cultures, customs and traditions

8. understand their own culture more

Teacher: Let’s have a short trip round the world. I invite you to visit Stratford-upon-Avon, a small country town in England, and Los Angeles, a busy city in America.

  1. Pre-reading tasks (Задания предтекстового этапа) (12 мин)

Teacher: Open your books at p. 82. Look at the pictures. They show views of Stratford-upon-Avon and LA. Match the adjective-noun collocations to these places, make sentences, as in the example, and tell us about these places.

quiet

noisy

place

clean

dirty/polluted

streets

tall

small

buildings/houses

cheap

expensive

shops/hotels/restaurants

modern

old

city/town

exciting

boring

nightlife

Example:

  1. Stratford is a quiet place, while LA is a noisy place.

  2. The streets in Stratford are clean, while the streets in LA are polluted.

Suggested Answers:

LA has tall buildings while Stratford has small houses.

Stratford has cheap shops/hotels/restaurants while LA has expensive shops/hotels/restaurants.

LA is modern city while Stratford is an old town.

LA has an exciting nightlife while Stratford has a boring nightlife.

Teacher: Look at the pictures one more time and use the adjectives below to compare the two places, as in the examples:

noisier, more expensive, cleaner, quieter, more modern, more polluted, cheaper, older, more crowded

LA is noisier than Stratford.

LA is more expensive than Stratford.

Suggested Answers:

Stratford is cleaner than LA.

Stratford is quieter than LA.

LA is more modern than Stratford.

LA is more polluted than Stratford.

Stratford is cheaper than LA.

Stratford is older than LA.

LA is more crowded than Stratford.

Teacher: The sentences below describe LA. Try to fill in the missing adjectives, then listen and check.

  1. The hotels in LA are more e…….. than those in many other American cities.

  2. There are many i……… places you can visit.

  3. There are f……… restaurants you can visit.

  4. You can buy c………, fashionable clothes on Melrose Avenue.

  5. The nightlife is e……… .

  6. LA is a modern, n……… and crowded city.

Suggested Answers:

  1. expensive

  2. interesting

  3. famous

  4. cheap

  5. exciting

  6. noisy

Teacher: Look at the pictures on page 83 in your Course books. Which shows: heavy traffic; a museum; a street performer; handprints of film stars; a Mexican dish; designer clothes; a club?

Suggested Answers:

heavy traffic - G

a museum - A

a street performer - E

handprints of film stars - D

a Mexican dish - B

designer clothes - C

a club - F

  1. While-reading tasks (задания текстового этапа) (12 мин)

Teacher: I suggest you to read an article about LA from a travel magazine.

Read the article silently.

Replace the article’s sub-headings with the ones in the list:

Nightlife – Restaurants – Shops – Hotels – Sights

Answers the questions.

  1. Where can you stay in LA? What is special about these places?

  2. Which places can you visit? What can you see there?

  3. Where can you eat? What is special about each place?

  4. Where can you go shopping? What can you buy there?

  5. Where can you go in the evening? What can you do there?

  1. Post-reading tasks (Задания послетекстового этапа) (10 мин)

Use your answers to talk about LA.

  1. Информация о домашнем задании, инструктаж по его выполнению (1 мин)

Teacher: For homework, look at the information in the Photo File section, then write an article about a European city Antwerp. Give the information under suitable subheadings (120-150 words).

  1. Рефлексия (подведение итогов занятия) (1 мин)

Teacher: We have come to the end of the lesson. You’ve got some special information about Los Angeles, the second largest city in America. I hope the lesson was interesting for you. Do you like your work today?

Suggested Answer: Yes, we do.

Teacher: So do I. Have a nice day! See you next time!