Вводный этап. Организационный момент | 1.Создает эмоционально-благоприятную атмосферу для предстоящей деятельности. Определяет готовность учащихся к работе. Good morning boys and girls. How are you? I’m very well, thanks. I am glad to see you. Sit down, please. As usual we start our lesson with some questions. Who is on duty today? What is the date today? What day of the week is it today? | 1. Готовятся к уроку. Отвечают на вопросы учителя. Today is the 6th of December. - Today is Thursday. - Nobody is absent today / …… is absent today. |
Целеполагание. Мотивация к деятельности. | 2. Сообщение темы урока и цели, мотивируют на предстоящую деятельность. Today we have a very interesting topic for speaking. Look at the blackboard and guess and tell me what we are going to speak about. Do you like watch TV? Do you watch cartoons or TV series? Look at board, please. (Cлайд1 -4 ) Do you know these characters? So, what is the theme of our lesson? Right! (Слайд 5) we are going to speak about unusual families. They’ll be American TV families. What American TV families do you know? What films did you like? | 2. Сообщают, какие телевизионные американские семьи они знают. Какие фильмы смотрели, что понравилось. Выражают оценочные суждения. У: The theme of our lesson is “American TV families” |
Речевая и фонетическая зарядка | 3. Предлагает вспомнить лексику по теме «семья», в т.ч. описание характера/ Look at the board (слайд 6). Let’s remind all family members. ( father , mother, sister, brother, grandpa, grandma) Let’s remind some adjectives which help us to describe family members. Complete the words with the translation (слайд № 7). Describe your family members with these adjectives. For example, my dad is cool. | 3.Вспоминают лексику по теме «члены семьи». Восстанавливают порядок букв в словах по теме «характер». Описывают своих членов семьи, используя лексику на слайде. other, father, sister, brother… cool, friendly, kind, clever… hair, nose, mouth, head… |
Основной этап. (организация познавательной деятельности учащихся, закрепление и включение в систему знаний) | 4.Предлагает послушать музыкальную заставку из мультфильма и догадаться о его названии. Уточняет информацию о мультфильме, его героях. Good job. I see, all of you have done this task well. And now listen to the music and guess what cartoon does it match? You are right! The Simpsons is a very popular TV show, not just in America but all over the world (слайд № 8 ). Do you like to watch this TV show? Who are the Simpsons? What do they look like? What are they like? 5.Предлагает прочитать текст о Симпсонах про себя и заполнить недостающие слова. Open you books at page 61. Look at the picture. Do you know them? They are the Simpsons. And now your task will be to fill in the missing words in the text. Do it your own, please. 6. Предлагает прослушать текст о семье и осуществить взаимоконтроль по предложенным ответам (Слайд 9, аудиотекст) Let’s listen and check your answers. Учащиеся обмениваются тетрадями и проверяют. (Слайд 10) 7.Дает образец произношения имен героев. Repeat the Simpsons` names after me, please. Доска Lisa Simpson [li:sə ] Bart Simpson [ba:t ] Homer Simpson [houmə ] Maggie Simpson [mægi ] Marge Simpson [ ma:dз] 8.Проверяет понимание содержание прочитанного. I prepared for you “The Simpsons Family Quiz” to see how well you know this family now. You should divided into groups of 4-5. I’ll give you cards with tasks and you should guess who are they. Close the books, please. Guess who are they (слайд № 11)? 1)He is not very clever, but he's funny. He likes eating and drinking very much. 2)Her last name is Simpson. She is 38 years old and she is afraid of flying. 3)She’s got a little sister and elder brother. She can speak French. 4) He is 10 years old. He’s got two sisters. 5)She is the smallest family member. 6) She is tall and slim. Her hair is blue. 7) She has got fair hair. She is very clever. She can play the saxophone. 8) He is 39 years old. He is tall and fat. He is funny. 9.He likes comic books and skateboarding. He can speak French. 10.She can’t walk and she can’t talk. She is the smallest family member. Показывает движения и произносит рифмовку. “I see you are tired. Let`s have a rest and remember our poem. Clap, clap, clap your hands, Clap your hands together. Stamp, stamp, stamp your feet, Stamp your feet together. Touch, touch, touch your ears, Touch your ears together. Touch, touch, touch your cheeks, Touch your cheeks together. And now, at the end of our lesson we have control listening. Close your books. I will read you the text and you will have to answer the questions. Учитель читает текст про Симпсонов. | 4. Догадываются о названии мультфильма. Отвечают на вопросы учителя о мультфильме. They are funny cartoon family from Springfield, USA. 5.Вставляют самостоятельно в пропуски слова по смыслу. 6. Проверяют ответы, прослушивая аудиотекст. 7. Повторяют за учителем имена героев, соблюдая правильное произношение 8. Угадывают по описанию героев из мультфильма. 1. Homer Simpson 2. Marge Simpson 3. Lisa Simpson 4. Bart Simpson 5. Maggie Simpson 6. Marge Simpson 7. Lisa Simpson 8. Homer Simpson 9. Bart Simpson 10. Maggie Simpson Групповой метод достижения цели смены учебной деятельности и релаксации. Встают и повторяют движения и выражения за учителем Обучающиеся прослушав текст, отвечают на задания. |
Завершающий этап. Подведение итогов урока (рефлексия) | 11. Подводит итоги урока. Организует рефлексивную деятельность учащихся. Our lesson is coming to the end. Tell me, please, what can we do at the end of our lesson? What have we done during today`s lesson? I’ll give you cards where you should write your opinion. | 11. Учащиеся самостоятельно высказывается о проделанной работе на уроке. We have learned (talked, retold…) Затем каждый учащийся получает карточки с таблицей |
Оценка деятельности учащихся Домашнее задание | Объясняет домашнее задание и выставляет оценки за работу на уроке. Please, open your diaries, write down your home task. Your home task for the next lesson is to make a poster about your favourite TV family in your country Thank you for the lesson. You have worked very well. I’m pleased with your work. And I want to put marks. Keep it up! | Записывают домашнее задание, задают возможные вопросы по его выполнению. |