СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

План – конспект урока английского языка ТЕМА УРОКА: “Великобритания“

Нажмите, чтобы узнать подробности

План – конспект урока английского языка

                                     ТЕМА УРОКА: “Великобритания“

Просмотр содержимого документа
«План – конспект урока английского языка ТЕМА УРОКА: “Великобритания“»

МОУ «Рыбницкая русская средняя общеобразовательная школа № 11»












Тема урока

«Great Britain»

открытый урок по английскому языку

в 5 – «А» классе









Разработала:

Учитель английского языка

Овдий И.С.














Рыбница, 2012 г.

План – конспект урока английского языка

ТЕМА УРОКА: “Великобритания“


Цели урока:


Образовательная: способствование расширению общего и страноведческого кругозора учащихся, углубление знания учащихся о Великобритании; закрепление грамматической структуры: « Have you been to..»,


Развовающая: Развитие мышление, слуховой контроль, зрительную память и воображение; развитие умение воспринимать информацию на слух и определять последовательность ключевых событий; развитие навыков диалогической речи; Развитие навыков монологического высказывания по теме.


Воспитательная: Воспитание интереса к стране изучаемого языка, уважительного отношения к чужой культуре.

ТИП УРОКА: урок обобщения и систематизации

ФОРМА УРОКА: индивидуальная, групповая, хоровая

МЕТОД: частично- поисковый

ВИДЫ РЕЧЕВОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ: монологическая подготовленная речь, монологическая неподготовленная речь, диалогическая подготовленная речь, аудирование.



Оснащение: карта Великобритании, ноутбук, флаги Великобритании, письма с пропущенными словами, на доске картинки с достопримечательностями, символами Англии, Презентации Power Point
















Ход урока


  1. Организационный момент Приветствие

Учитель приветствует учащихся и кратко

сообщает им, чем они будут заниматься на уроке.

Teacher: Good morning, boys and girls!

Class: Good morning, teacher!

Teacher: Sit down, please. Today we have an unusual

lesson. Today we continue to travel about Britain and

you’ll know more interesting information about this

beautiful country.

2. Фонетическая зарядка Teacher:

But before we begin our traveling, you must remember

how to pronounce different English names and

countries( Презентация 1, слайд 3,4).


the United Kingdom

the British Isles

the Atlantic Ocean

Northern Ireland

Edinburgh

the North Sea


3. Речевая разминка Teacher: What parts of Great Britain do you know?

Pupils: England, Scotland, Wales and Northern Ireland.

(Стук в дверь)

Teacher: Who is that knocking at our door? (в класс

заходят девочки в национальных костюмах стран

Северной Ирландии, Англии, Уэльса и Шотландии)

Teacher: Look at the girls. Ask them where they are frоm?

Pupil1: Where are you from?

Girl 1: I am from Scotland.(показывает флаг

Шотландии) (Презентация 1, слайд 5)

Pupil1: Where are you from?

Girl 1: I am from England (показывает флаг Англии)

(слайд 6).

Pupil1: Where are you from?

Girl 1: I am from Wales. (показывает флаг Уэльса)

(слайд 7)

Pupil1: Where are you from?

Girl 1: I am from Northern Ireland (показывает флаг

Северной Ирландии) (слайд 8)

( после того как девочки ответят на вопросы, они садятся на места)


4. Этапы закрепления и активизации знаний (выполняются задания на закрепление и активизацию в речи ранее изученного материала).



1) Развитие речевых навыков Teacher:

There are flags on the blackboard (Scotland, Wales,

Northern Ireland, England and PMR). You must

come to the blackboard, take the flag and link on the

map and say:

- the country of the flag

- the capital of the country

- the language of the flag

- the symbol of the flag

2) Совершенствование речевых навыков

Teacher: I understand that you know a lot of

information not only about Great Britain, but also

about our country. Tell me, please.

Who is the president of our republic?

Pupils: E. Shevchuk

Teacher: Now you can see his photo and other

famous people. You’ll see the name of the country

and nationality. Make up the negative sentence

using this phrases.( На экране появляется фото

знаменитого человека, ниже есть надпись

страны и национальности. Нужно образовать

отрицательное предложения)( Презентация1,

слайды 9,10,11,12,13).

Примерные ответы учеников:

1) Elizabeth the second is from England. She

doesn’t speak Chinese.


2) D. Medvedev is from Russia. He doesn’t speak

Portuguese.


3) Совершенствование письменных навыков и аудирования

Teacher: Dear, children. I have the letter from

England. It is from Mike. He spoke about his country.

But he is young and he misses some words.

Now we’ll help him. I will read the text, you must

write the words .( Учитель читает текст, а ученики

вписывают пропущенные слова.

В конце задания, учитель собирает работы)

( The letter.

Hello, my dear friends. My name is Mike and I live

in England. Do you know that Great Britain consists

of 4 parts: _______(Wales), England,

Northern Ireland and ________(Scotland). My

mother always gives me the umbrella, because the

weather is usually_____(wet) and____ (rainy).

A lot of tourists visit our town every year.

Sometimes I talk to them and I

know how to say “ hallo” in different ________

(languages). For example salaam aleihum-

Azerbaijani, buebos dias – Spanish, guten tag-

German. But I don’t know the Russian language. I

want to find pen friends in your_______(country).

I hope you’ll write me.


5. Физ. минутка Ученики под музыку выполняют упражнения,

которые говорит учитель.( в игровой форме)

4) Закрепление грамматических навыков

Teacher: Let’s remember our grammatical

knowledge. (Повторение Present Perfect).

Представьте что вы иностранцы. Используйте

конструкцию Have you been…, и узнайте, в

каких странах были ваши одноклассники.

(Примерные ответы)

P1: Have you been to Moscow?

P2: Yes, I have been to Moscow? Have you been

to London?

P3: No, I have not been to London. Have you

been to France?

Р4: No, I have not been to France

5) Аудирование

Teacher: I suggest you to visit Great Britain right

now. You will watch the information about this

country. After it, we’ll discuss it.

( просмотр видео- только 3 минуты).

Now I shall read the sentences and you must

choose the right variant and complete the

information.

  1. What is the population in England?

  1. 49ml b) 3ml c) 5ml

  1. What is the population in Scotland?

  1. 3ml b) 49ml c) 1.5ml

  1. The capital of England is…

  1. Belfast b) London c) Cardiff

  1. Who is the head of the country?

  1. the president b) the Queen c) the Prime Minister

5) What information do you understand about famous British towns?

6. Проверка домашнего задания

Teacher: Children, you have already known a lot

about Great Britain. Now let’s speak about this

country. You can do it in different ways.

Pupil 1, 2,3,4 – dialogue

Puplil 5, 6 – composition

Pupil 7.8-- prepare the presentation

( Презентация 2, 3)

The questions after the presentation.

1) The capital of Wales is Cardiff, isn’t it?

2) What is the traditional food in Scotland?

3) What is the symbol of Northern Ireland?

4) What is the weather in England?

5) What are the famous animals in Scotland?

6) Is the Prime Minister of Great Britain David

Cameron or Mario Monty?

7. Завершающий этап

Teacher: Great. Thank you for work, you were very

active. It was pleasant to work with you. And do you

like the lesson? (ученики говорят, что понравилось,

а что нет на уроке). Your marks…..( выставление

оценок).

  • I have some letters for you. Look! I think it’s really good to learn a little more about Great Britain and your new pen-friends will help you! As, learning English is important for us, because we want to know what is going on around us in the world. In fact learning English is the answer to a lot of the things that we need and want.

Thank you! Good luck!




D ear Russian friend!

I want to be your pen-friend.

Please write soon.

Jane Black Tom Green

390 Pine Jane 9 Bread Street

Oxford GA 30076 London SW 74NA

UK UK





Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!