План-конспект урока английского языка
в 5 классе по учебнику Spotlight-5
Учителя английского языка Насибуллиной Л.Н. -РЦДО г.Туймазы
Тема урока - “Going shopping”.
Цели:
1)практические:
- развитие лексических навыков по теме «Магазины, покупки»;
- практика учащихся в устной речи, чтении , аудировании;
- развитие грамматических навыков (употребление артиклей а/аn и the, глагола to be в прошедшем времени);
2)общеобразовательные:
- расширение общего кругозора учащихся (знакомство с ведением диалога в магазине);
- расширение словарного запаса;
3)воспитательные:
- формирование интереса к дальнейшему изучению темы;
Языковой и речевой материал:
Л.Е: bakery, florists’s, café, shoe shop, newsagent’s, greengrocer’s, toy shop, bookshop, chemist’s, record shop, fast food restaurant, clothes shop, jeweler’s.
- текст для чтения и аудирования упр.2 стр.107
Ход урока
I. Приветствие и сообщение задач урока.
Т: Hello. I’m glad to see you today. How are you? What date is it today? What day of the week is it? What season it is now? What’s the weather like today?
Today we’ll have a really interesting lesson “Going shopping”. We’ll listen, read and talk about shops and products, play games .
II. Подготовка учащихся к восприятию иноязычной речи.
1. Фонетическая разминка. Повторение изученных слов по теме «Магазины, покупки».
T: Now look at the picture. You can see some products. So the task is to say where people can buy them (slides 2-13).
2. Речевая разминка.
T: Now answer my questions, please.
Do you often go shopping? Do you like it?
What shops do you prefer to go to?
What do you usually buy there?
Are you tired after the shopping?
Физкультминутка для глаз.
T: Our eyes want some rest.
Now let’s do exercises.
Look left, right
Look up, look down
Look around.
Look at your nose
Close your eyes
Open, wink and smile.
Your eyes are happy again.
3)Reading.
T: Close your books, please. We will listen to the text (упр. 2стр.107).
T: Now open your books and let’s read the text. Ex. 2 p. 107. Let’s read it one by one. If there any words you don’t know, please ask.
T: Let’s do Ex. 2(a) p. 106.
4)Grammar.
a) употребление артиклей a/an/the.
T: Read the grammar reference, p. 106. Say when we use a/an and the.
b) упр.3а стр 107 употребление глагола to be в прошедшем времени .
c) упр.3в стр107.
d) закрепление грамматического материала упр 4. cтр 107.
III. Everyday English.
Развитие умений вести диалог этикетного характера в магазине.
T: Now we’ll learn to offer help and ask for information. Imagine you’re at the mall. Now look at the screen. Use the model and act out short dialogues. Work in pairs (слайд 19).
A: Can I help you at all?
B: Yes, please. I’m looking for a toy train.
A: They are on the fourth floor.
B: Thank you very much.
A: You’re welcome.
IV. Подведение итогов урока.
T: Our lesson is ending. Let’s make a conclusion. We have learned new worlds on new topic. We have acted out dialogues. Now we know how to use the verb to be in Past Simple and we can use it in our speech.
T: Thanks a lot. I’m proud of you. A perfect job! Now write down your homework: SB ex 6 p. 107. You can put your things away and go. Goodbye! Have a good day!