СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

План-конспект урока английского языка "Внешность и характер". Учебник Spotlight 8 класс

Нажмите, чтобы узнать подробности

Сценарий урока английского языка в 8 классе по учебнику Spotlight 8  (ex.6 p.17)

 

Просмотр содержимого документа
«План-конспект урока английского языка "Внешность и характер". Учебник Spotlight 8 класс»

Сценарий урока в 8 классе

учителя английского языка

Подвигиной И.В.


УМК: Spotlight 8, ex.6 p.17

Авторы: Быкова Н.И., Дули Д., Поспелова М.Д., Эванс В.

Год и место издания: Москва, Издательство «Просвещение»

Тема урока: Аудирование с выборочным пониманием информации по теме «Внешность и характер»

Цели урока:


  1. Практическая: развитие умения аудировать с детальным пониманием прослушанного, закрепление лексических единиц по теме «Внешность и характер»

  2. Образовательная: обучение теме «Внешность», использование полученной информации для накопления знаний и расширения кругозора учащихся

  3. Воспитательная: формирование мотивации для изучения иностранного языка, формирование личности учащихся и их морально-эстетических качеств

4. Развивающая: развитие фонематического слуха, языковой догадки, увеличение объема оперативной памяти, произвольного внимания


Методическая задача

Содержание

Время

Организационные формы работы

Средства обучения

Речь учителя

Ответы ученика/ - ов


  1. Активизация учебного процесса


  1. Повторение лексического материала

ЭТАП 1 – Greetings and warming-up activity

T.: Good morning, children!

T.: To warm-up I would like you to recall the new words about appearance and describe these two photos. (The Teacher fixes the photos on the blackboard) Each of you should say only one sentence but the sentences shouldn’t be repeated. That’s why you should listen to each other very attentively.




S.: Good morning, teacher!

The Students describe the pictures one by one


8 мин.

Фронтальная работа

Картинки


  1. Развитие понимания речи на слух без опоры на зрительную наглядность


  1. Развитие умений аудирования с пониманием основного содержания, с извлечением заданной информации


  1. Освоить распознавание и употребление в речи степеней сравнения прилагательных




ЭТАП 2 – Listening 1

T.: Now, boys and girls, open your books at Page 17. How many pictures can you see in Ex.6?

T.: Whom can you see in these pictures?

T.: What is the difference between these two women and these two men?










T.: What do you think the dialogue will be about?



T.: So, your first task is to listen to two friends describing the people in the pictures and number the people in the order you hear the descriptions. Also you will have to find out each person’s name.


T.: Let’s check how you have dealt with the task.


S.: We can see four pictures.



S.: We can see two women and two men in the pictures.

S.1: One of the women is young. She has long dark hair and another woman is about fifty. She has short fair hair.

S.2: One of the men in the picture is young. He seems to be a teenager. His hair is short and he’s slim. Another man is quite plump. He is bald and has dark skin.

S.: I think the dialogue will be about the appearance of these persons.

The students listen to the dialogue for the first time






S.: Picture D is the first description.

S.: Picture B is the first description.

S.: Picture C is the first description.

S.: Picture A is the first description.

10 мин.

Фронтальная работа

Учебник,

звукозапись


  1. Развитие умения работы в группе

ЭТАП 3 – Listening 2


T.: Now, let’s try to write down at least something about the appearance and character of each person and then we will compare the information. So, the more you hear the better.


T.: Let’s divide into three groups and you will have 7 minutes to combine all your answers.



T.: So, the time is over. Let’s check who our winner is.



The students listen to the dialogue for the second time





The students work in three groups, discuss what they have heard and written and make their description of three persons

The groups of students read their lists of described items of the 4 persons.

12 мин.

Работа в группах

Учебник,

звукозапись


  1. Развитие понимания речи на слух с опорой на зрительную наглядность


  1. Развитие произносительных навыков


ЭТАП 4 – Listening 3


T.: Now, to check if you have missed anything we should listen to the dialogue again but this time with the text. (The teacher hands around the printed dialogue.) Please, listen to the dialogue for the third time paying attention to the words you haven’t written in your descriptions. And your next task is to fill in the gaps with the missed words and phrases.


T.: Let’s role play the dialogue.


T.: Now, let’s find and write out all the words in the text describing the character and try to give their definitions. Let’s do it on the blackboard one by one.





The students listen to the dialogue for the third time and fill in the gaps









The Students read the dialogue.


The students write out all 5 words and give their definitions.

12 мин.

Фронтальная работа

Учебник,

звукозапись, напечатанный текст диалога


  1. Осознание содержания пройденного, оценка эффективности собственной работы на уроке

ЭТАП 5Reflection, Homework


T.: The lesson is over. Your homework is to describe 3 persons you know very well. One of them should be your classmate. Next lesson we will try to guess whom you have described.


T.: Now, please, define in which type of activities you were more successful and in which of them you had some difficulties. (The Teacher writes the following words on the blackboard: listening,

filling in the gaps,

writing out,

working in a group,

giving definitions)











S.: I was more successful in listening and less successful in giving definitions.

S.: I was more successful in filling in the gaps and less successful in writing out.

S.: I was more successful in….

3 мин.