СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

План - конспект урока на тему "You should proud of your country"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«План - конспект урока на тему "You should proud of your country"»

Тема: You should proud of your country

Тип урока: комбинированный

Цель повторение и закрепление знаний по теме

Задачи:

Учебные:

  • способствовать совершенствованию  грамматических, лексических навыков в рамках устной темы;

  • способствовать развитию умений использовать в устной речи информацию, полученную при чтении и в ходе восприятия иноязычной речи на слух;

  • создать условия для активного речевого взаимодействия;

Развивающие:  создать условия для

  • развития внимания, памяти, логического мышления, воображения учащихся

  • обогащения эмоционально-чувственной сферы личности учащихся.

Воспитательные: создать условия для

  • воспитания чувства любви и гордости за свою страну, ее природную неповторимость;

  • обогащения духовного мира учащихся, воспитания у них культуры мышления, чувств, поведения;

  •  развития умения осуществлять общение в контексте диалога культур, формирования психологической готовности к межъязыковой межкультурной коммуникации;

  •  обогащения представлений учащихся о картине мира, расширять их общий кругозор.

  • коммуникативный.

  • учебник «Английский язык  6 класс» Юхнель Н.В., Наумова Е.Г., 2009г., рабочая тетрадь.

Ход урока:

  1. Организационно-мотивационный этап

Приветствие.

Teacher: Good morning, boys and girls. Glad to see you at our lesson. How are you?

Let’s begin our lesson.

  1. Сообщение целей урока.

What are we going to do today?  Do you like travelling?

We are going to travel around a very beautiful country today.

  1. Этап целеполагания (до 3 минут)

Цель этапа: подготовка учащихся к сознательному усвоению учебного материала, мотивация на познавательную деятельность.

Let’s answer some questions please. Ex.1, p. 84

Answer the questions.

1. Do you like your town / village? Are you proud of it? 2. Why are the people of Belarus proud of their country? 3. Would you like to travel around Belarus? Give your reasons.

 

  1. Речевая разминка

Open your books at page 86, ex. 6.

Listen to the tongue-twister. Repeat after the speaker. Who is the fastest?

Swan’s swimming over the sea — swim, Swan, swim! Swan swam over the sea. Well swum, Swan!



  1. Физкультинутка

Инсценировка песни “The Wheels on the Bus”

  1. Развитие речевых навыков

Using ex.4,p 86 make up sentences and translate them. I’ll give you 2 minutes to think about your sentences.

  1. Make up as many true sentences as you can.

We should

be proud of our Motherland.

be good to nature.

build new museums.

grow beautiful gardens.

know the history of our country.

keep national parks clean

help animals and birds in winter.

know our national symbols.

help animals in danger.

shouldn’t

go camping in national parks.

hunt animals in pushchas.

pick flowers in the forests.

cut down trees.

kill animals.

make fires in the forests.



  1. Систематизация знаний

5. a) Look at the pictures A. and B. Should we be proud of these places? Why?

b) Work in two groups. Prepare to speak about your sights. Use the bubbles below for help.



GROUP A

Speak about the largest forest. national wildlife lies in famous for a nice place to study nature GROUP B Speak about the largest lake (80 km large, 25 m deep). lies in thick forests around a wonderful place for holidays famous for

Now we check what you remember about Belarus.

2. Do the quiz:

1. Where is Belarus?

a) in the centre of Asia b) in the West of Europe c) to the West of Russia

2. What is the population of Belarus?

a) about 5 million people b) about 10 million people c) 1.8 million people

3. What is the area of the country?

a) 207.6 thousand sq.km b) 442 thousand sq.km c) 130 thousand sq.km

4. How many regions are there in Belarus?

a) 4 b) 6 c) 10

5. What are the colours of the national flag of Belarus?

a) red and white b) red, blue and white c) red, green and white

6. In which region is Mir?

a) Minsk region c) Grodna region b) Brest region

7. When did Radzivil-Sirotka build his castle?

a) in the 16th century b) in the 15th century c) in the 11th century

8. Which lake is the largest in Belarus?

a) lake Svitsyaz b) lake Asveyskaye c) lake Narach

9. Which is the longest river in the country?

a) the Nyoman b) the Dnyapro c) the Zakhodniaya Dzvina

T:  I see that you know our country quite well.

  1. Подведение итогов. Рефлексия (до 5 минут)

Цель этапа: осознание учащимися результативности своей деятельности на уроке, уровня усвоения учебного материала.

 T: Our lesson is coming to an end.  Will you say why you can be proud of our country? 

  1. Выставление отметок. Домашнее задание (до 2 минут)

T: At home I would like you to make a short presentation about Belarus. Thank you for the work. Good-bye!