Средства: наглядный и раздаточный материал.
1) Учебная программа для общеобразовательных учреждений. Иностранные языки.
2) Настольная книга преподавателя иностранного языка.
3) Бабинская «Практический курс методики преподавания иностранных языков».
4) Л.М. Лапицкая и др. «Учебное пособие. Английский язык . 5 класс. Часть 1».
Этап урока | Задачи | Содержание урока | Режим работы | Время |
Организационный этап | -Введение в атмосферу иноязычного общения -Создание благоприятной обстановки для работы в классе. | - Hello! - I’m glad to see you! - How are you today? - My name is Olga Sergeevna. I’ll be your English teacher. - And now I want to know your names. So let’s play a kind of a game. I’ll throw you a ball, you will tell me your name and throw it back. | Дата и тема урока на доске. T T-Gr | 0,5 мин. |
Фонетическая зарядка | -развитие фонетических навыков (межзубные звуки) | - And now let’s remind ourselves, how to speak English. - Let’s read a small poem. Summer See the shining sun. See us play and run. Summer, oh, summer, We are having fun. Watch us as we play. We play and run all day. Summer, oh, summer, Please don’t run away. - What is it about? - And what do you think is our topic today? (Summer vacations) | T-Gr P1,P2 | 5 мин. |
Введение нового лексического материала | - знакомство учащихся с новыми лексическими единицами по теме «In Summer» | - On the blackboard you can see some pictures & words. Let’s read them. Repeat after me. In the country Abroad At home At the seaside At summer camp In the mountains In town | T-Gr P1,P2 | 5 мин. |
Аудирование | - развитие речевой догадки | - And now look at the blackboard. Here are some words. Let’s read them. yesterday was/were last ago And now listen to the text and try to guess the words. Today is the 1st of September. It’s Wednesday. I am at school. It’s the first day of autumn, but it’s warm. Yesterday was the 31st of August. It was summer. I was at home. Last Wednesday, a week ago, my parents and I were at the seaside. The water was very warm. It was fantastic! So how can we translate these words? Ex. 2a. Read the dates and say were was Nikita on these days. | T-Gr P1-P2 | 8.5 мин. |
5.Объяснение нового грамматического материала | -объяснение и первичное закрепление грамматического материала по теме «Past Simple» | - Все эти выделенные слова – это показатели прошедшего времени. Прошедшее время показывает события, которые произошли раньше настоящего момента. Это можно изобразить на линии was/were NOW (am/is/are) Was и were это прошедшая форма глагола to be + табличка в учебнике | T-Gr | 10 мин. |
Физкультминутка | - улучшение настроения - снятие напряжения. | - Now let’s have a rest. - Stand up everybody and repeat after me: Hands up, shake it, shake it, shake it, shake it, shake it, Hands down, shake it, shake it, shake it, shake it, shake it, Hands left, shake it, shake it, shake it, shake it, shake it, And right, shake it, shake it, shake it, shake it, shake it. -Sit down, please. | T Gr | 0.5 мин. |
Тренировка грамматического материала | - совершенствование навыков восприятия иноязычной речи на слух - выполнение тренировочных упражнений | - And now listen to Liz, Mike and Mrs Read and answer. Where were they last summer. Let’s read the Model. Last Summer Liz was at the seaside. - And now let’s do ex. 4a. Let’s make our own sentences. - Ex 4b | T-Gr T-З1бЗ2 P1-P2 | 12 мин. |
Объяснение д/з | | - At home you should make up and write in your copy books 3 sentences about your summer using was and were | T-Gr | 2 мин. |
Выставление оценок. Рефлексия | - выявление достоинств и недостатков проведённого урока. | -Your marks for today… - Did you like the lesson? - What did you like most of all? Thank you for the lesson. Good bye. | T-Gr | 2 мин. |