План-конспект урока по английскому языку №8
УМК: Solutions Upper-Intermediate
Класс: 9 Б, 6 человек.
Тема: Types of Dwellings, Outhouse
Тип учебного занятия: урок повторения, систематизации и обобщения знаний, закрепления умений
Цель: Совершенствование, систематизация и закрепление лексических навыков, подготовка к словарному диктанту
Задачи:
практические: - тренировка ранее введенного лексического материала; - практика учащихся в применении навыков, развитие навыков говорения.
2) общеобразовательные: - расширение словарного запаса; - систематизация, обобщение и закрепление пройденного материала; - расширение общего кругозора.
3) воспитательные: - формирование навыков интеллектуального труда; - дальнейшее формирование интереса к предмету; - воспитание трудолюбия и активности, самостоятельности.
4) развивающие: - развитие языковой догадки; - развитие памяти, мышления, воображения; - развитие умения работать самостоятельно.
Оснащение урока: компьютер, доска.
Лексика по теме Types of Dwellings: detached house, semi detached, terraced, block of flats, castle, storey, loft, summer house, balcony, basement, garden, flower-bed, hedge, garage, driveway, roof, chimney, fireplace, central heating, gate, path, front door, orchard, fence, ceilings
Ход урока
Организационный момент:
T: Good morning, boys and girls. I’m glad to see you! How are you?
P: We’re glad to see you too, we are fine, thanks and how are you?
T: I’m fine too, thank you. Sit down, please. Today we are going to continue speaking about types of dwellings. We’ve already known a lot of words so let’s remember them, we’ll play a game called “Snowball”. Do you know the rules?
P: Yes, we do.
Речевая разминка:
T: So, let’s begin. The first sentence is
I want to buy a cozy detached house.
I want to buy a cozy detached house, but my husband wants a flat…
…my mother wants to buy a cottage…
…my granny thinks about a tent…
…my son decided that we need a cabin
…my daughter wants a palace…
What should I do?
(По цепочке, потом спросить 2-3 человек все предложение повторить)
Фонетическая разминка:
T: Good job! Now let’s remember the other words. Stand up, please. You should translate the words into English and then spell them. If you make a mistake, you should sit down. The last person will get a five. Is it clear?
P: Yes, it is.
T: let’s begin then. storey- этаж, loft- чердак,summer house-беседка, balcony- балкон, basement- цокольный этаж, подвал,garden-сад,flower-bed-клумба,hedge-зеленая изгородь,garage-гараж,driveway-подъездная дорога,roof-крыша, chimney-дымоход,fireplace-камин, central heating- отопление,gate-ворота, path- дорожка, front door- парадная дверь, orchard- фруктовый сад,fence-забор, ceilings- полы
Основная часть урока:
T: Well done! P, sit down, please, your mark is 5. Now we will check you homework. What it was for today?
P: Sentences on translation.
T: One of you will read the sentences and someone will translate them into Russian. Is that clear?
P: Yes, it is. P, begin, please.
(происходит проверка домашнего задания, спросить 3-4 человек)
T: Ok, try to translate my sentences.
It was a large building with a loft.
There is a path to the backdoor.
The windows faced the orchard.
From the window you must have a view of the garden.
We stopped at the gate to the private road leading up to the house.
I don’t want a mansion, because it’s difficult to maintain.
(переводят)
T: Good, now let’s talk a little. P, do you live in an urban or rural area?
P: I live in an urban area/rural.
T: Is it convenient to live in an urban area?
P: Yes, it is.
T: Why?
P: Because…
T: Let’s talk about advantages and disadvantages of living in an urban area. What are the advantages of lining in an urban area?
(Ученики говорят ответы, они записываются на доске)
+ | - |
Location | pollution |
a lot of employment opportunities | high cost of living |
a lot of modern conveniences | overcrowding |
| high rate of crime |
T: Good job! Let’s discuss the advantages and disadvantages of living in a rural area.
(Ученики говорят ответы, они записываются на доске)
+ | - |
fresh air | location |
a lot of place | bad roads |
silence | difficult to maintain a house |
low cost of living | |
T: Ok! P, where do you prefer to live: in an urban area or in a rural area?
P: I’d prefer to live in… because…
(спросить 3-4).
T: Do you prefer to have a big flat in a city or a big house in a village? Write down your answers, and then you will all read them aloud.
(Учащиеся записывают ответы, затем читают их вслух)
Заключение:
T.: Good of you! Let’s write down your home task, you should learn the words and get ready for a quiz, find out what advantages and disadvantages each type of house has. Thank you for your work. Good bye!