СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

План-конспект урока по крымскотатарскому языку по теме "Кийик айванлар"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Дерс чешити: янъы мевзу анълатув дерси (комбинирлев).

Макъсадлар: талебелерни кийик айванларнен ве къушларнен  таныштырмакъ, кийик айванларынынъ яшайышы акъкъында талебелернинъ бильгилерини арттырмакъ; талебелернинъ сёз байлыгъыны янъы сёзлернен зенгинлештирюв; оларнынъ нутукъларыны инкишаф эттирюв; талебелерде айванларгъа мераметлик дуйгъусыны ашламакъ.

Просмотр содержимого документа
«План-конспект урока по крымскотатарскому языку по теме "Кийик айванлар"»

Къырымтатар тили дерси, 2-3 сыныф

Мевзу: «Эв къушлары. Кийик айванлар»

Дерс чешити: янъы мевзу анълатув дерси (комбинирлев).

Макъсадлар: талебелерни кийик айванларнен ве къушларнен таныштырмакъ, кийик айванларынынъ яшайышы акъкъында талебелернинъ бильгилерини арттырмакъ; талебелернинъ сёз байлыгъыны янъы сёзлернен зенгинлештирюв; оларнынъ нутукъларыны инкишаф эттирюв; талебелерде айванларгъа мераметлик дуйгъусыны ашламакъ.

Планируемые результаты:

Предметные: научатся приводить примеры диких животных.

Метапредметные (критерии сформированности/оценки компонентов универсальных учебных действий – УУД):

Регулятивные: осуществление учебных действий – организовывать рабочее место под руководством учителя; оценка – выделять и формулировать то, что усвоено и что нужно усвоить.

Познавательные: общеучебные – самостоятельно выделять и формулировать познавательную цель; предметные – уточнять и расширять представления о диких животных; логические – находить отличительные признаки диких животных.

Коммуникативные: инициативное сотрудничество – ставить вопросы, обращаться за помощью к одноклассникам; взаимодействие – строить высказывание.

Личностные: нравственно-этическая ориентация – выражают позитивное отношение к живой природе.


Донатма: эв айванларнынъ ве эв къушларнынъ ресимлери, кийик айванларнынъ ве къушларнынъ ресимлери, карточкалар, шиирлер, компьтер презентациясы, видео.

Дерс кетишаты:

I. Тешкилий къысым.

1. Селямлашув.

2. Субет:

Шимди бизде насыл дерс?

( Къырымтатар тили дерси)

Я не ичюн сиз къырымтатар тилини огренесинъиз?

("Бизге окъумакъ керек,

Динълемек, язмакъ керек,

Ана тильни огренип,

Яхшы лаф этмек керек!")


II. Эв вазифесини тешкерюв.

1. "Арифлер ерини джойгъан" оюны (лугъат иши - тахтада беджериле):

Бириси келип эр шейни къарыштырды. Сиз, балалар, сёзлернинъ тер-

джимесини догъру къоюнъыз!

2. Къягъытлар устюнде мустакъиль лугъат тешкерюв иши (кечкен мевзулар

боюнджа).

(Сыгъыр, ат, къой, эчки, копеек, мышыкъ, хораз, тавукъ, къаз, папий, мысыр)

Гъырсы, та, къйо, киэч, пекеко, шымыкъ, хозар, вукъта, закъ, пийпа, сырмы

3. Ана тили акъкъында эзберлеген шиирни айталар:

Ана тилинъни бильсенъ,
Эм де гузель лаф этсенъ,
Эр кес айтар: «Машалла»!
Не де гузель бу бала.

Мен анамнен лаф этем,
Мен бабамнен лаф этем,
Лаф эте, эте-осем,
Йылдызларгъа мен этем.

Мен окъуйым эм язам,
Эзберден шиир айтам.
Достума мектюп язам,
Ана тилинде язам.

Мен анамнен лаф этем,
Мен бабамнен лаф этем,
Къартанамнен лаф этем,
Къартбабамнен лаф этем.

Кезинтиге мен чыкъсам,
Эр шейнинъ адым тапсам,
Осе меним юрегим,
Яшасын меним тилим!

Мен анамнен лаф этем,
Мен бабамнен лаф этем,
Лаф эте, эте-осем,
Йылдызларгъа мен этем

III. Мотивлештирюв .

- Бугунь бизим дерсимиз пек меракълы оладжакъ.Амма бизим дерсимизге бир айванчыкълар мусафирликке келеджек.Насыл айван олгъаныны тапмаджанынъ джевабындан билермиз (Талебелер тапмаджаларнынъ джевапларыны тапылар)

1. Къанаты бурма

Сеси зурна (Хораз)

2. Тобанларнынъ ичинде

Мен акъ йымырта къозладым (Тавукъ)

3. Дагъда, чёльде яшайым,

Къапыста севип ашайым

Авджыларны корьгенде,

Пек къоркъмагъа башлайым (Тавшан)

4. Бу айвандыр

Озю сары, айнеджи,

Яшай дагъда, ювада,

Тавукъ тутмакъ мурады (Тильки)

Я не ичюн мен бу айванлар акъкъында бу тапмаджаларны сизге айттым? Демек, бугуньки дерснинъ мевзусы насыл оладжакъ? Ким айтаджакъ?

Бугуньки дерснинъ мевзусы Эв къушлары ве Кийик айванлар, дерсимизнинъ макъсады - кийик айванларнен ве къушларнен танышмакъ, оларнынъ аляметлеринен танышаджакъмыз.


IV. Талебелернинъ бильгилерини актуаллештирюв.

Насыл кийик айванларны сиз билесиз? (оджа талебелерге кийик айванларнынъ ресимлерини косьтере)

Тильки- лиса

Тавшан – заяц

Сансар – белка

Сычан – мышь

Аюв – медведь

Къашкъыр – волк

Зурафе - жираф

Къаргъа – ворона

Торгъай – воробей

Къарылгъач - ласточка

- Бугуньки санны ким манъа хатырлатыр? Бугунь "Мартнынъ ..."

- Энди, дефтерлеринъизни ачынъыз ве бугуньки санны ве дерс мевзусыны язынъыз.


V. Янъы мевзу анълатув.

Лугъат (янъы сёзлер тахтада асылгъан):

Янъы сёзлерни талебелер дефтерлерине язалар.

"Раатлыкъ дакъкъасы":

"Къыш!" - ушюген киби къалтырайлар,

"Баарь!" - эллерини чечек ачкъаны киби косьтерелер,

"Яз! " - "сыджакътан" эллерини саллайлар,

"Кузь!" – шемсиени (зонтик) туткъан киби этелер.

Талебелер ерине отуралар.

Оджанынъ сёзю:

Текяран раатландынъыз, энди девам этейик.

- Шимди тезаайтымны окъуныз ве тез айтып бериниз (тахтада тезайтым язылгъан)

Джавун джавса джылан джерге джатып джылай


VI.Пекитюв.

Мен сизлерге кичкенекий шиирчиклер береджем сиз исе бу шиирлерни окъуджакъсыныз.

Къарылгъач

Ювалайым сачакъта, (гнездо под навесом)

Язын куню сыджакъта.

Эр кунь тюркю айтам мен,

Кузьде сизден къайтам мен.

Торгъай

Кузьде къушлар кочкенде,

Къышлап къалам чивильдеп.

Ерни къарлар ортькенде,

Алым достлар пек харап. (плачевный)

Пек яхшы!


VII.Чифтлерде иш.

Айванларнынъ адлары (Тильки, тавшан, сычан, аюв, къаргъа, торгъай, сансар) сёзлери даркъатыла.

Бу арифлерден сезлерни тизиниз.


Оюн «Инанам-инанмайым»

а.Тавшанлар тилькилерден къоркъмайлар.

б. Тилькилер къышта юкълайлар.

в.Шимди яз.

г. Биз биринджи сыныфта окъуймыз.

ж. Бизим ана тилимиз –рус тили.


VIII.Нетиджелев.Рефлексия.

- Сиз бугунь нелер акъкъында янъы бильгилер алдынъыз?

(Къийик айванлар акъкъында)

- Дерсни бегендинъизми?

(Чокъ бегендик!)

- Сиз бугунь яхшы чалыштынъыз! Мен бегендим! Энди сиз озюнъизге де

ренкли "баа" къоюнъыз: къырмызы, сары я да ешиль.

"Нетиджелев. Рефлексия"

IX.Эвге вазифе.

Янъы сёзлерни эзберлемек.

- Дерсимиз битти.

Чокъ сагъ олунъыз! Сагълыкънен барынъыз!

4