СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

План урока для 1 класса на тему "My toys"

Нажмите, чтобы узнать подробности

План урока предназначен для учащихся 1 класса, смотрите у меня есть приложение к нему презентация

Просмотр содержимого документа
«План урока для 1 класса на тему "My toys"»

Lesson:

2

School:


Date:9.12


Teacher name:


Class:1

1

Number present:

Absent:

Theme

My toys

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

S 5 , S 1 , L 3 ,UE 7 , UE 9

Lesson objectives

All learners will be able to : read and pronounce new words , use positive forms of Present Simple Tense

Most learners will be able to : use positive and negative forms of Present Simple Tense, use personal pronounce and give short answers

Some learners will be able to : paraphrase given sentences, remember new words

Previous learning

vocabulary according to the theme “Food and drink” (an apple, an orange, a banana, coffee, tea, juice, milk, water, coke, lemonade, yogurt, biscuit ) , Present Simple (positive, negative)

Plan


Planned timings

Planned activities

Resources

  1. Organization moment (2min)

*greeting (sing the song)

*organizational questions

*filling the register

CD

  1. Phonetic drill (3min)

Bb [b]- banana, biscuit

Tt [t]- tea, tomato

Ll [l]- lemon, lemonade, like

Pictures

  1. Checking up the homework (4min)

*To divide pictures into two groups:

*Make up sentences :

whiteboard

  1. Energizing

(2min)

Sing the song “my toys

СD

  1. Introduction new theme (4min)

New words: hot, cold, tasty, sweet

Pictures

  1. Collaborative learning (4min)







Presentation

(7 min)

Children making-up a flipchart according to the group

I’ve got a doll .it’s yellow

I’ve got a kite .it’s green

I’ve got a plane .it’s red





Flipcharts

Pencils


  1. Grammar

(3 min)

The teacher explain new theme my toys

_____ _____ ________

dolls


train


car

Active board



Flashcards

  1. Individual work

Children are given cards with exerci

cards

  1. Conclusion

(2min)

reflexion