СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

План урока для 5 класса на тему " Revision animals and colours"

Нажмите, чтобы узнать подробности

План урока для 5 класса на тему "Revision animals and colours"

Просмотр содержимого документа
«План урока для 5 класса на тему " Revision animals and colours"»

Класс 5

Тема: Revision

Цель образовательная: Повторение и закрепление пройденных лексических и грамматических тем.

Цель развивающая: развитие разговорной речи учащихся.

Цель воспитательная: воспитание умения группового взаимодействия; 

воспитание интереса и любви к животным.

Тип урока: комбинированный

Метод урока: словесный, наглядный.

Ср обучения: картинки, карточки.

Ход урока

1. Организационный момент.

Т.: Good morning, children!

S.: Good morning, teacher!

Т : I am glad to see you!

S: We are glad to see you, too!

Т.: Thank you, sit down!

2. Актуализация темы.

The subject of today’s lesson is “Revision”. So We are going to speak about Animals, colours and numbers , revise the words and grammar.

3. Фонетическая зарядка. Phonetic drills. Аудирование

Let’s have a phonetic drill. Look at the blackboard and repeat after me together.

T: Today we go to the Zoo, see many animals and now I want you to learn the poem.

а) учащиеся слушают магнитную запись стихотворения At the Zoo.

I saw, I saw, I saw
A lion at the Zoo
I saw, I saw, I saw
A baby elephant too

I saw, I saw, I saw
A big grey kangaroo
I saw, I saw, I saw
I saw them at the Zoo

Учитель предлагает ученикам повторять каждую строчку стихотворения отдельно, отрабатывая правильное произношение и интонацию стихотворения.

4 Повторение.

1 контроль д/з

What was your home task ?

You must tell the dialogue.

Работа в паре

1 hello

2 hello

1 How are you?

2 I am fine, thank you. and you?

1 I am fine, thank you. What is your name?

2 My name is …. What is your name?

1 My name is….: Where are you from?

2 I'm from Russia. And you?

1 I'm from Kazakhstan. I'm eleven. And you?

2 I'm seven, too. Have you got toys?

1 I have many toys. I have dog, cat, monkey, elephant.

2 What colour is your elephant?

1The elephant is grey.

2 What colour is your dog?

1The dog is white.

Thank you sit down.

2 Now lets repeat the animals. Ill read you a poem in Russian when you hear the name of animal you can translate it in English.Сейчас давайте повторим животных, Я прочитаю вам стихотворение, а вы должны всех животных, которых я назову, произнести по- английски.

Животное an animal. Мишка косолапый ходит еле-еле. Мишка, медвежонок по-английски … bear.

Стреляли в волка: пиф и пуф! Волк по-английски … wolf

Рыжий-рыжий чудо флокс! Рыжая лисичка … fox.

Дед траву граблями грабит. Хочет есть наш кролик … rabbit.

Прыгнула из грядки, прямо на порог Зелёная красавица, по-английски …frog.

Так забавны и ловки Обезьянки … monkey.

Трудный вам задам вопрос: «Как назвали лошадь?» … horse.

Легко запоминаю: Корова значит … cow.

Свинья есть хочет каждый миг, Свинью мы называем … pig.

Целый день всё кряк да кряк, Как назвали утку? … duck.

Кот мой съел вчера омлет, Он воришка, этот … cat.

Где увидеть, отгадай-ка, В городе тигрёнка, tiger,

Дал банан я обезьянке. Рада обезьянка, monkey,

Жаль, чем угостить не знал Крокодила. crocodile.

Предложил ему конфету – Он обиделся за это.

Подходить не велено Мне к слонёнку, elephant.

5 Revision

a) Now lets go to the Zoo.

T: What animal do you see?

1 It is a bear

T: What colour is the bear?

1 The bear is white, brown

T What colour is the monkey?

1The monkey is broun.

b) Lets read about the monkey.

This is a monkey. The monkey is grey. It is little , nice and funny. The monkey is from Africa. The monkey eat banana. It can run, jump and play very well.

a)T: What is it?

It is a crocodile.

What colour is the crocodile?

The crocodile is green, grey.

What can the crocodile do?

The crocodile can swim.

What does the crocodile like to eat?

The crocodile likes to eat meat.

b)Lets read about the crocodiles.

The crocodiles are big. They are green and nice, but not funny. They can run but not jump. They can swim very well. They don't play. The crocodiles haven't got friends. They eat big and little animals and birds.

a)What colour is the lion?

The lion is yellow and brown.

6 I tell you the sad story about animals.

Many animals and birds on the Earth are disappearing Indian tigers and African elephants are among them. People have hunted and killed many tigers and elephants in Africa. Some people have often hunted tigers for fun and for their beautiful skin. The result is very sad. There are few tigers on the Earth now.

7 Физминутка.

8 Работа с карточками (раздаточный материал)

1 ученикам предлагается разделить названия животных на карточках на домашних и диких:

an elephant, a snake, a pig, a tiger, a lion, a monkey, a crocodile, a chicken, a cat, a sheep, a mouse.

дикие животные

домашние животные

an elephant

a pig,

a snake

a mouse

a crocodile

а sheep

a tiger

a cat

a lion

a chicken

a monkey

 

2 сильным ученикам предлагается написать какой продукт дает нам каждое животное

3слабым ученикам предлагается сопоставить картинку с названием

9 Вставьте глагол to be (am/is/are)

You should put the verb in the sentences

10 Заключительный этап урока.

1 итоги урока

2 Д/з

Open your diaries and write down the homework for the next lesson:

I’m very satisfied with your work.

Marks.

Thank you for the lesson. You may be free.