СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

План урока применения знаний по теме «Relations» в 9 классе гимназии с использованием листов самоконтроля

Нажмите, чтобы узнать подробности

План урока применения знаний по теме «Relations» является заключительным уроком по теме. Для проверки владения учебным материалом используется работа с листами самоконтроля или учительского контроля, где учащиеся/учитель оценивают владение материалом при работе над разными видам речевой деятельности.

Просмотр содержимого документа
«План урока применения знаний по теме «Relations» в 9 классе гимназии с использованием листов самоконтроля»

План урока применения знаний по теме «Relations» в 9 классе гимназии
с использованием листов самоконтроля

Тема/проблема: Family relations;

Речевые функции: expressing someone’s ideas; giving an opinion; giving reasons; correcting each other;

Цели урока:

учебный аспект: контроль владения лексическим материалом по теме, развитие умения использовать лексический материал в различных речевых ситуациях;

познавательный аспект: познакомиться с различными типами семей в Беларуси и других стран мира, попытаться найти решение основных проблем современных семей;

воспитательный аспект: обучение речевому этикету, воспитание толерантности к другим культурам;

развивающий аспект: развитие памяти, логического мышления, вероятностного прогнозирования связности построения устных высказываний.

Сопутствующие задачи: развитие речевого умения монологического высказывания, развитие умения аудирования, совершенствование навыков диалогической речи.

Лексический материал: nuclear family, working father/mother, overprotection, latch-key child, week-end family, expanded family, generation gap, baby-sitter, relationship, ageism, young family, juvenile delinquency, positive / negative influence, ancestors, descendant, generation, two-parent family, obedience, friendship, divorce, value, support, respect, bring up, look after, government, manage well without something, deal with, for a time, under any circumstances, to have sth. to say, blow up, at a time, by air, on a large scale, on the average, on the contrary, there is no doubt that, it seems to me that, on the whole, be praised, go in for, peer pressure.

Грамматический материал: sequence of tenses in the reported speech.

Оснащение: раздаточный материал, схемы, доска, учебник.



Этап


Задача этапа


Содержание

Пед. модель


Время (мин.)

Начало урока

Warming-up

Goal setting





Explaining the evaluative procedure




Speaking practice

- Good morning, children! It’s very nice to see you all. How are you today?

Goal setting

Watch the video and try to set the main objective of today’s class and state what RAVE program is directed at.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=15&v=K61P6isVICs

R.A.V.E. program goes into the classroom to teach teens how to avoid unhealthy relationships. So today we have our final lesson on the topic «Relations».

So our task is to revise all lexical material.

Today you will evaluate your answers and class work on your own, to help you be more unbiased use the following charts:

Prepared Speech (Homework)

Unprepared Speech

Active Vocabulary in Use

Grammar

Total

0-4

0-2

0-2

0-2

0-10






The amount of the points you get depends on the answers you give, active vocabulary you use and absence of mistakes. (В течение урока учитель комментирует полноту и правильность ответов учащихся)


Now I’d like you to answer some of my questions:

  1. What makes a person happy?

  2. What makes you angry?

  3. Have you ever come across the situations when you or any of your friends were picked on?

  4. What tips can you give to someone who is bullied? How can one avoid it?


One-minute talks.

Now I’d like you to think up short stories with the words on these cards I’ll give you. You have one minute to look through the words and we start! Try to devise a context in which all the words will be used.

Все учащиеся получают карточки с заданиями. На подготовку 1 минутa. Выслушиваем всех по очереди.

Card 1.

Working mother, divorce, call names, relationship.


Card 2.

Two-parent family, generation gap, latchkey child.

A latchkey kid, or latchkey child, is a child who returns from school to an empty home, or a child who is often left at home with little parental supervision, because their parent or parents are away at work.


Card 3.

Nuclear family, friendship, baby-sitter, pick on smn.


Card 4.

Expanded family, good relations, relationship, positive influence.


Card 5.

Weekend family, negative influence, divorce, be full of beans.


Card 6.

Young family, temper, divorce, respect.


T Cl.

Cl.T.

P.Cl.

15

Основной этап

Практическое применение знаний по теме





















Grammar revision

- And now it’s high time to check up your home projects. You’ve got prepared to talk on one of the problems given on p. 88. The task for the class is to prepare the questions to the speakers and to report their stories briefly.

REVISION: on the BB – word order and shift in the reported speech.

Учащиеся демонстрируют свои проекты.


ROLE-PLAY.

- And now let’s play a bit. Each of you will be a participant а talk-show. The topic of the show is “Family relations”. Each will be given his/her role. And we will choose the host of the show. He (she) will regulate the order of the show, receive all the guests and let them speak. So let the game begin!

PARTICIPANTS:

  1. A Host;

  2. Mr. and Mrs. Brown;

  3. Mr. Valentino - young bachelor;

  4. Jane – a latchkey child;

  5. Mr. and Mrs. Smith – weekend family;

  6. Paul and Kate – young people who are going to marry;

  7. Mrs. James – Kate’s mother, she brought her daughter alone and she is against the marriage.

Учащиеся получают карточки со своими ролями, несколько минут продумывают свою речь. Игра начинается.


Addition. Grammar revision. CARDS

Reported Speech

Превратите следующие предложения в косвенную речь, сделав все необходимые изменения.

  1. Fred said: “I have invented a new computer program”.

  2. Mary said: “I will help my sister.”

  3. They told me: “We were really happy.”

  4. She said: “I live in a big apartment.”

  5. He told her: “I am going to the fish market.”

  6. Betty said: “I found my passport.”

  7. Mr. Ford said: “I don’t like pork.”

  8. Little Tim told his mother: “I am sleepy.”



T Cl.

PCl

25

Заключительный этап

Подведение результатов урока

- I’m delighted with your work today. Your projects were really exhaustive. Now I’d like you to share your impressions of the lesson. (Карточки с рефлексией)

-Thank you, everyone. Let’s discuss the marks you get today. Учащиеся комментируют итоговый балл, который у них получился по результатам работы с листом самооценки во время занятия. Учитель может вносить коррективы, при этом поясняя и комментируя свое (не)согласие с отметкой учащегося.

T Cl.


5