СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Политическая система англоязычных стран. Австралия и Новая Зеландия.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок направлен на расширение кругозора и формирование представлений о политическом устройстве англоязычных стран.

Просмотр содержимого документа
«Политическая система англоязычных стран. Австралия и Новая Зеландия.»

План – конспект урока по УМК В.П. Кузовлева в 11 классе.

Тема: Политическая система англоязычных стран. Австралия и Новая Зеландия.

Цель:– знакомство с политическими системами Новой Зеландии и Австралии.

Развивающая– развитие способности к репродуктивным и продуктивным речевым действиям;

Воспитательная – воспитание уважительного отношения к культурам других стран;

Учебная – совершенствование уровня развития речевых умений, восприятия на слух и чтения.

Коррекционно-развивающая: формировать умения, применять упражнения на укрепление мышцы глаза горизонтального действия, совершенствование их координации.

Речевой материал:

продуктивный the House of Representatives, the Senate, Congress, an administration, the judicial branch, to declare, to pass over, to veto, the Supreme Court, unconstitutional, a secretary, “checks and balances”;

рецептивный — to propose, to dispose, extremes, to be separate from.

Оснащение урока: учебник, аудиоприложение к учебнику, слайдовая презентация.

Методы: наглядно – иллюстративный, репродуктивный.

Ход урока


  1. Оргмомент: приветствие, рапорт дежурного,сообщение темы урока.

Good morning. I’m glad to see you. How are you? I’m happy that you are fine.

      1. Who is on duty today?

      2. What is the date today?

      3. What day is it today?

      4. Who is absent?


      1. May I come in?

      2. May I come out?

      3. What is our theme? - Our theme is…

2. Фонзарядка: [m], [∫], [æ], [о:], [әυ] – найдите эти звуки в новых словах

3. Речевая зарядка/Активизация изученного материала: вопросы друг другу.

4.Развитие навыков аудирования, работа с текстом.

Today we’ll speak about the political systems of the English speaking countries. Let’s listen to the text about New Zealand.

      New Zealand is a member of the Commonwealth of Nations. Though New Zealand is an independent state the British Queen is the head of state there, so, the country is a constitutional monarchy and a parliamentary democracy. Its form of government reflects its historical link with Great Britain. The Queen is represented by the governor-general. Like in Great Britain, the Parliament represents the legislative branch though the Parliament in New Zealand has only one chamber, the House of Representatives. There are 120 members and they are elected by the people.

     The main political parties are the National Party and the Labour Party. The leader of the party that has the majority of seats in the House becomes prime minister. He appoints ministers, heads of the formal Executive Council and the informal but influential Cabinet.

The British monarch appoints the governor-general who is part of the Executive Council. New Zealand has no written single constitutional document. The Constitution Act of 1986 determines the distribution of powers: legislative, executive and judicial.

        Have you understood the text? Listen to it again and try to answer my questions.

Questions:

  1. What kind of country is New Zealand?

  2. Who is the head of the state?

  3. What is the political system of New Zealand?

  4. How is the Queen represented?

  5. What is the legislative branch of power?

  6. How many members are there in the House of Representatives?

  7. What are the main political parties?

  8. Who becomes prime minister of the state?

  9. Whom does he appoint?

  10. Who appoints the governor-general?

I see you have understood the text properly.


Релаксация: гимнастика для глаз


5.Работа с текстом.

Now let’s read the text about Australia. It is also the English speaking country.

Open your books at page 64, ex.2. Look through the text and choose the correct answer at page 65. You have 10 minutes.

Now let’s check up your answers.

  1. (B) 2 (A) 3 (B) 4 (B)

Физкультминутка

6.Повторение и обобщение материала.

We have already learnt about the political systems of four countries: the UK, the USA, New Zealand and Australia.

Look at the slides and let’s speak about these countries.

(На каждом слайде флаг страны и небольшая справка о политической системе)

Who can describe the political system of the UK, the USA, New Zealand, and Australia?

You have described the political systems of the countries perfectly well.

What do they have in common?

What is the difference in their systems?

What emotions have you got now?

7. Домашнее задание / Homework.

Написать сообщение 100-150 слов на тему «What political system did you like best?» к следующему уроку.


8. Подведение итогов урока. Рефлексия. Выставление оценок.