СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Презентация к интегрированному занятию по дисциплине «Иностранный язык в профессиональной деятельности» Квиз «Types of PC» / «Типы ПК»

Нажмите, чтобы узнать подробности

Тема интегрированного занятия: «Типы ПК (персональных компьютеров) / Types of PC»

Форма занятия – игра. 

Цель занятия - способствовать развитию познавательных процессов, способностей составлять и анализировать информацию, формированию системного мышления.

Задачи:

  • способствовать формированию профессиональной компетенции - проводить сравнительный анализ программных продуктов и средств разработки, с целью выявления наилучшего решения согласно критериям, определенным техническим заданием.
  • способствовать формированию общепрофессиональной компетенции - понимать сущность и социальную значимость своей будущей профессии, проявлять к ней устойчивый интерес;
  • формирование новых знаний.
  • формирование коммуникативной компетенции воспитанников на основе групповой работы;
  • расширение дружеских связей;
  • выявление и поощрение творческого потенциала.

Тип занятия: комбинированный, содержащий практические задания на закрепление пройденного материала, лекционную часть нового материала и разыгрывание сюжетных сценок по заданным темам.

Просмотр содержимого документа
«Презентация к интегрированному занятию по дисциплине «Иностранный язык в профессиональной деятельности» Квиз «Types of PC» / «Типы ПК»»

Quiz «Types of computers» Старцева Алина Сергеевна  КГБ ПОУ «Комсомольский-на-Амуре строительный колледж»

Quiz

«Types of computers»

Старцева Алина Сергеевна

КГБ ПОУ «Комсомольский-на-Амуре строительный колледж»

Цель занятия:  The purpose of the lesson: познакомиться с разными типами компьютеров to learn different types of computers

Цель занятия: The purpose of the lesson:

познакомиться с разными типами компьютеров

to learn different types of computers

Задачи занятия: изучить типы ПК и их особенности/характеристики на английском языке To learn PC types and their features/characteristics in English

Задачи занятия:

изучить типы ПК и их особенности/характеристики на английском языке

To learn PC types and their features/characteristics in English

QUIZ THE CONTENT OF THE LESSON СОДЕРЖАНИЕ ЗАНЯТИЯ Round 5. Acting out situations . Разыгрывание ситуаций. Round 2. Guess the Round 3. Round 4. Listening. Аудирование. rebus. A fact from history. Факт из истории. Отгадай ребус. Round 1. Where is the logic? Где логика? 5

QUIZ

THE CONTENT OF THE LESSON

СОДЕРЖАНИЕ ЗАНЯТИЯ

Round 5. Acting out situations .

Разыгрывание ситуаций.

Round 2. Guess the

Round 3.

Round 4. Listening.

Аудирование.

rebus.

A fact from history.

Факт из истории.

Отгадай ребус.

Round 1. Where is the logic?

Где логика?

5

Round 1 Where is the logic?

Round 1

Where is the logic?

Where is the logic 1 ?

Where is the logic 1

?

Answer 1 Back

Answer 1

Back

Where is the logic 2 ?

Where is the logic 2

?

Answer 2 Forward

Answer 2

Forward

Where is the logic 3 + ?

Where is the logic 3

+

?

Answer 3 + Clipboard

Answer 3

+

Clipboard

Where is the logic 4 ?

Where is the logic 4

?

Answer 4 Chip

Answer 4

Chip

Where is the logic 5 ?

Where is the logic 5

?

Answer 5 Controller

Answer 5

Controller

Where is the logic 6 ?

Where is the logic 6

?

Answer 6 Card

Answer 6

Card

Where is the logic 7 ?

Where is the logic 7

?

Answer 7 Drive

Answer 7

Drive

Where is the logic 8 ?

Where is the logic 8

?

Answer 8 Install

Answer 8

Install

Where is the logic 9 ?

Where is the logic 9

?

Where is the logic 9 Banner

Where is the logic 9

Banner

Where is the logic 10 ?

Where is the logic 10

?

Answer 10 Memory

Answer 10

Memory

Round 2 Guess the rebus

Round 2

Guess the

rebus

Rebus 1 What is this?

Rebus 1

What is this?

Answer 1 Computer

Answer 1

Computer

Rebus 2 What is this?

Rebus 2

What is this?

Answer 2 Small

Answer 2

Small

Rebus 3 What is this?

Rebus 3

What is this?

Rebus 3 Big

Rebus 3

Big

Rebus 4 What is this?

Rebus 4

What is this?

Answer 4 Notebook

Answer 4

Notebook

Rebus 5 What is this?

Rebus 5

What is this?

Answer 5 Mainframe

Answer 5

Mainframe

Rebus 6 What is this?

Rebus 6

What is this?

Answer 6 Powerful

Answer 6

Powerful

Rebus 7 What is this?

Rebus 7

What is this?

Rebus 7 Light

Rebus 7

Light

Rebus 8 What is this?

Rebus 8

What is this?

Rebus 8 Fast

Rebus 8

Fast

Rebus 9 What is this?

Rebus 9

What is this?

Answer 9 Fix

Answer 9

Fix

Rebus 10 What is this?

Rebus 10

What is this?

Answer 10 Programmer

Answer 10

Programmer

Round 3 A fact from history

Round 3

A fact from history

Fact № 1 When in 1991 translating the cartoon «Chip 'N Dale Rescue Rangers» into Russian, the mouse was called a «Nut» («Гайка»). The original name did not fit (не подходило), because this word was not widely (широко) known in Russia. What is the real name of this heroine?

Fact № 1

When in 1991 translating the cartoon «Chip 'N Dale Rescue Rangers» into Russian, the mouse was called a «Nut» («Гайка»). The original name did not fit (не подходило), because this word was not widely (широко) known in Russia. What is the real name of this heroine?

Answer 1  Ответ 1 Gadget Гаджет

Answer 1 Ответ 1

Gadget

Гаджет

Fact № 2 When the workers of the company brought Steve Jobs a new device, he put it into the aquarium with water. Question: why did Steve Jobs do this ?

Fact № 2

When the workers of the company brought Steve Jobs a new device, he put it into the aquarium with water.

Question: why did Steve Jobs do this ?

Answer 2  Ответ 2 Steve Jobs put the device into the aquarium to see how many bubbles would rise to the surface of the water. Thus, he would check how much free space is left in the device to make it thinner.

Answer 2 Ответ 2

Steve Jobs put the device into the aquarium to see how many bubbles would rise to the surface of the water. Thus, he would check how much free space is left in the device to make it thinner.

Fact № 3 The name of this problem originated in the 60s, when a butterfly stuck between contacts caused the failure of a powerful computer at Harvard University in the USA. What’s the name of the problem?

Fact № 3

The name of this problem originated in the 60s, when a butterfly stuck between contacts caused the failure of a powerful computer at Harvard University in the USA.

What’s the name of the problem?

Answer 3  Ответ 3 Grace Hopper, an employee (сотрудник) of the university, found a butterfly in an electromechanical device and wrote the result of the study: «The problem was caused by a bug » . «Bug» (жучок) - software or hardware error.

Answer 3 Ответ 3

Grace Hopper, an employee (сотрудник) of the university, found a butterfly in an electromechanical device and wrote the result of the study: «The problem was caused by a bug » .

«Bug» (жучок) - software or hardware error.

Grace Hopper Грейс Хоппер  — американский учёный, изобретательница первого компилятора (программа, переводящая написанный на языке программирования текст в набор машинных кодов). Она была одной из первых, кто писал программы для гарвардского компьютера Марк I.

Grace Hopper

Грейс Хоппер  — американский учёный, изобретательница первого компилятора (программа, переводящая написанный на языке программирования текст в набор машинных кодов). Она была одной из первых, кто писал программы для гарвардского компьютера Марк I.

Типы ПК Types of PC Мэйнфрэйм (большая ЭВМ) mainframe Миникомпьютер minicomputer Персональный компьютер personal computer Ноутбук laptop Портативный handheld/portable Карманный palmtop Высокотехнологичный past-tech Низко технологичный low-tech 5

Типы ПК

Types of PC

Мэйнфрэйм (большая ЭВМ)

mainframe

Миникомпьютер

minicomputer

Персональный компьютер

personal computer

Ноутбук

laptop

Портативный

handheld/portable

Карманный

palmtop

Высокотехнологичный

past-tech

Низко технологичный

low-tech

5

Round 4 Listening

Round 4

Listening

Listening (Question 1) What is the dialogue mainly about? The sales of the company The choice of better laptop The memory of the laptop The size of the laptop

Listening (Question 1)

  • What is the dialogue mainly about?
  • The sales of the company
  • The choice of better laptop
  • The memory of the laptop
  • The size of the laptop
Listening 2. (Question 2, 3) 2. What kind of PC does Mariam have? Laptop Notebook Desktop computer Handheld computer 3. What cable was the problem? HDMI cable DisplayPort VGA Power cable

Listening 2. (Question 2, 3)

2. What kind of PC does Mariam have?

  • Laptop
  • Notebook
  • Desktop computer
  • Handheld computer

3. What cable was the problem?

  • HDMI cable
  • DisplayPort
  • VGA
  • Power cable
Let’s check up!

Let’s check up!

Answers Listening 1. Question 1 - B Listening 2. Question 2 – C  Question 3 - D

Answers

Listening 1. Question 1 - B

Listening 2. Question 2 – C

Question 3 - D

Round 5 Acting out situations

Round 5

Acting out situations

! Staging theme: «Buying a PC for home»

!

Staging theme: «Buying a PC for home»

! Staging theme: «Buying a PC for work»

!

Staging theme: «Buying a PC for work»

Feedback  Обратная связь

Feedback Обратная связь

 Conclusion  Подведение итогов

Conclusion Подведение итогов

Недостаточно только получить знания, надо найти им приложение. И. Гёте  It is not enough just to get knowledge, you need to find an application for it. I. Goethe © Copyright PresentationGO.com – The free PowerPoint and Google Slides template library 5

Недостаточно только получить знания, надо найти им приложение.

И. Гёте

It is not enough just to get knowledge, you need to find an application for it.

I. Goethe

© Copyright PresentationGO.com – The free PowerPoint and Google Slides template library

5