СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Презентация к открытому уроку английского языка в 6 классе на тему "Wh- questions in Past simple"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Презентация к уроку английского языка в 6 классе "Wh- questions in Past Simple"

Просмотр содержимого документа
«Презентация к открытому уроку английского языка в 6 классе на тему "Wh- questions in Past simple"»

 Урок английского языка в 6 классе Тема: «Wh-questions in Past Simple Tense»

Урок английского языка в 6 классе

Тема: «Wh-questions in Past Simple Tense»

Цели урока : 1) Тренировка грамматических навыков и навыков устной и письменной речи (Past Simple Tense). 2)Совершенствование навыков аудирования.  3)Совершенствование умений строить общие вопросительные предложения (Past Simple T.)  4)Формирование умений строить специальные вопросительные предложения (Past Simple Tense) Задачи урока: Обеспечить работу по формированию грамматических навыков: Напомнить/ познакомить с грамматическим материалом Past Simple Tense и Types of Questions. Обеспечить тренировку грамматического материала в языковых и речевых упражнениях.

Цели урока : 1) Тренировка грамматических навыков и навыков устной и письменной речи (Past Simple Tense). 2)Совершенствование навыков аудирования. 3)Совершенствование умений строить общие вопросительные предложения (Past Simple T.) 4)Формирование умений строить специальные вопросительные предложения (Past Simple Tense)

  • Задачи урока:
  • Обеспечить работу по формированию грамматических навыков:
  • Напомнить/ познакомить с грамматическим материалом Past Simple Tense и Types of Questions.
  • Обеспечить тренировку грамматического материала в языковых и речевых упражнениях.
Warming up Речевая разминка . Let's remember the forms of irregular verbs. Я кирпичик throw- threw-thrown, Он в окошко fly-flew-flown, Меня дядя catch-caught-caught, К папе с мамой bring- brought-brought, Я конечно say-said-said, Что разбил окно сосед, Он меня не hear-heard-heard, Как на казнь меня ведет, Я опасность feel-felt-felt, И готов был kneel-knelt-knelt, Ох и сильно мне попало, Cost-cost-cost стекло немало!!!

Warming up

Речевая разминка .

Let's remember the forms of irregular verbs.

Я кирпичик throw- threw-thrown,

Он в окошко fly-flew-flown,

Меня дядя catch-caught-caught,

К папе с мамой bring- brought-brought,

Я конечно say-said-said,

Что разбил окно сосед,

Он меня не hear-heard-heard,

Как на казнь меня ведет,

Я опасность feel-felt-felt,

И готов был kneel-knelt-knelt,

Ох и сильно мне попало,

Cost-cost-cost стекло немало!!!

The Forms of Past Simple tense  General questions . watched wanted listened asked  went  saw  wrote  drank  watch watch want  want  listen listen ask didn’t ask go see  go  write  see  drink  write  drink

The Forms of Past Simple tense General questions .

watched

wanted

listened

asked

went

saw

wrote

drank

watch

watch

want

want

listen

listen

ask

didn’t ask go see

go

write

see

drink

write

drink

Wh- questions or  Special questions    это вопросы которые задаются к  отдельным членам предложения:  подлежащему, сказуемому, дополнению,  определению,  обстоятельству .  Специальный вопрос (кроме вопроса к  подлежащему)начинается с  вопросительного слова ( when, what,  where, which, who, why, whose, whom,  how, how long, how many/much ), за которым следует вспомогательный или  модальный глагол, подлежащее и смысловой глагол .

Wh- questions or Special questions это вопросы которые задаются к отдельным членам предложения: подлежащему, сказуемому, дополнению, определению, обстоятельству . Специальный вопрос (кроме вопроса к подлежащему)начинается с вопросительного слова ( when, what, where, which, who, why, whose, whom, how, how long, how many/much ), за которым следует вспомогательный или модальный глагол, подлежащее и смысловой глагол .

Whom How How many Whose Which

Whom

How

How many

Whose

Which

Subject questions  Вопрос к подлежащему не требует  изменения прямого порядка слов.  Подлежащее заменяется  вопросительным словом, которое  выполняет в вопросе роль  подлежащего. Вопросы к подлежащему начинаются с  вопросительных местоимений : Who – кто? What- что? Who said him about it? What was in his hands? Who woke up early yesterday? What happened to you yesterday?

Subject questions

Вопрос к подлежащему не требует изменения прямого порядка слов.

Подлежащее заменяется вопросительным словом, которое выполняет в вопросе роль подлежащего. Вопросы к подлежащему начинаются с вопросительных местоимений :

Who – кто?

What- что?

Who said him about it?

What was in his hands?

Who woke up early yesterday?

What happened to you yesterday?

Listen to the tape and answer the questions

Listen to the tape and answer the questions

Текст к аудиозаписи Last summer the Glows had a day out at the seaside. Martha swam in the sea and Sam and Pam built a huge sandcastle. Vera read in the shade and Mandy wrote a lot of postcards. Rudolph hung out in the café and Helga spoke to two fishermen . Gordon rode a donkey and Vincent ran along the beach. Cynthia wore a wetsuit and Bernard threw balls for Bonehead.

Текст к аудиозаписи

Last summer the Glows had a day out at the seaside. Martha swam in the sea and Sam and Pam built a huge sandcastle. Vera read in the shade and Mandy wrote a lot of postcards. Rudolph hung out in the café and Helga spoke to two fishermen . Gordon rode a donkey and Vincent ran along the beach. Cynthia wore a wetsuit and Bernard threw balls for Bonehead.

Wh- words 0r question words What? - Что? Какой?  What happened to Bonehead? But! What did Vincent do on the beach? When? - Когда? When did the Glows have the a day out at the seaside? Where? – Где? Where did they go? Where did Rudolph hang out? Which? - Который? Какой? Which sandcastle was the biggest? Who? – Кто? Whom?- Кого? Кому? Who rode a donkey? Who swam in the sea? Whom did Helga speak to? Whose? – Чей? Whose umbrella did Vera use? Why? – Почему? Why did Cynthia wear a wetsuit? How? – Как? How did Rudolph spend his time? How long? – Как долго? Сколько? How long were the Glows on the beach? How many/much? -Сколько? How many postcards did Mandy write?

Wh- words 0r question words

What? - Что? Какой?

What happened to Bonehead? But! What did Vincent do on the beach?

When? - Когда?

When did the Glows have the a day out at the seaside?

Where? – Где?

Where did they go? Where did Rudolph hang out?

Which? - Который? Какой?

Which sandcastle was the biggest?

Who? – Кто?

Whom?- Кого? Кому?

Who rode a donkey? Who swam in the sea?

Whom did Helga speak to?

Whose? – Чей?

Whose umbrella did Vera use?

Why? – Почему?

Why did Cynthia wear a wetsuit?

How? – Как?

How did Rudolph spend his time?

How long? – Как долго? Сколько?

How long were the Glows on the beach?

How many/much? -Сколько?

How many postcards did Mandy write?

Игровая пауза  Guess-game  Ask questions to guess what is behind  the sircle! – Задай вопросы и отгадай что находится за кружком!  You can ask me for help only  twice.

Игровая пауза

Guess-game

Ask questions to guess what is behind the sircle! – Задай вопросы и отгадай что находится за кружком!

You can ask me for help only

twice.

Make wh- questions to these sentences beginning with the question words in brackets We moved to London in June. (When…? Who …?) We spent three weeks in London.(Where…? How long … ?) You were late again. (Why…?) He did his homework yesterday.(When? What? Who?) I read this book last summer. (Who? When? What?) Mary's parents moved to London two years ago ( Whose? Who? Where?) My brother give me a lot of interesting books about animals (How many? What? Who?) Harry bought his first car when he was nineteen(Who? What? When?) He didn't like dogs because he was afraid of them (Why? What?)  Ann's garden was wonderful in summer . (Whose? What?When?) Larry got up at half past ten on Saturday. (What time ? Who?) We travelled to Ahulgo by bus (How?) I have sandwich and cup of coffee for my breakfast (What? )

Make wh- questions to these sentences beginning with the question words in brackets

  • We moved to London in June. (When…? Who …?)
  • We spent three weeks in London.(Where…? How long … ?)
  • You were late again. (Why…?)
  • He did his homework yesterday.(When? What? Who?)
  • I read this book last summer. (Who? When? What?)
  • Mary's parents moved to London two years ago ( Whose? Who? Where?)
  • My brother give me a lot of interesting books about animals (How many? What? Who?)
  • Harry bought his first car when he was nineteen(Who? What? When?)
  • He didn't like dogs because he was afraid of them (Why? What?)
  • Ann's garden was wonderful in summer . (Whose? What?When?)
  • Larry got up at half past ten on Saturday. (What time ? Who?)
  • We travelled to Ahulgo by bus (How?)
  • I have sandwich and cup of coffee for my breakfast (What? )
Рефлексия   Я сегодня научилась(ся )…   Мне было скучно на уроке…    Я испытывал(а) трудности… Теперь я знаю как…

Рефлексия Я сегодня научилась(ся )… Мне было скучно на уроке…

  • Я испытывал(а) трудности…
  • Теперь я знаю как…

Homework The grammar rules on p.105 and p. 119( to learn by heard) Write 10 wh- questions with question words given on page 119 Learn the last 15 irregular verb forms from your list of your irregular verbs.

Homework

  • The grammar rules on p.105 and p. 119( to learn by heard)
  • Write 10 wh- questions with question words given on page 119
  • Learn the last 15 irregular verb forms from your list of your irregular verbs.
 The lesson is over.  Goodbye!

The lesson is over.

Goodbye!