СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Презентация по английскому языку "Из жизни насекомых"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Презентация по английскому языку "Из жизни насекомых"»

INTERESTING FACTS  ABOUT INSECTS 5 class  Выполнила: Учитель английского языка МБОУ «ПСОШ №7» г.Армянск Заболотная Светлана Николаевна

INTERESTING FACTS ABOUT INSECTS

5 class

Выполнила:

Учитель английского языка

МБОУ «ПСОШ №7» г.Армянск

Заболотная Светлана Николаевна

butterfly wasp mosquito dragonfly fly ants beetle grasshopper bug caterpillar ladybird bee insects

butterfly

wasp

mosquito

dragonfly

fly

ants

beetle

grasshopper

bug

caterpillar

ladybird

bee

insects

mosquito  – [ məsˈkiːtəʊ ]  - комар  wasp –  [ wɒsp] -  оса butterfly –  [ ˈbʌtəflaɪ] -  бабочка  dragonfly –  [ ˈdrægənflaɪ] - стрекоза grasshopper –  [ ˈgrɑːsˌhɒpə] - кузнечик ants – [ænts] - муравей fly –  [ flaɪ ]- муха beetle – [ˈbiːtl]  - жук  bee – [biː ]  - пчела ladybird – [ˈleɪdɪbɜːd] – божья  коровка bug – [bʌg ]- клоп caterpillar – [ˈkætəpɪlə] - гусеница

mosquito – [ məsˈkiːtəʊ ] - комар

wasp – [ wɒsp] - оса

butterfly – [ ˈbʌtəflaɪ] - бабочка

dragonfly – [ ˈdrægənflaɪ] - стрекоза

grasshopper – [ ˈgrɑːsˌhɒpə] - кузнечик

ants – [ænts] - муравей

fly – [ flaɪ ]- муха

beetle – [ˈbiːtl] - жук

bee – [biː ] - пчела

ladybird – [ˈleɪdɪbɜːd] – божья коровка

bug – [bʌg ]- клоп

caterpillar – [ˈkætəpɪlə] - гусеница

create – [kri(ː)ˈeɪt] - творить creatures – [kriːʧəz] - ?  come  out  - появляться   keep – [kiːp] – сохранять  dead  leaves – сухие  листья  waste – [weɪst] – отходы  important – важный  amazing –  [ əˈmeɪzɪŋ] – удивительный Honey  -  мед

create – [kri(ː)ˈeɪt] - творить

creatures – [kriːʧəz] - ?

come out - появляться  

keep – [kiːp] – сохранять

dead leaves – сухие листья

waste – [weɪst] – отходы

important – важный

amazing – [ əˈmeɪzɪŋ] – удивительный

Honey - мед

ANSWER THE QUESTIONS How many insects are there in the world? 1. About 10 million types of insects. 2. Where do they live? 2. In our houses, near water, in fields, parks, gardens and forests. 3. They eat dead leaves and other waste. They are food for birds and other animals. 3. Why are insects important? 4. What can bees do? 4.  They make honey.

ANSWER THE QUESTIONS

  • How many insects are there in the world?

1. About 10 million types of insects.

2. Where do they live?

2. In our houses, near water, in fields, parks, gardens and forests.

3. They eat dead leaves and other waste. They are food for birds and other animals.

3. Why are insects important?

4. What can bees do?

4. They make honey.

Become an entomologist!

Become an entomologist!

WHAT HAS THE INSECT GOT? wings head eyes body antennae legs

WHAT HAS THE INSECT GOT?

wings

head

eyes

body

antennae

legs

INSECT’S PASSPORT Name: Type (ground or flying): Colour: Lives: It has got: Can:

INSECT’S PASSPORT

  • Name:
  • Type (ground or flying):
  • Colour:
  • Lives:
  • It has got:
  • Can:
RIDDLES It has a long sharp nose. When it flies, it sings. It has got red wings with black spots. a ladybird  a mosquito

RIDDLES

It has a long sharp nose.

When it flies, it sings.

It has got red wings with black spots.

a ladybird

a mosquito

SINQUAN Line 1 – What ? One word (a noun) naming the subject of the verse.  Line 2 - What ? Two words (adjectives) describing the subject.  Line 3 - What does it do? Three words (verbs) describing the subject's actions.  Line 4 – Phrase. Four words giving the writer's opinion of the subject.  Line 5 – Resume. One word (noun) giving another name for the subject.

SINQUAN

Line 1 – What ? One word (a noun) naming the subject of the verse. Line 2 - What ? Two words (adjectives) describing the subject. Line 3 - What does it do? Three words (verbs) describing the subject's actions. Line 4 – Phrase. Four words giving the writer's opinion of the subject. Line 5 – Resume. One word (noun) giving another name for the subject.

СИНКВЕЙН 1. Кто? Что? – одно существительное. 2. Какой? Два прилагательных. 3. Что делает? Три глагола. 4. Фраза из четырех слов, выражающая личное отношение. 5. Слово -  резюме (вывод).

СИНКВЕЙН

1. Кто? Что? – одно существительное.

2. Какой? Два прилагательных.

3. Что делает? Три глагола.

4. Фраза из четырех слов, выражающая личное отношение.

5. Слово - резюме (вывод).

SINQUAN Insects Little, useful Run, fly, climb They keep gardens clean Important

SINQUAN

  • Insects
  • Little, useful
  • Run, fly, climb
  • They keep gardens clean
  • Important