Сценарий урока английского языка
“At home”
Учебный предмет: английский язык
Учитель: Лазарева Людмила Григорьевна, высшей КК
Наименование учреждения: МБОУ СОШ №85 г. Воронежа
Класс: 4
Автор и название УМК: О.В.Афанасьева, И.В.Михеева, К.М.Баранова. «Английский язык: «Rainbow English»
Тема урока: Моя комната
Тип урока: Урок обобщения полученных знаний
Подход в обучении: мыследеятельностный, дифференцированный
Урок английского языка “My room” проведён в 4 классе по УМК О.В.Афанасьева, И.В.Михеева, К.М.Баранова. «Английский язык: «Rainbow English».
Урок разработан в соответствии с требованиями ФГОС второго поколения с использованием элементов информационно-коммуникативной технологии, личностно ориентированного обучения, что способствует раскрытию творческого потенциала школьников, позволяет формировать познавательные, личностные и коммуникативные универсальные учебные действия.
Цель урока: Развитие коммуникативной культуры и компетенции школьников на материале темы “At home”.
Задачи урока
Образовательные:
1. Закрепление и расширение лексических навыков по теме ‘Birthday traditions’
2. Развитие навыков аудирования ,чтения с полным пониманием.
3. Закрепление и расширение навыков выражения своего мнения по теме и умения вести дискуссию.
4. Формирование коммуникативной компетенции..
Развивающие:
1. Развитие познавательного отношения к изучаемой теме
2. Развитие интереса к изучаемому предмету
3. Развивать память и внимание, мелкую моторику мышц;
5. Развивать творческие способности.
Планируемые результаты:
Предметные:
Формирование языковых навыков в рамках темы.
Совершенствование навыков говорения через практику диалогической и монологической речи.
Развитие навыков аудирования, чтения, письма в рамках предложенной темы.
Личностные:
Принятие и освоение социальной роли обучающегося, развитие мотивов учебной деятельности.
Развитие навыков сотрудничества в разных социальных ситуациях, умения не создавать конфликтов.
Формирование представлений о мире как, как о разнообразном и, вместе с тем ,едином сообществе.
Метапредметные:
Освоение способов решения проблем поискового характера.
Развитие готовности слушать собеседника и вести диалог, признавать право каждого иметь свою точку зрения, излагать своё мнение.
Ресурсы:
1. УМК О.В.Афанасьева, И.В.Михеева, К.М.Баранова. «Английский язык: «Rainbow English». Мультимедийные средства.
Ход урока.
1.Организационный момент
Good morning, dear boys and girls!
Say “good morning” to our guests please.
I am glad to see you again.
How are you?
So let’s start our lesson. Today is the 29th of November. What season is now?
Do you like autumn?
I’d like you to listen to a piece of music by Peter Tchaikovsky. What season do you associate it with? Make a picture please. Use these symbols please.
2. Введение в тему.
At our lesson I will show you lots of interesting things.
The 1st one is a magic picture.
Look at it attentively. What can you see in it?
What colour is it?
(-I see a bed, a lamp, a TV, a chair, a sofa, a table)
OK.. You see lots of different things.
And tell me please what we will speak about? What is the topic of our lesson?
(Home, -And what else? –inside of home? -house, room)
Нa экране тема урока. MY ROOM
What rooms are there in your flats? - a living room, a bedroom, a dining room, a kitchen, of course a bathroom.
We will speak about your rooms, our classroom. We’ll use the construction There is что? Где? Look at the screen.(are)
And the prepositions of place. Look at the screen.in on under above behind +the
What do we see after the preposition? как произносится предлог и артикль слово-слитно, красиво. Repeat after me- on the table.
3.Основная часть.
1. What can we see here? You know all these words.
Let’s read them.
chair, sofa, shelf, window, cupboard(по-русски ), TV, vase, floor, table, lamp
2. Tell me please. Is there a sofa in our classroom? (a TV, a lamp, ,a bed, a chair, a cupboard)-No, there isn’t. (yes…)-What is the question? – Индивидуально.
Yes, there is. There is a cupboard in this room. It’s a toy cupboard. It’s very small.
And this is an apple.
3. Now tell me please where the apple is-----индивид.
Where is the apple? (in, on, next to, in front of the, under, behind, above) The apple is under the…
They are all the prepositions of place. OK!
4. Введение новой лексики.
…stand up, come here. Look under this table. What can you see here? Take it please. Oh, that’s a picture. That’s a picture for new words.
Thank you. Sit down please.
And today there are 6 new words. Let’s find them in our classroom.
…loоk behind the vase. Take it please. OK. Please …and.. look under your table please.(look behind the blackboard, What can you see here?
In the table come here please look in the box
It’s under the book…under the books
So let’s count how many pictures. Count please. How many? We need one more. Where is it? I don’t remember. You will help me.
So please stand up. Look up. Is there a picture on the ceiling.-No.
Look down. Is there a picture on the floor?-No. (at the window, at the walls). Where is it? Yes, it’s here.
Sit down please. Thank you.
4.So let’s look at these words. They are new for us.
Look, read, listen and repeat.
L-хор- ученик (camera, guitаr-испанское слово, mobile phone, bookcase, CDs, armchair, picture )
Затем шёпотом.All these things you can see in our rooms.
5.There is a picture of a room.
So. Who is here? (Margaret Barker, Richard Barker, John). - This is … And this..
Tell me please. What do you think, whose room is this? –John’s room.
Why do you think so? You can say it in Russian. –OK. Thank you. Very nice.
-Now please read the text about John’s room.
- And you? What can you say about yourself?
Do you like John’s room?
Thank you very much. Great job.
6. … had a special home task.
They’ll tell us about their rooms.
(видео+ сообщения)
7 It’s time to have a rest. Stand up please.
Sing and smile. (Clap, clap, clap your hands…)
8. … Now we will work in groups.
Turn your chairs please.
You are in a green room.(blue, red).
Take the cards please.
(The green, blue, red ball.. What is the task?
Make sentences, but one word is extra.
What is the extra word?
Now you will read your sentences all together.Ваша задача услышать, где находится мяч других команд.Начало у всех одинаковое? Конец-разный.
Who can tell me? Команда-дужная-это хорошо.
9.You’ll in a big group. Use these pictures a. put the furniture in your dream room.
9A. Home task -рассказать о своей комнате
10. I give you circles. Take a pencil and draw a smile. How do you feel now?
Какое у вас настроение? Как вам понравился урок: A я нарисую свой и покажу вам.
I am ready.
11. YOUR marcs are..
12. Let’s play. Find the card.
13.Stand up. G.B!