СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Презентация открытого урока по английйскому языку "Save the Earth"

Нажмите, чтобы узнать подробности

презентация представляет собой учебное пособие по ознакомлению и активизации лексике по теме "Экология"

Просмотр содержимого документа
«Презентация открытого урока по английйскому языку "Save the Earth"»

ГБОУ СОШ с.Хворостянка Открытый урок по английскому языку, 7 класс «Save the Earth» Обухова Ольга Васильевна, учитель английского языка, ГБОУ СОШ с. Хворостянка, 2017 г.

ГБОУ СОШ с.Хворостянка

Открытый урок по английскому языку, 7 класс

«Save the Earth»

Обухова Ольга Васильевна, учитель английского языка, ГБОУ СОШ с. Хворостянка, 2017 г.

 Изучение и первичное закрепление новых знаний Тип урока “ Spotlihgt 7”, Ю.Е. Ваулина, Дж. Дули, О.Е. Подоляко, В. Эванс. Английский язык. 7 класс, Москва, Просвещение , 2016. УМК Модуль 8 “Green issues”, Lesson 8a “Save the Earth ” Раздел программы Продолжительность занятия 40 минут 27.03. 2017.

Изучение и первичное закрепление новых знаний

Тип урока

“ Spotlihgt 7”, Ю.Е. Ваулина, Дж. Дули, О.Е. Подоляко, В. Эванс. Английский язык. 7 класс, Москва, Просвещение , 2016.

УМК

Модуль 8 “Green issues”, Lesson 8a “Save the Earth ”

Раздел программы

Продолжительность занятия

40 минут

27.03. 2017.

Задачи урока: - знать   активную и пассивную лексику по теме «“Save the Earth”»; грамматический материал (грамматическая структура Present Perfect Continuous(в утвердительной, вопросительной и отрицательной формах) Цели урока: Цели урока

Метапредметные цели урока

Предметные цели

Личностные цели

-Развитие познавательной сферы школьников мотивации к изучению иностранного языка;

- развитие умения взаимодействовать с другими учащимися при работе в группе;

-формирование навыков говорения на основе изученного языкового материала;

-формировние

-формирование коммуникативных способностей, включая умение адекватно использовать речевые средства для решения поставленной задачи

-способствовать социокультурному воспитанию учащихся через анализ влияния деятельности человека на окружающую среду;

Осознанного чтения с целью удовлетворения позновательного интереса, приобретение новой информации и дальнейшего её использования;

-воспитание уважительного отношения к природе;

-развитие

-развитие умения выражать себя в доступных видах творческой деятельности

Навыков монологической речи на основе изученного материала

лексический и грамматический материал ; ознакомить с экологическими проблемами и путями их решения ; развивать навыки работы с пошаговой инструкцией; тренировать учащихся в чтении с извлечение информации, выполнение заданий разных стратегий
  • лексический и грамматический материал ;
  • ознакомить с экологическими проблемами и путями их решения ;
  • развивать навыки работы с пошаговой инструкцией;
  • тренировать учащихся в чтении с извлечение информации,
  • выполнение заданий разных стратегий
 Технолигии Методы обучения Формы обучения оборудование - ИКТ - видеотехнология -деятельностный подход - словесный (монолог) - практический (работа с текстом) - наглядный (мультимедийная презентация) - проблемный (выполнение проблемных заданий при работе с текстом) метод взаимоконтроля - метод “мозгового штурма”  - фронтальная - парная - индивидуальная - групповая - УМК - компютер - презентация - медиапроектор раздаточный материал

Технолигии

Методы обучения

Формы обучения

оборудование

- ИКТ - видеотехнология -деятельностный подход

- словесный (монолог) - практический (работа с текстом) - наглядный (мультимедийная презентация) - проблемный (выполнение проблемных заданий при работе с текстом) метод взаимоконтроля - метод “мозгового штурма”

- фронтальная - парная - индивидуальная - групповая

- УМК - компютер - презентация - медиапроектор раздаточный материал

Friendly Numbers 5 14 22 9 18 15 14 13 5 14 20 – environment;  16 15 12 12 21 20 9 15 14 – pollution;  14 1 20 21 18 15 – nature;  5 3 15 12 15 7 25 – ecology.

Friendly Numbers

  • 5 14 22 9 18 15 14 13 5 14 20 – environment; 16 15 12 12 21 20 9 15 14 – pollution; 14 1 20 21 18 15 – nature; 5 3 15 12 15 7 25 – ecology.
A power station/factory   a power station/factory

A power station/factory

  • a power station/factory
Toxic fumes

Toxic fumes

Factory waste

Factory waste

ACID RAIN

ACID RAIN

POLLUTED CLOUDS

POLLUTED CLOUDS

Loss of natural habitats

Loss of natural habitats

AIR, WATER and SOUL POLLUTION

AIR, WATER and SOUL POLLUTION

FISH and PLANT

FISH and PLANT

Species DYING

Species DYING

Breathing problems

Breathing problems

Choose the right definition • A power station/factory  • Waste from the factory  • Factory waste • A station/factory that produces energy  • Acid rain • Polluted clouds • Clouds that carry acid rain • Rain that contains acid/pollution  • Loss of natural habitats • Process of air, soil and water contamination • Air, water and soil pollution   • The process of animal loss

Choose the right definition

A power station/factory

Waste from the factory

• Factory waste

• A station/factory that produces energy

• Acid rain

• Polluted clouds

• Clouds that carry acid rain

• Rain that contains acid/pollution

• Loss of natural habitats

• Process of air, soil and water contamination

• Air, water and soil pollution

 

• The process of animal loss

 Физкультминутка   Well, I can see, that you understand what environmental problems we have nowadays and now let’s change our activity and do some exercises. 1. Stand up, keep your feet together, relax your shoulders, put your hands on your hips, look at the window, then at the door, once more at the window, at the door. 2. Rotate your neck in a circle, touching your ears to your shoulders. Rotate slowly n a clockwise direction 5 times, then in an opposite direction 5 times. 3. Shrug your shoulders up to your ears. Repeat 5 times. 4. Well done! Sit down.

Физкультминутка

  • Well, I can see, that you understand what environmental problems we have nowadays and now let’s change our activity and do some exercises.
  • 1. Stand up, keep your feet together, relax your shoulders, put your hands on your hips, look at the window, then at the door, once more at the window, at the door.
  • 2. Rotate your neck in a circle, touching your ears to your shoulders. Rotate slowly n a clockwise direction 5 times, then in an opposite direction 5 times.
  • 3. Shrug your shoulders up to your ears. Repeat 5 times.
  • 4. Well done! Sit down.
 Развитие умения монологической речи с опорой на наглядность и фоновые знания   Развитие умения прогнозировать содержание текста по заголовкам  Look at the screen once more and read the headings in the text on p.77. Can you explain the problem? Сильные ученики отвечают самостоятельно, более слабые с опорой на текст, предложенный им учителем на карточках Factories and power stations burn coal, cars burn petrol and emit toxic fumes. This causes air pollution and acid rain. Factories and power stations burn coal, cars burn petrol and emit toxic fumes. This causes air pollution and acid rain.   Acid rain falls on the earth, seas, rivers, etc, causing water and soil pollution Acid rain falls on the earth, seas, rivers, etc, causing water and soil pollution  A lot of fish and plant species are dying. A lot of fish and plant species are dying.

Развитие умения монологической речи с опорой на наглядность и фоновые знания

  • Развитие умения прогнозировать содержание текста по заголовкам
  • Look at the screen once more and read the headings in the text on p.77. Can you explain the problem?
  • Сильные ученики отвечают самостоятельно, более слабые с опорой на текст, предложенный им учителем на карточках
  • Factories and power stations burn coal, cars burn petrol and emit toxic fumes. This causes air pollution and acid rain.
  • Factories and power stations burn coal, cars burn petrol and emit toxic fumes.
  • This causes air pollution and acid rain.

 

  • Acid rain falls on the earth, seas, rivers, etc, causing water and soil pollution
  • Acid rain falls on the earth, seas, rivers, etc, causing water and soil pollution

  • A lot of fish and plant species are dying.
  • A lot of fish and plant species are dying.
We all must stop polluting the environment. For it we must: Put garbage in a garbage Recycle paper Feed birds in winter Plant trees and flowers We must not: Throw garbage away Paint on trees Cut down baby trees Hurt animals

We all must stop polluting the environment.

For it we must:

  • Put garbage in a garbage
  • Recycle paper
  • Feed birds in winter
  • Plant trees and flowers

We must not:

  • Throw garbage away
  • Paint on trees
  • Cut down baby trees
  • Hurt animals
Choose a picture you like according to your decision. Выразите свое видение проблемы при помощи предлагаемых картинок.

Choose a picture you like according to your decision. Выразите свое видение проблемы при помощи предлагаемых картинок.

We are making our lives better

We are making our lives better

Phonetic Drills: 1. а power station/factory 2. toxic fumes 3. factory waste 4. polluted clouds 5. loss of natural habitats 6. air, water and soil pollution 7. breathing problems 8. acid rain

Phonetic Drills:

  • 1. а power station/factory
  • 2. toxic fumes
  • 3. factory waste
  • 4. polluted clouds
  • 5. loss of natural habitats
  • 6. air, water and soil pollution
  • 7. breathing problems
  • 8. acid rain
We are trying to stop polluting the environment

We are trying to stop polluting the environment

Put the problems in order The Earth

Put the problems in order

The Earth

Explain the problem in the text  Key words: I think ..… . factory stations burn I suppose ….. . cars emit  causes  acid rain falls  pollute

Explain the problem in the text

  • Key words:
  • I think ..… . factory stations burn
  • I suppose ….. . cars emit
  • causes
  • acid rain falls
  • pollute
Listen to the text and check the answers of your classmates. Ex. 2 b) p. 76 Keys: 1. B 2. A 3. C 4. C 5. A

Listen to the text and check the answers of your classmates.

  • Ex. 2 b) p. 76
  • Keys: 1. B 2. A 3. C 4. C 5. A
Give a talk about the acid rain what acid rain is what causes it what effects it has what governments are doing what we can do

Give a talk about the acid rain

  • what acid rain is
  • what causes it
  • what effects it has
  • what governments are doing
  • what we can do
Present Perfect Continuous He has been watching TV for an hour. My friends have been playing computer games since morning.  have/has + been + ing form of the verb

Present Perfect Continuous

  • He has been watching TV for an hour.
  • My friends have been playing computer games since morning.

have/has + been + ing form of the verb

We  have been changing  our clothes. 2. She (to carry) a bag. – She  has been carrying  a bag. 3. You (to listen) to the radio. – You  have been listening  to the radio. 4. We (to walk) in the mountains. – We  have been walking  in the mountains. 5. The teacher (to explain) the tenses. – The teacher  has been explaining  the tenses. 6. She (to brush) her teeth. – She  has been brushing  her teeth. 7. They (to swim) in the lake. – They  have been swimming  in the lake " width="640"

Look at the sentences and open the brackets using the verbs in the necessary forms. Use Present Perfect Continuous.

  • 1. We (to change) our clothes. – We  have been changing  our clothes.
  • 2. She (to carry) a bag. – She  has been carrying  a bag.
  • 3. You (to listen) to the radio. – You  have been listening  to the radio.
  • 4. We (to walk) in the mountains. – We  have been walking  in the mountains.
  • 5. The teacher (to explain) the tenses. – The teacher  has been explaining  the tenses.
  • 6. She (to brush) her teeth. – She  has been brushing  her teeth.
  • 7. They (to swim) in the lake. – They  have been swimming  in the lake
Записывают домашнее задание, самостоятельно выбирая то, которое им под силу 1 Создать минимонолог “ М2 Составить план по защите окружающей среды. (6-7 пунктов) 2 Составить план по защите окружающей среды. (6-7 пунктов) 3 Создать макет , показывающий, что мы можем сделать по охране окружающей среды.

Записывают домашнее задание, самостоятельно выбирая то, которое им под силу

  • 1 Создать минимонолог “ М2 Составить план по защите окружающей среды. (6-7 пунктов)
  • 2 Составить план по защите окружающей среды. (6-7 пунктов)
  • 3 Создать макет , показывающий, что мы можем сделать по охране окружающей среды.