Учитель – Пшеничная Галина Анатольевна, учитель английского языка,
Краснодонская городская гимназия, г. Краснодон.
Учебник – «Family and Friends 1» Oxford University Press.
Тема: Проект « Моя любимая еда. Меню.»
Цель: Обеспечить в ходе урока закрепление лексики по теме «Еда»;
создать условия для развития коммуникативных навыков через разнообразные виды речевой деятельности, содействовать формированию навыков аудирования, самостоятельной познавательной деятельности;
способствовать воспитанию желания вести здоровый способ жизни, правильно питаться.
Тип урока: урок обобщения и систематизации предметных знаний, умений и навыков.
Оборудование: аудиозапись, DVD, видеозапись, шаблоны для изготовления тарелки с любимой едой, предметные рисунки, постер, УМК «Family and Friends».
Формы работы на уроке: индивидуальная работа, групповая, парная работа.
Ход урока.
I. Организационный момент
Hello, boys and girls! Nice to see you! How are you?
II. Введение в тему. Формулирование темы. Постановка целей и задач урока, мотивация учебной деятельности.
Today we are going to learn some useful language at the dinner table.
Warmer (фронтальная работа)
-What do you usually have for dinner?
-What other food words do you know?
Игра “Snap” используя предметные картинки, обозначающие еду.

III Основная часть.
Работа над диалогом (p.92,ex.1)
-Look at the picture
Where are the people?
What food items can you see in the pictures?
Play the recording for children to listen and follow the dialogue in their Class Book.
-Say the dialogue along with the recording.
2 Работа в парах(p.92, ex3.)
-Children practice the dialogue in pairs.
-Act out the dialogue for the class.
3 Аудирование (p.92, ex2.)
-Show children the pictures and the example. Explain that they need to listen and match the dialogues they hear to the pictures. They should write the numbers of the dialogues in the correct boxes.
-Play the recording for children to listen and number the pictures.
-Ask children what each of the people is saying.
4 Просмотр видеозаписи.
-Children close your books, watch and listen.
Play fluency DVD Fluency Time! 4 Every day English.
Play Watch and answer! for children to watch the scene again and answer the questions.
5 Изготовление тарелочки с любимой едой ( групповая работа).
-What is the girl in the picture doing? (She is making a plate of food)
-What do you need to make the plate of food (Coloured pens, scissors, glue.)
Divide the class into groups.
Give each group a copy of the food plate template ( see Fluency project 4).
Use the pictures and instructions. 
Move around the class as children work, asking questions?
What’s this? What colour is this? Do you like (pizza)?
6 Игра “Mamory game”
Ask a child to come to the front to show the rest of the class his/her full food plate.
When children have remembered all of the items on the plate, you can repeat the game with another child’s plate.
IV Заключительная часть
It’s high time to finish our lesson. It was very interesting. You all did your best and I am very pleased of it. Good – bye!!! 
ГОСУДАРСТВЕННОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ ЛНР
КРАСНОДОНСКАЯ ГОРОДСКАЯ ГИМНАЗИЯ
План-конспект урока во 2 классе по УМК “Family and friends”1
Oxford University Press на тему:
Проект «Моя любимая еда. Меню»
Пшеничная Г.А. учитель 1
категории английского
языка
2017 г.