СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Промежуточная контрольная работа по англ. яз для 9 класса

Нажмите, чтобы узнать подробности

Пояснительная записка о проведении

контрольной работы по английскому языку в 9 классе.

            Контрольная работа по английскому языку в 9-х классах проводится  с целью:

  1. проверки умений понимать в прослушанном тексте запрашиваемую информацию;
  2. проверки умений понимать основную идею прочитанных текстов;
  3. оценки сформированности лексико-грамматических навыков учащихся;
  4. проведения мониторинга качества знаний и уровня обученности в параллели.

           

На выполнение работы отводится 45 минут. Текст для аудирования предъявляется 2 раза в виде аудиозаписи.

Просмотр содержимого документа
«Промежуточная контрольная работа по англ. яз для 9 класса»

Пояснительная записка о проведении

контрольной работы по английскому языку в 9 классе.

Контрольная работа по английскому языку в 9-х классах проводится с целью:

  1. проверки умений понимать в прослушанном тексте запрашиваемую информацию;

  2. проверки умений понимать основную идею прочитанных текстов;

  3. оценки сформированности лексико-грамматических навыков учащихся;

  4. проведения мониторинга качества знаний и уровня обученности в параллели.

На выполнение работы отводится 45 минут. Текст для аудирования предъявляется 2 раза в виде аудиозаписи.

Критерии оценок:

1. Каждый правильный ответ оценивается в 1 балл. Максимальный балл- 26

2. Критерии оценки:

«отлично» - 26 - 23 балла

«хорошо» - 22 – 18 баллов

«удовлетворительно» - 17 – 11 баллов

«неудовлетворительно» -


Анализ контрольной работы по английскому языку в 9__классе

Количество обучающихся:

чел.

%

по списку



выполнявших работу



Количество учащихся, набравших максимальный (26) балл



Количество учащихся, набравших менее 11 баллов



Фактический минимальный балл



Получивших «5»



Получивших «4»



Получивших «3»



Получивших «2»



Уровень обученности



Качество знаний



Аудирование:



Количество учащихся, набравших максимальный (6) балл



Количество учащихся, набравших 5-4 балла



Количество учащихся, набравших 3 и менее баллов



Чтение:



Количество учащихся, набравших максимальный (5) балл



Количество учащихся, набравших 4-3 балла



Количество учащихся, набравших 2 и менее баллов



Грамматика:



Количество учащихся, набравших максимальный (9) балл



Количество учащихся, набравших 8 - 5 баллов



Количество учащихся, набравших 4 и менее баллов



Словообразование:



Количество учащихся, набравших максимальный (6) балл



Количество учащихся, набравших 5 - 4 балла



Количество учащихся, набравших 3 и менее баллов











КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

(9 КЛАСС)

I. LISTENING.


Вы услышите разговор. В заданиях 1 - 6 обведите цифру 1, 2 или3, соответствующую выбранному вами варианту ответа. Вы услышите запись дважды.

  1. The narrator told us the story…

  1. he read.

  2. from his life.

  3. about his friend.

  1. The narrator had holiday in…

  1. Britain.

  2. Hong Cong.

  3. Singapore.

  1. When this case happened the narrator…

  1. was sunbathing.

  2. was swimming.

  3. was waiting.

  1. A few people sat down next to him…

  1. They were his friends.

  2. They were unknown to him.

  3. Among them there was a familiar person.

  1. The narrator decided to…

  1. present him with his headphone.

  2. amuse him.

  3. ask him for an autograph.

  1. The singer was…

  1. angry.

  2. surprised.

  3. joking.













II. READING.

Прочитайте тексты. Установите соответствие между утверждениями A-F и пронумерованными текстами. Используйте каждую букву только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение.

  1. The layout of the school.

  2. Who studies at the school

  3. The history of the school

  4. Who teaches at the school

  5. The medical care provided at the school

  6. The schedule of school activities



  1. We are happy to welcome you in our campus. Please read this information carefully. It will help you to settle as quickly as possible and make your stay as enjoyable as possible. We are proud to say that our school is one of the most famous and well-reputed board schools in Britain. In summer it turns into an international scientific centre. Children from different countries aged 14 – 16 live and study here for a month and a half. All our students come here after participating in Maths competitions in their own countries and in different international mathematical contests. We are proud to say that new Newtons and Einsteins are among us.

  2. The school is located in a quiet historical village. The complex consists of several buildings. The central and the highest building in the campus is our administrative centre. Lecture halls, chemical labs, the library and the computer centre are all here too. To the right of the central building, there are students’ accommodations. All the rooms are nicely furnished, and there is a satellite TV in the students’ lounge. To the left of the central building there is a students’ café. Just behind it one can see an old building made of red brick. It used to be stables, but nowadays sports equipment like bicycles and boats is stored there.

  3. All students have breakfast, lunch and dinner in the students` café’ at 8.00, 13.00 and 18.00 correspondingly. Lectures start at 9.00 and last till 13.00. After lunch the students work in teams on their projects from 14.00 up to 16.00. After that they have a wide range of various activities to choose from: sports games on the sports ground, drama lessons, TV, music performances and so on. The day rounds off with disco or national dances. Students should be in their rooms by 23.00.

  4. Most lectures are given by university teachers. Like students, they come from different countries and represent different universities but all the lectures are delivered in English. We are sure that you appreciate the diversity. The permanent staff of the school are always available in the administrative centre. They can advise you on any academic issues, recommend additional reading on the topics and answer your questions. If you have any questions, just come and ask.

  5. Though it’s summer and holiday time, your lecture attendance is obligatory. You can miss a lecture only if you are ill and have a doctor’s permission to stay in your room. Our school doctor is available round the clock in the central office. If you feel unwell, don’t hesitate to see him.





III. GRAMMAR



Прочитайте приведенный ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста.



“Are you listening, Simon?” Simon’s teacher asked.

Simon smiled and shook his head. He rarely listened or __1__ hard in class. Talking was so much ___2___.

“One of __3__ days, you’ll actually listen and you’ll learn something,” Mrs. Jacobs said in frustration.

That evening, Simon started to feel a little bit sick. He tried hot chocolate and honey, but he wasn’t sure it __4__.

The next morning he opened his mouth to say, “Good morning,” nothing came out but a croak.

“Honey, you __5__ your voice,” his mother said.

He __6___ a fever and had to go to school, even if he couldn’t talk. How awful!

When Simon got to school, Mrs. Jacobs said, “Hello,” to him, and he just nodded. When his friends started to ask him about TV shows, he just shrugged.

“I’m scared. He never stops __7___,” Mrs. Jacobs said.

“I’m sick. I can’t talk,” Simon wrote instead.

Everyone started talking at once. They all __8__.

At the end of the day Simon realized it wasn’t that bad. He could actually do his homework and it gave him extra TV time.

Two days passed. On the __9___ day, he could talk fine, but he didn’t interrupt. He listened and raised his hand to speak.

What difference that one day made!



1.TRY

2.GOOD

3.THIS


4.WORK



5.LOSE

6.NOT HAVE




7.TALK


8.EXCITE




9.THREE



IV. WORD FORMATION



Прочитайте приведенные ниже предложения. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 1-6 так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию предложений. Заполните пропуски полученными словами.



1. I had a number of questions because the original instructions were …………………….

1. CLEAR

2. She is an enthusiastic reader who enjoys a ……………….. of different novels.

2. VARY

3. I felt really …………... when my best friend got a smartphone for her birthday.

3. ENVY

4. Julie seems to have a natural ……………. to draw well.

4. ABLE

5. It is dangerous to express………….. and aggression when you drive.

5. ANGRY

6. I buy the ………….. newspaper on my way to work every morning.

6. DAY