Progresscheck (Проверочная работа)________________________________
1. Послушай рассказ учителя и соедини стрелками имена детей с действиями, которые они делают очень хорошо и не очень хорошо.
1.James а)can ride a bike very well
2.Peter б)can ride a bike but not very well
4.Ann в)can read English books very well
4.Meggy г)can read English books but not very well
2. Вставь to там, где это необходимо.
1) His sister can ___ play computer games. 2) Justin and Nick like ___ ride their bikes in the morning. 3) Nelly likes ____go to school. She can ___ speak English. 4) My parents like ___ feed horses and cows on the farm. 5) Dogs can ___jump and run in the park.
3. Выбери правильную форму глагола.
1) Billy (sleep/sleeps) in his bed at 3 a.m. 2) We (play/plays) with our dog in the afternoon. 3) I (like/likes) to eat sweets. 4) Mary (swim/swims) in the lake in the evening. 5) She (speak/speaks) French very well. 6) Our parents (have/has) two cats.
4. Вставь пропущенные местоимения his, her, its.
1) This is a cat. _____name is Betty. 2) Eddy plays with ___friends. 3) These are a girl with ____mother. 4) Nelly rides a bike. ____bike is black. 5) Rob is a pupil. ___friend is a pupil too.
5. Соотнеси действия и время. Составь предложения о себе, используя полученные словосочетания.
sleep in my bed at 7 p.m.1)___________________________________
help my mother at 10 p.m.2)___________________________________
say “Good morning” at 5 a.m.3)___________________________________
say “Goodnight” at 9 a.m.4)___________________________________
6. Запиши 2 предложения о том, что ты можешь делать хорошо и не очень хорошо, а затем 2 предложения о том, что твой друг может делать хорошо и не очень хорошо.
1)________________________________________________________________________
2) ________________________________________________________________________
3) ________________________________________________________________________
4) ________________________________________________________________________
7. Напиши названия цветов.
Белый - _______________ Коричневый - ______________________
Розовый - ___________ Серый - ____________________________
Желтый - ____________ Фиолетовый - _______________________
Красный - _________________ Голубой - _________________________
Черный - __________________ Оранжевый - ______________________
Зеленый -__________________ Светло-зеленый - __________________
Ярко-желтый - _____________Темно-серый - ______________________
8.Сделайте подписи к картинкам:










Текст для учителя (к №1)
Meggy, James, Peter and Ann are pupils. They like to go to school. After school they have a rest. Peter can read English books. He reads English books very well. Meggy can read English books too, but not very well. James can ride a bike, but not very well. And Ann can ride a bike very well.
Слова для справок:
after - после
to have a rest – отдыхать