СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Рабочая программа по родной (мокшанской) литературе (3 кл.)

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Рабочая программа по родной (мокшанской) литературе (3 кл.)»





Ингольдень валсь

Программась аноклаф нолдамок образовательнай стандартти литературнай чтенияса мокшень кяльса 3 –це класса МБОУ «Левженскяй СОШ» Рузаевскяй муниципальнай райононь, ваномок межпредметнай и внутрипредметнай сотксснень и касомань особенностнень емла тонафнихнень.

Школать инь эрявикс вешфксоц — тонафтомс шабатнень эльбятьксфтома морафтома и сёрмадома. Тя вешфксть пяшкодемаса оцю смузец мокшень кяльть, кона лезды тонафнихненди цебярьста содамс и рузонь кяльть, и лия предметтненьге.

Тядянь кяльть эрявикс шинц лангс од ломанень касфтомста оцю мяль шарфнесьученайсь-педагогсь К.Д.Ушинскяй,кона сермадсь: «Содамок тядянь кяльть, идсь тонаткшни аф аньцек валхненди, синь марса кочкамаснонды и полафнемаснонды, станя и касфнесыне эсь содамошинзон перьфпяльть колга,сонь вельденза ёниякшни,эвондакшнихтьмяленза-арьсеманза».


Литературнай чтениясь мокшень кяльса – тя фкя инь эрявикс предметсь ёмла школьникнень тонафнемаса. Сон тонафтсыне иттнень общеучебнай навыкненди морафтомаса и текстть мархта покодемаса, съргозьфтсы интерестть художественнай литературань лувомати, лезды шабать касоманцты, духовно – нравственнай и эстетическяй воспитанияти.Лац тонафнемась мокшень кяльса литературнай чтениять курстть эса тии цебярь

результат и лия предметонь тонафнемаса. Мокшень кяльса литературнай чтения курссь максы сяда тов тяфтама цельхть:

- тонафнемс видеста,выразительнайста морафтома,кода базовай навык образованиянь системаса ёмла школьникнень;

- учительть лезксонц вельде текстста пяльксонь вешема;

- мушендомс текстста действиянь вяти геройхнень карань-каршек корхтамаснон и синь интонацияснон коряс морафтомаснон;

- развивандамс художественно-творческяйхть и познавательнайхть способностть, формировандамс эстетическяй отношения валти и маштомс шарьхкодема художественнай произведениять эса;

- козякофтомс нравственнай опытть ёмла школьникнень художественнай литературань средстваса;формировандамс нравственнай представления доброть,ладямать, видешить; воспитандамс интерес и уважения мокшень культурати и культурати народть лама нациянь Россиять и лия странатнень.

Литературнай чтениясь мокшень кяльса кода учебнай предмет начальнай школаса канды оцю значения аф аньцек тонафнемаса,но и воспитандамаса.Иттнень знакомондомасна синь касомань коряс художественнай произведения мархта,духовно – нравственнай и эстетическяй содержания, конатне виядондайхть чувстватненди,сознанияти читательхнень,лездыхть формировандамс личнай качестват.Иттнень ориентациясна моральнай норматнень лангс развивандай эсост маштомать путомс эсь поступкаснон культурнай ломанень поведениянь принципснон коряс, формировандасыне доброжелательнай сотксснень.

Литературнай чтениясь мокшень кяльса тии решандай лама оцю задачат начальнай тонафнемаса и аноклай ёмла школьникть лац тонафнемати средняй школаса.

Курссть общай характеристикац

Литературнай чтениясь мокшень кяльса кода систематическяй курссь ушеды 1- це класста сявомок грамотань обученияда меле.

Иттне работайхть книга мархта,тонафнихть вешендема книгань эсь интерезснон коряс. Од книгатне пяшкодьсазь содамошиснон перьфпяльть колга, эсь сверстникснон эряфснон колга, фкя- фкянди ладямаснон колга, отношения трудти,Родинати. Тонафнемань пингста пяшкоди социально-нравсвеннай и эстетическяй идть опытонц мархта, формировандасы школьникть лувомань самостоятельностенц.

Программась ёрай знакомондамс книгать мархта,кода разнай видонь источникть мархта,формировандасы библиографическяй маштоматнень.

Лувомань навыксь. Ниле кизонь тонафнемать пингста полафневихть лувомань приепне: инголи моли целостнай(синтетическяй )приемонь освоениясь(лувомась целай валса); меколи формировандавихть приепне интонациять коряс пуроптомась валть валрисьмоти.Касы лувомань скорость(беглай лувомась), саворне ноляви лувомась эсь потмова лувфть содержаниянц коряс азондомась.

Фкя времать беглай и шарьхкодеви лувомать мархта вятеви целенаправленнай работа касфтомань содамошиснон шарьхкодемс лувомать смузенц, няемс и сявомс главнайть. Тонафнихне тонадыхть видеста, выразительнай лувомань приепненди.

Азксонь действиятнень мельцек молемаснон шарьхкодема; текстть пяльксонь- пяльксонь явома; азксть содержаниянц азондома;тексти планонь тиема, геройхненди оценкань максома, иллюстрациятнень и рисункатнень содержанияснон азондома; эсь вийса текстста образнай валонь и выражениянь мума; текстста валть лама смузенц шарьхкодема; явомс текстть пяльксова, грамматически виде кяльса азондома.Маштомс тмума текстста валхнень и выражениятнень .конатнень вельде авторсь няфнесыне действующай лицатнень и перьфпяльть. Маштомс выразительнайста стихотворениянь азондома.

«Литературнай чтениясь мокшень кяльса» сувафтови образовательнай областти «Филология».


«Литературнай чтениясь мокшень кяльса» тя предметть вастоц школань учебнай планца :


«Литературнай чтениясь мокшень кяльса» предметть тонафнемати максови 135 частт:

1-це класса 33 ч.(1 частт неделяти, 33 тонафнемань неделяда);

2- це класса 34 ч.( 1 частт неделяти, 34 тонафнемань неделяда);

3- це класса 34 ч.( 1 частт неделяти, 34 тонафнемань неделяда);

4- це класса 34 ч.( 1 частт неделяти, 34 тонафнемань неделяда);


Начальнай образованиянь ценностнай ориентирхне – характеризовандасазь личностнай,социальнай государственнай заказ образованиянь системати,кона няфтьф результатонь Требованияса содамань основной образовательнай программать и няфтьсы сяда тов целевой установкатнень начальнай общай образованиять системаса:


- формирование основ гражданской идентичности личности на базе – кельгома и гордость эсь Родинаньконди, народти, историяти;

- ·формирование психологических условий развития общения, сотрудничества на основе : доброжелательность,доверия и мяль ломатттненди,фкя-фкянь мархта ладямати, лездомс ломаттненди, конатне тянь эса эняльдихть,фкя –фкянь кулхцондомс;

- - эрямс марстонь принципнень коряс, примамс и ванфтомс семейнай ценностнень,образовательнай учреждениянь, коллективть и обществать, ерамс молемс корязост;

- развитие умения учиться – развивандамс оцю познавательнай интерес, инициатива и содамоши, ерамс тонадомс тонафнема ( планированиясь,контрольсь и оценкань путомась);

- развитие самостоятельности, инициативы и ответственности личности- развивандамс самостоятельность эсь поступкатненди, действиятненди и ответственность синь инксост;

Учебно- методическяй обеспечениясь

Исайкина А.И., Малькина М.И. Родной вал 3: Мокшень школань колмоце классонди. – Саранск: Мордов. кн. изд-вась. 2015 г.





Мокшень кялень программат 1-4 классненди / Сёрмадозь Киреев В.Л., Ерёмкина А.Г. – Саранск: Мордов. кн. изд-вась.



ИНГОЛИ МОЛИ САТФКСНЕ

Личностнайхне:

-шарьхкодемс мокшень кяльть вастонц эряфса, фкя-фкянь ёткса корхтамста, перьфпялень ванфтомста

-маштомс кочкаф содамошитнень и сатфкснень нолямс школань и эрь шинь эряфса;

-касфтомс маштомашитнень ялга и оцю мархта прянь вятема; шабрань ломаттнень мархта сотксонь кирдема;-

- содамс иттненди народоньконь эряфста: мокшетнень эряма койснон, унксснон;




Метапредметнайхне:

- шарьхкодевиста марямс кайги мокшень кяльть ;

- маштомс азома вайгялькснень, слокнень, валхнень, валрисьмонь кочкама;

- маштомс кизекфксонь лангс максома кувака и нюрьхкяня каршек вал;

- маштома эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста,

- кувакаста и нюрьхкяняста азксонь азондома;

- маштомс учительть мархта , ськамост сёрмадома ; максомс анализ и оценка тиф заданиятненди;

- маштомс корхтама мокшень кяльса.

Предметнайхне:

- морафтома валть марнек, стака валхнень — слогонь-слогонь;

- валть эса ударениять путома;

- валрисьмоть потмоса арьсемань канды инь эрявикс валхнень вайгяльса няфтема;

- валрисьмоть песа интонациять вятема;

- валрисьмоса эрявикс вастс лотксемань тиема;

-маштомс учительть морафтоманц и азондоманц, а станя жа эсь ялгаснон морафтомаснон и азондомаснон кулхцондома;

- устна и сёрмадозь ответонь максома фкя темань коряс путф кизефксонь лангс;

- валрисьмонь арьсема и сёрмадома фкя темань лангс;

- аф оцю морафтф статьянь пяльксонди лемонь максома;

- эсь налхксемань и тевонь колга азксонь арьсема.

- видеста и мазыста сёрмадома буквать, валть, валрись­моть; сёрмадома книгаста, доскаста, диктавамань коряс;

-проверяма эсь сёрматфснон и петема нолдаф эльбятькснень









Содержание тем учебного предмета


Разделть темац - Школань тефне.

Темать нюрьхкяня описанияц: Н.Голенков «Рамаф ётть», М.Малькина»Сёма Нолинонь колга»,В.лаксаева «муворан».

Разделть темац - Ошса или велеса- пара ялгань келеса.

Темать нюрьхкяня описанияц: В.Мишанина «Идень лезкс»,И.Березин «Кие кинь обжазе»,Я.Пинясов Лидань лезксоц»,

Разделть темац - Пара кда лама раднядот.

Темать нюрьхкяня описанияц: П.Вельматов «Тядянцты»,А.Кудашкин «Бабазе»,Н.Живайкина «Атязе кяжиясь»,В.Радин «Шоколадта ярхцайсь».

Разделть темац - Вирень морот, ёфкст и азкст.

Темать нюрьхкяня описанияц: А.Тяпаев «Эрьготкшнесь», ёфкскя «Вай,менельсь прай!»,ёфкскя «Ёжу келазсь».

Разделть темац - Касонттама, ёниятама.

Темать нюрьхкяня описанияц: Н.Живайкина «Лапама»,М.Малькина «Кода Нумолов Михалсь».

Разделть темац - Толгав ялганьке.

Темать нюрьхкяня описанияц: П.Вельматов»Валеркать псьмароц»,М.Сайгин «Мес сялондсть нармоттне?».

Разделть темац - Мезе няенттяма перьфпяльденк.

Темать нюрьхкяня описанияц: И. Кудашкин «Паргу келу».

Разделть темац - Идень мяльхне эряфть колга.

Темать нюрьхкяня описанияц: С.Канайкина «Шачема крайнязе», И.Щукина «Сялондсть урокса»,В.Шлаев «Цёранясь и нармоттне».

Разделть темац - Минь кельгома праздниконьке».

Темать нюрьхкяня описанияц: А.Кудашкин»Од кизонь кузня», Ф.Костяйкин «Мороз Атясь», Сёма Нолинонь эряфста»,Ф.дурнов «куду сёрма», А.Косов «Алёшань заставац»,С.Кинякин «Сембодонга мазыняй»,Ю.Гагарин «Няйса модать»,М.Ивакина «Война,война!»,Ю.Кузнецов «Шумбрат,ульцязе!»»пяк кельгсаськ и учсаськ».

Разделть темац - Кельгсаськ кизоть сембе пингонзон

Темать нюрьхкяня описанияц: А.Ежов «Киза, кизоня», Т.Долгаева «Тимань эшиняц», Г.Пинясов «кола мешнень васькафтыне»,М.Сайгин «Мишань од ялганза».

Тематическое планированиясь


п/п

Наименование разделов и тем

Максимальная нагрузка учащегося, ч.

Из них

Теоретическое обучение, ч.

Лабораторные и практические работы, ч.

Контрольная работа, ч.

Экскурсии, ч.

Проектная работа

Самостоятельная работа, ч.

1

Школань тефне.

3

3






2

Ошса или велеса- пара ялгань келеса.

3

3






3

Пара кда лама раднядот.

4

3




1


4

Вирень морот, ёфкст и азкст.

3

2




1


5

Касонттама, ёниятама.

2

2






6

Толгав ялганьке.

2

2






7

Мезе няенттяма перьфпяльденк.

1

1






8

Идень мяльхне эряфть колга.

3

3






9

Минь кельгома праздниконьке».

9

7




2


10

Кельгсаськ кизоть сембе пингонзон

4

4







Итого

34

30




4















Календарно-тематическяй планированиясь


урока

Раздел, тема

Количество часов

Дата

проведения по плану

Дата проведения

по факту


Школань тефне.



1

Н.Голенков «Рамаф ётть».




2

М.Малькина «Сёма Нолинонь колга»




3

Входной диагностика. Лувомань техникать проверямась.

В. Лаксаева «Муворан»





Ошса или велеса – пара ялгань келеса



4

В.Мишанина«Идень лезкс».




5

И.Березин «Кие кинь обжазе».




6

Я. Пинясов «Лидань лезксоц».





Пара кда лама раднядот



7

П.Вельматов «Тядянцты»




8

А.Кудашкин «Бабазе» Проект




9

Лувомань техникать проверямась

Н.Живайкина «Атязе кяжиясь»




10

В.Радин «Шоколадта ярхцайсь»





Вирень морот, ёфкст и азкст



11

А.Тяпаев «Эрьготкшнесь»




12

«Вай, менельсь прай! ёфкскя.




13

«Ёжу келазь» ёфкскя.

Проект





Касонттама, ёниятама



14

Н.Живайкина «Лапама»




15

Кода Нумолов Михалсь».





Толгав ялганьке



16

Лувомань техникать проверямась

П.Вельматов «Валеркать псьмароц».




17

М.Сайгин «Мес сялондсть нармоттне?».





Мезе няенттяма перьфпяльденк



18

И.Кудашкин «Паргу келу».





Идень мяльхне эряфть колга



19

С.Канайкина «Шачема крайнязе»




20

И.Щукина «Сялондсть урокса».




21

В.Шлаев «Цёранясь и нармоттне»





Минь кельгома праздниконьке




22

А.Кудашкин «Од кизонь кузня».




23.

Ф.Костяйкин «Мороз Атясь»




24.

Ф.Дурнов «Куду сёрма». Проект.




25.

Лувомань техникать проверямась

А.Косов «Алёшкань заставац».




26.

С.Кинякин «Сембодонга мазыняй».




27.

Ю.Гагарин «Няйса Модать». Проект.




28.

М.Ивакина «Война, война!»




29.

Ю.Кузнецов «Шумбрат, ульцязе».




30.

«Пяк кельгсаськ и учсаськ».




Кельгсаськ кизоть сембе пингонзон



31.

А.Ежов «Киза, кизоня».




32.

Т.Долгаева «Тимань эшиняц».




33.

Г.Пинясов «Кода мешнень васькафтыне». Тест.




34.

Лувомань техникать проверямась

М.Сайгин «Мишань од ялганза».







































Лист изменений в тематическом планировании



записи

Дата

Изменения,

внесенные в КТП

Причина

Согласование с зам. директора по УР



















































































































11




Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!