СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Разработка открытого урока по английскому языку в 6 классе "Lost property"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данная разработка полезна при изучении темы "Бюро находок "

Просмотр содержимого документа
«Разработка открытого урока по английскому языку в 6 классе "Lost property"»

Третья четверть Класс 6 Урок 19

Тема: В бюро находок

Цель: развитие навыков аудирования и навыков устной диалогической речи

Задачи: введение новых РО; активизация употребления глаголов в прошедшем времени

развивающие: развивать умения во всех видах речевой деятельности;

воспитательные: воспитывать уважение к традициям и обычаям как части культуры разных стран мира.

Оборудование: УМК «Английский в фокусе» 6, РТ, Книга для учителя, видеоматериалы

Ход урока.

I. Оргмомент.

Приветствие

II. Фонетическая зарядка

Повторение 2 форм неправильных глаголов

III. Речевая зарядка. Раздать карточки с картинками: pasta,7, chocolate cake, cinema, seaside,cafe

Answer my questions using your pictures. What is on your card?

  • Were you in the cinema last night? No, I was at a café.

  • Did you have 5 lessons yesterday? No, I didn’t. I had 7 lessons

  • What did you eat at school canteen yesterday? I ate pasta

  • Where did you meet your classmate last Sunday? I met him in the cinema

  • What did your mum buy at the baker’s yesterday? She bought a chocolate cake.

  • Where did you spend your last summer holidays? I spent summer holidays at the seaside.

III. Введение в новую тему «Бюро покупок»

1. Целеполагание. Let’s watch a video. Think

- Where is the girl?

- Why is she puzzled?

She is at the train station. She lost her wallet.

So, she filled a form. Read her report and fill in the missing verbs in Past Simple. On your desks take Task 1. Now do it yourselves. (3 min) Let’s check. Read and write the verb on the blackboard.

Task №1

Report

Fill in the missing verbs in Past Simple: leave , stop , look, go, watch ,have, sit, be


Yesterday I … to Leeds by train. I … on the 3rd carriage. I … at the window and … the scenery . I … a leather black suitcase and a red wallet with me. There … 85 pounds in it. When the train … I …my wallet on the train seat.


Task №2 make up questions to find up details.

1.Where ….

2.How much money ….

3. What colour ..

4.What carriage …



2. Актуализация ситуации обращения в бюро находок.

- What things people usually loose? (keys, gloves, mobile phones, pens, pencils)

- What materials are they made of? (glass, plastic, leather, rubber, cloth)

- Describe lost things. (по картинкам)

- Where do people usually leave there things? Look at the sighs. They left at the train station. in a bus, a bus stop… So, we can go to lost property office

Динамическая пауза

IV. Формирование навыков аудирования и устной диалогической речи.

1/ Let’s watch a video.

-Where are they?

- Who are the main characters ?A man and a women. Open your books p 72 and let’s read the dialogue in roles.

Fill in the information card.

Lost property

A bag

Place

On the 9th o’clock train

Appearance

A Big leather bag


2. Now let’s check if everything is clear for you. Match the phrase with its translation. Word wall



3. Task№3 Fill in the form to report about lost property.


Lost property


Place


Appearance



4. Практика диалогической речи

Упр. 4, с. 72 развитие умений диалогической речи: обучение диалогу-расспросу (ролевая игра).Составление аналогичных диалогов

Make up your own dialogues as in example using the report form.

Дополнительное задание: Игра «Pin the tail on the donkey”

V.Рефлексия

Have you ever lost your property? Did you find it?



VI. Домашнее задание: упр 3 стр 72 выучить диалог












Name: ___________________________________________________


Task №1

Report

Fill in the missing verbs in Past Simple: leave , stop , look, go, watch ,have, sit, be


Yesterday I … to Leeds by train. I … on the 3rd carriage. I … at the window and … the scenery . I … a leather black suitcase and a red wallet with me. There … 85 pounds in it. When the train … I …my wallet on the train seat.


Task №2 make up questions to find up details.


1.Where …. ______________________________________

2.How much money …._______________________________


3. What colour .. _____________________________________


4.What carriage …_____________________________________



3. Task№3 Fill in the form to report about lost property.


Lost property


Place


Appearance