СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до 29.06.2025

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Разработка урока "Молодёжные субкультуры"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Конспект урока предназначен для проведения урока в 10 классе по теме: "Молодёжные субкульуты"

Просмотр содержимого документа
«Разработка урока "Молодёжные субкультуры"»

Предмет: Английский язык.



Класс: 10А.


Учитель: Огарева Т.С.., учитель первой квалификационной категории




Тема урока: Молодежные субкультуры.


Практическая цель: обобщение лексического материала: Индивидуальность.


Образовательная цель: совершенствование умения осуществлять выбор языковых и речевых средств, развитие умений осуществлять анализ, сравнение и обобщение, расширение общего кругозора учащихся.


Развивающая цель: развитие воображения, мышления, памяти, совершенствование умений работать в группах, развитие познавательного интереса учащихся к предмету.


Воспитательная цель: воспитание уважения к иностранному и родному языку, воспитание чувства толерантности к представителям разных молодежных субкультур.


Учебно-наглядные пособия, оборудование и ТСО: карточки с описанием субкультуры, таблички с названием субкультуры, названием музыкальных стилей ,аудиозапись с музыкой популярных молодежных групп, слайды с изображением представителей разных молодежных субкультур, таблицы-заготовки для работы с информацией, ПК с информацией о молодежных субкультур.







Ход урока:


  1. Организационный момент.

Teacher: : Good morning, dear guests! Good morning, girls! I’m glad to see you. Sit down, please. Слайд №1

Today we’ll have an unusual lesson. The topic of our lesson is “Youth Subculture”. Today we’ll remember words and phrases about subculture, try to identify attribute characteristics with particular subcultures. Also, we’ll try to made mini-projects about subcultures. I hope it will be interesting for you.

Постановка целей урока и мотивация учащихся.

So, the first task. Look at the screen and try to translate stable phrases from English into Russian. Слайд №2

Read and translate!


  • to be in a collective

  • to express themselves

  • to differ from other people

  • to change the world to the best

  • to know who they are

  • to reject everything

  • to show off

  • to identify with particular subculture

  • to try out all sort of options

  • to protest against the society

  • to have their own values and beliefs


  1. Мозговой штурм.

Teacher: Now, brainstorm. You should tell me what associations you have when you hear these words.

Слайд №3 -8 ( после того как дети отгадывают субкультуру появляется картинка)

1. strange hairstyle, dress in a shocking way, rosk... (punks)

2. black clothes, black eyes, lips, vampires ... ( Goths)

3 peace, love, drugs, freedom, rock’n roll ... (hippies)

4. sadness , pink and black... (emos)

6 . leather clothes, patriotic, chains, football fans... (skinheads)

7.drugs, all- night dancing … ( ravers)

8. leather jackets, army boots , cowboy hats … ( rockers)

3. Работа в группах.

Girls, Let’s divide into groups. Take seats in front of computers.

Teacher: On your desks you can find sheets with statements. You should decide what subcultures they belong to.

Please, use I think.., To my mind.., I’m sure...

  1. they dress in a shocking way. They rebel against society or older generation. ( Punks)

  2. They don’t conform to society’s standards. They support a liberal attitude and lifestyle. ( hippies)

  3. people with deep understanding of how their computers work ( hackers)

  4. They usually wear leather jackets and army boots. ( bikers)

  5. They want to try out all sort of options. They like to creat massive all-night dance parties in empty ware-houses. ( ravers)

  6. They cut their hair short than others do. ( skinheads)

  7. They look as pale as possible. They talk about being vampires.( Goths

( Один из группы читает и называет субкультуру, учитель раздает таблички с названием субкультуры)

Teacher: Of course we can’t speak about subculture without music. I offer to listen to some pieces of music. If you can, you’ll try to guess what subculture the music belongs to.

Please listen to the first composition. ( учащиеся слушают музыку и называют музыкальный стиль, учитель раздает группам название стилей, которые они отгадали)

  1. Reggae ( Bob Marley)

2)rock’n roll( Elvis Presly)

3)techno ( Prodigy}

4)punk rock ( Sex Pistols)

5) asid rock ( Pink Ploid)


4.Самостоятельная работа учащихся.


Teacher: Of course the information you have isn’t enough to think that you know everything about subculture. Now you should make mini – projects.

If you have some difficulties, I’ll be glad to help you.(ребята просматривают информацию, содержащуюся в компьютерах и заполняют таблицы) Слайд №9 Use this plan.


Subculture


Image


Music

Values







Teacher: Now let’s discuss the results. (Один представитель от группы рассказывает о молодежном движении, которое было выбрано.

Teacher:

Thank you! You have heard a lot of interesting information about different subcultures. Say me , please what subculture you would like to join? Why? ( один из уч-ся рассказывает о том, почему он хотел бы присоединиться к субкультуре).

Teacher: Now , a small check test for you.( Приложение №1)

Now, children, the lesson is over. During the lesson you have done a lot. You have got only good marks. Thank you very much for the lesson. In conclusion I would like to say the next “ Handsome is as handsome does” - « Красив тот, кто красиво поступает». Слайд №10



5.Подведение итогов урока и выставление оценок.












Приложение №1

Test


There are some mistakes in the descriptions of the subcultures. Find and correct these mistakes.

1. The music of punks is romantic.
2. Rockers prefer soul music.
3. Hippies show off their independence in supporting an aggressive attitude and lifestyle.
4. Ravers are thought to be sentimental.
5. Punks support society’s standards.

Match the subculture and its features.

  1. goth

  2. punk

  3. hippie

  4. skinhead

  5. Chelsea girl

  6. bonehead

  7. rocker

  8. biker

  9. raver

  10. hacker

  1. brightly coloured hair b) reggae fans, very short hair c) the “dark” look

d) army boots, leather jackets e) drugs and rock’n roll f) hair cut: short on top and longer around the sides g) 2 or 3 wheeled motorized vehicle

h) Celtic crosses, swazzies i) coats in the style of the beginning of the century

j) all- night dancing k) wizards of the computer world



  1. They want to try out all sort of options. They like to creat massive all-night dance parties in empty ware-houses. ( ravers)

  2. They cut their hair short than others do. ( skinheads)

  3. They look as pale as possible. They talk about being vampires.( Goths



Приложение №2



Asid rock

Reggae

Punk rock

Rock’n roll

Techno


















Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!