Организационный момент. Речевая зарядка. | -Личностные УУД (создание нужного психологического микроклимата); -Познавательные УУД (поиск и выделение необходимой информации); -Коммуникативные УУД развитие умения отвечать на вопросы соблюдать нормы речевого этикета: понимать другие настроение одноклассников). | Good morning, good morning I’m glad to see you! How are you today? | Good morning, good morning I’m OK (good, so-so) |
Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся. | Познавательные: Осуществлять актуализацию полученных знаний Коммуникативные: Формировать умение слушать и вступать в диалог Регулятивные: выбирать действия в соответствии с поставленной задачей, использовать речь для регуляции своего действия. Личностные: Формировать самооценку на основе успешности учебной деятельности, мотивацию учебно-познавательной деятельности. Выявление знаний, умений и навыков, проверка уровня сформированности у учащихся общеучебных умений. | Let’s begin our lesson. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | A | F | K | P | U | 2 | B | G | L | Q | V | 3 | C | H | M | R | W | 4 | D | I | N | S | X | 5 | E | J | O | T | Y/Z | 4.3 5.1 3.5 4.4 4.4 5.4 5.3 3.4 4.2 5.1 4.4 What is the theme of our lesson? What are we going to do at the lesson? Where can we get news from? What does each type of media provide us with? Look at the pictures/ What was each person doing at 6 o’clock? Самостоятельная работа She ……(skate) at 7 o’clock yesterday. My mother….(cook) while I……(read) a book. He………(do) a homework when the phone ……(ring). Do you like to watch TV? Use the TV guide to discuss what you want to watch on TV Физминутка | -We are to speak, to read about types of newspapers, etc Television, radio, magazines, Internet Ex.2 John was reading a text message on his mobile at 6 o’clock yesterday. Sue was watching TV at 6 … Tony was reading a newspaper … Mary was reading a magazine … Laura was sending emails Самостоятельно выполняют, взаимопроверка Dialogues Уч-ся повторяют движения за учителем. |
| | Magazines : listen, read, tell about your fav.magazine VIDEO (newspapers) What types of newspapers do you know (tabloids, broadsheets) Today you must make a page of the newspaper: choose the headlines, articles, photos | A survey My fav. Magazine Работа в группах |
Оценочно-рефлексивная деятельность. Домашнее задание. | | Let’s make a conclusion. Write a cinqain: Theme 2adj. 3 verbs Phrase Conclusion Proverbs. I want you to have good news and not to have bad ones. Home task: be ready for the test | |