Просмотр содержимого документа
«Разработка урока по подготовке к устной части ОГЭ по теме "Fast food"»
Урок в 9 В классе
Тема: «Подготовка к ОГЭ по английскому языку. Устная часть ОГЭ 2016. Задания1,3»
Цели:
практическая: активизировать ранее полученную информацию по содержанию общего государственного экзамена по английскому языку; развивать умение в чтении, говорении и смысловой переработке информации на основе заданий, требующих личной оценки, рассуждения;
образовательная: расширение знаний по содержанию и выполнению заданий общего государственного экзамена по английскому языку;
развивающая: развитие языковой догадки, логического мышления;
воспитательная: развивать положительную мотивацию к дальнейшему изучению английского языка; воспитать уважение к культуре другой страны
Задачи:
Практикум по выполнению заданий в формате ОГЭ.
Развитие коммуникативных и творческих способностей учащихся.
Обобщение и систематизация знаний по выполнению экзаменационных заданий.
Формирование способности к сотрудничеству при работе в группах.
Совершенствование умений выполнять заданий устной части ОГЭ
Оборудование: компьютер, интерактивная доска, презентация PowerPoint, распечатки с заданиями.
Ход урока
Организационный момент.
T: Hello dear boys and girls, hello dear teachers.
Today we’re going to revise our knowledge about English state exam.
Brain-storming
Answer my questions please:
How many lessons do you have today?
What lessons do you have besides English?
Which lessons do you like best of all? Why?
How about exams?
What exam will be the most difficult?
Will English be hard for you?
Who do you think will be the best in your group?
We’ll see…
T.: Today we are going to speak about Fast food. Describe the food in the photo. Which items contain a lot of fat, sugar, vitamins, carbohydrate, protein and salt? (слайд 1)
T.: Look at the Student’s cards. You will have to be ready to read this text about obesity. But there are some missing sentences. Choose the suitable sentence from the list and complete the text.
T.: Now change with your texts. And look at the board to check.
You’ll read it aloud to your partners. After reading in pares, somebody will read it to us. Don’t forget to put marks. (слайд 2,3,4,5,)
Чтение в парах
Индивидуальное чтение
Проверка и самооценивание
S: get ready, read, listen to each other, listen to one person and put points.
T.: Explain in your own words why some teenagers in the USA sued McDonald’s.
Do you think fast food companies are partly to blame for obesity? Justify your answer.
T.: Look at the Student’s card. You are going to give a talk about Fast food. So, make the speech in groups using recommendations, the leader of your groups gives us a talk about Fast food. Don’t forget to put points into your selfcheck card.
Подготовка к выполнению задания
Выполнение в группах
Проверка и самооценивание
S: get ready, make speech, listen to one person in each group and put points.
Прощание. T.: Your homework is to write a personal letter. Now the lesson is over. You can be free, good bye.
Selfchek card
Name______________________________________________
| my mark | group |
Reading of a text | | |
Giving a talk | | |
Total | | |
VI Домашнее задание:
You have received a letter from your English-speaking pen-friend Rob
…and then there’s this chess tournament on Saturday. If I win, I’ll be the champion of our school. Who knows?Oh, yeah. I wanted to ask you something. We have to write a report on technology for school. Could you tell me a few things about how you use technology in your life? You know, computers, mobiles, TV, that sort of things. Oh, and tell me something about the other members of your family, too, and how they use technology. Anyway, I was talking to Sam the other day and he says that… |
Write him a letter and answer his 3 questions.
Write 100–120 words. Remember the rules of letter writing.