Организационно - поисковый | Children, do you want to listen to my story? Then, listen. It’s Donki. (Достаёт ослика.) У Мистера Донки не было домика. Mister Donkey didn’t have a house. Mr Donkey: "I have no house. I want to build a house”. So he built a little house. (Достаёт картонный домик.) Mr Donkey: "I have built my house. Look, this is my little house. I will live in this house.” Но в домике Мистера Донки не было мебели. But Mr Donkey didn’t have furniture in his house. Mr Donkey: "I have no table. I have no bed. I have no cupboard. I have no carpet. I have no wardrobe.” (плачет). "Oh, I have got an idea!” Мистер Донки решил сделать себе мебель из спичечных коробков. Mister Donkey: "Oh, I am so happy! I have got a table now. I will eat at the table. I have got a bed. I will sleep on the bed. Here is a carpet. I’ll put it on the floor. Here is a cupboard. I’ll keep my dishes in it. Here is a wardrobe. I’ll keep my clothes in it. etc.” (расставляет мебель за домиком так, чтобы «зрителям» они были видны). Mr Donkey was happy. He started to sing: "Twinkle, twinkle, little star, how I wonder what you are…” Наступила ночь. Night has come. Mister Donkey felt sleepy. Mr Donkey: "Oh, I want to sleep. Where is my bed? I will sleep on it.” (Спит на кровати) Look, Mr Donkey is sleeping now. Но ночью в домик Мистера Донки прокрался, кто бы вы думали? Мистер Жираф! (Достаёт жирафа.) Mr Giraffe: "Oh, what a nice little house! I like the house. Who lives in it, I wonder. (заглядывает за домик) "Oh, it’s Mr Donkey’s house. Mr Donkey has a wonderful house. And Mr Donkey is sleeping. I also have a house, but I have no furniture. Oh, a table! Wonderful! Oh, a carpet! Great! Oh, a cupboard! How wonderful! Mr Donkey has furniture! I’ll take this table to my house. (Уносит столик, затем возвращается и уносит остальные предметы мебели.) In the morning Mr Donkey woke up. Mr Donkey: "I want to eat. And where is my table? (ищет стол) No table! And where is my cupboard? No cupboard! And where is my carpet? … etc I have no furniture now. (плачет). Ребята, давайте расскажем Мистеру Донки, кто взял его мебель. Mister Donkey, we know who has taken your furniture. Mr Donkey: Who? Дети: Mr Giraffe! Mr Donkey: "Mr Giraffe? I”ll find him now. (Подходит к жирафу.) Mr Giraffe, give me back my furniture! This is my table. And this is my carpet! etc. Mr Giraffe: "OK, Mr Donkey, OK. Here is your table etc. Take your furniture back, Mr Donkey. I am very sorry” (опускает голову, ему стыдно). Мистеру Жирафу стало стыдно, что он утащил мебель у Мистера Донки. Но так как он извинился, Мистер Донки его простил и даже пригласил пить чай. Вот такая история. Did you like the story? Учитель: Раз всё так хорошо закончилось, давайте поиграем. Дидактическая игра «Show me, please …» Учитель раскладывает карточки на тему: “Мебель” (Table, сhair, sofa, вed, carpet). Указывает на ребенка и просит показать картинку. - Masha, show me the sofa, please. Дидактическая игра “What is missing? ” Учитель раскладывает карточки на тему: “Мебель” (Table, сhair, sofa, вed, carpet). . Дети вспоминают на английском название карточек. Затем учитель говорит: “Close your eyes” убирает одну карточку. После говорит: “Open your eyes”. Дети открывают глаза, учитель спрашивает: “What is missing? ”, дети должны вспомнить, какая карточка исчезла на английском языке. Now draw a little house, a table, а сhair, a cupboard, a carpet, and a wardrobe. | - Yes, (we do). -Yes, (we did). | |