СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

План-конспект урока..Совершенствование речевых навыков

Нажмите, чтобы узнать подробности

Роль иностранного языка как учебного предмета возрасла с введением ФГОС ООО, где «развитие личности обучающегося на основе универсальных учебных действий, познание и освоение мира составляют цель и основной результат образования». Переход от знаниевой парадигмы к образовательной делает огромный образовательный потенциал предмета «Иностранный язык» особо востребованным. «Иностранный язык» поистине уникален по своим образовательным возможностям и способен внести свой особый вклад в главный результат образования – воспитание гражданина России.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Просмотр содержимого документа
«План-конспект урока..Совершенствование речевых навыков»

УМК: Rainbow English 7 класс

Тип урока: II тип. Урок по совершенствованию речевых навыков и умений.

Задачи урока.

Практические задачи урока:

  1. способствовать развитию перцептивных навыков аудирования и умений (понимать речь в аудиотексте, понимать общую идею и содержание текста);

  2. Способствовать развитию умения говорить на основе прослушанного материала.

Сопутствующая задача урока: способствовать развитию навыка произношения звука [b]; способствовать развитию навыка письма посредством аудирования (диктант).

Образовательная задача: создать условия для приобретения социокультурных знаний об английском языке.

Развивающие задачи:

  1. создать условия для развития таких аналитических способностей учащихся, как умение анализировать, сопоставлять, сравнивать, обобщать познавательные объекты;

  2. содействовать развитию умений осуществлять рефлексивную деятельность.

Формируемые УУД

Познавательные:

  1. Поиск и выделение необходимой информации;

  2. Рефлексия деятельности по овладению английским языком.

Регулятивные:

  1. Целеполагание;

  2. Оценка.

Коммуникативные:

  1. Умение выражать свои мысли в соответствии с задачами и условиями коммуникации

Оснащение урока:

  1. Учебник

  2. Рабочая тетрадь

  3. Компьютер, колонки

  4. Аудиоматериал

  5. Маршрутный лист

  6. Тетради, письменные принадлежности и т.д.









План-конспект

1.1 Орг. момент

Good morning boys and girls! I’m glad to see you! Sit down, please. How are you today?

Let’s begin our lesson.

1.2. Постановка задачи

Today we will learn more about English and the people’s attitude to it.

1.3. Фон. зарядка

(установка) Now we will train the sound [b].

(повторение) Elizabeth, Betty, Betsy and Bess,

They all went together to seek a bird’s nest.

They found a bird’s nest with five eggs in,

They all took one, and left four in.

(отработка звука в режиме T-Cl-T-P1-T-Cl-T-P2…) Do you remember how to pronounce this sound? Yes, you are right. (Open your mouth and release the air)

[b], [b], [b]

[be], [be], [be], [bɜː], [bɜː], [bɜː]

Elizabeth, Betty, Betsy, Bess

A bird’s nest, a bird’s nest, a bird’s nest

(постановка КЗ) It’s not just a rhyme. Say, what it is. Yes, it’s a riddle.

(чтение речевого целого сильным учащимся) ________, read us the riddle, please.

(чтение речевого целого в режиме T-Cl-T-P1-T-Cl-T-P2…)

(репродукция)

1.4 Речевая зарядка

How many girls are there in the riddle? (one)

How can it be? (they are all forms of one name)

Do you know Russian names that also have different forms?

What are they and their forms?

Is this knowledge useful and interesting for you?

Can it help us to learn English?

So, let’s get to know the different people’s opinions about the language.

2.1. Look at your sheets. There are __ exercises there, and they are united by one word. What is this word? What is the main activity today?

You are right; the key word is “listen”. Therefore, today we are going to listen to different texts. But all the tasks have levels.

Let’s start with the easiest.

Please, write your names and surnames on the sheets. How do you think why there are not any words at the 1st level? Yes, you are right. Our task is to write them. You’ll listen to the words and a will give you some time to write them. It will be our warming up.

Учитель включает аудиозапись (WB, №7) и ставит ее на паузу (~10-15 секунд после каждого слова):

Follow, endless, meaning, dictionary, prefer, pronounce, vocabulary, fantastic, awful, sound, probably, useless, develop, already, tongue)

How many words are there in the dictation? What are they?

2.2. Good job. The first level is done. But what about the second? It’s a little bit harder. Listen to the audio and decide which problem Glenda, the linguist, didn’t speak about.

Снятие трудностей:

Lingua franca is a language used for communication between groups of people who speak different languages. (the definition is taken from the online Cambridge dictionary)

Учитель включает аудиозапись (WB, №6), дети слушают и выбирают ответ.

Let’s check. Did Glenda mention the _____ problem? What is it? (в режиме T-P1-T-P2…T-P5)

You are right, she didn’t mention the problem of native languages that are dying out.

2.3 Listen to the five speakers talking about English. Match what the speakers say (1-5) with the statements (a-f). There is one extra statement.

Учитель включает аудиозапись 34 (уч., стр. 78, упр. 1). Далее идет проверка в режиме T-P1, T-P2 (без повторов опрашиваемых).

What does the first/second/third/etc. speaker say?

2.4 The forth task is to listen to the monologue. At first, you should continue the sentences. (1 прослушивание)

Then, imagine that you are Nastya and say a) why English is useful for you; b) what you know about English; c) if you find pen friends useful; d) what you are doing to know English better. (2 прослушивание)

Учитель дважды включает аудиозапись 35 (уч., стр. 81, упр. 1). Далее идет проверка в режиме T-P1, T-P2, etc.

3.1 Обсуждение в режиме T-P1-T-P2

You have listened to different thoughts about English. What do you think about it? Do you agree with the speakers? Can you add some information about English from the previous lessons?

3.2 Работа в парах

You should work in pairs now. Tell your classmate what you know about English and what you do to know it better. Maybe you have some life hacks. Then change.

Снятие трудностей

Maybe you:

- read English books

- watch TV in English

- use English in computer games

- have pen friends

- use dictionaries

- have phone apps for learning English

- listen to English music and analyze the songs

- etc.

4.1 Оценка

Please, give me you sheets.

What was the main activity today? What did we do? We have done the first three levels successfully and what do you think about the forth? Was it easy or hard to you? How do you think which mark you will get.

4.2 Задание

Your homework is to make your own audio material (изменить на материал для выступления). Decide who you are: a linguist, another scientist or a student and tell us what you know about English and why it is interesting for you. We will listen to your monologues next lesson.

Time is limited, so you have only one minute to say something.

























Методическое пособие

1st level (easy):

Write a dictation and check yourself:

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


2nd level (middle)

3rd level (hard)

Listen to the five speakers talking about English. Match what the speakers say (1-5) with the statements (a-f). There is one extra statement.

  1. English is very important to scientists.

  2. English has borrowed many words from other languages.

  3. English is changing.

  4. English is important when you work on computer.

  5. English is the language that practically everybody wants to know.

  6. American English is becoming more and more popular.

4th level (Challenging)

Listen, and complete the sentences.

  1. The English language is …

  1. the only language people speak all over the world;

  2. one of the languages people speak all over the world;

  3. one of the three languages people speak all over the world.

  1. Nastya says it’s important to know English …

  1. For her future profession;

  2. To make more friends;

  3. While abroad.

  1. Nastya finds it …

  1. Fun to have pen friends;

  2. Helpful to have pen friends;

  3. Great to have pen friends.

  1. Nastya does a lot of things to know English better but she doesn’t …

  1. Keep diary in English;

  2. Watch English television;

  3. Work with dictionaries