СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Spotlight 2 module 4 lesson 47 She's got blue eyes

Нажмите, чтобы узнать подробности

В этой разработке представлен урок 47 spotlight 2, module 4 She's got Blue Eyes. введение и первичное закрепление лексики по теме моё лицо. развитие навыка письма. интересное упражнение для чтения - можно разыграть как детективную историю с последующим составлением фоторобота (детям закончить и раскрасить рисунок), введение Have/has got. для уменьшения веса презентации видео удалено, но есть ссылки на видео ресурс. Желаю приятного просмотра и работы.

Просмотр содержимого документа
«spotlight 2 module 4 lesson 47 She's got blue eyes»

Учитель английского языка Брастовская Дина Юрьевна г. Севастополь My PPT collection for Spotlight 2

Учитель

английского языка

Брастовская

Дина Юрьевна

г. Севастополь

My PPT collection for

Spotlight 2

Module 4 : Урок 47 – She’s got blue eyes

Module 4 : Урок 47 – She’s got blue eyes

Module 4 She’s Got Blue Eyes I’ve got, (Pp.84-85) He/she’s got …   songs, detective story  New words, exercises Face, eyes, nose, mouth, ears, touch, dark, hair Verb: Have got WB p.46, PW-sh Reading/pronouncing drills games

Module 4

She’s Got Blue Eyes

I’ve got,

(Pp.84-85)

He/she’s got …

songs, detective story

New words, exercises

Face, eyes, nose, mouth, ears, touch, dark, hair

Verb: Have got

WB p.46,

PW-sh

Reading/pronouncing

drills

games

WB: p.45 No, it isn’t. No, it isn’t. Yes, it is. Is it all right? No mistakes?

WB: p.45

No, it isn’t.

No, it isn’t.

Yes, it is.

Is it all right? No mistakes?

My Favourite Toy Do you like playing toys? Have you got many toys? Have you got a favourite toy? Has it got a name? Is it big or small? You like playing – пережитки работы с Кузовлевым, но такие формы являются более разговорными. Слышала, что дети употребляют именно герундий в общении.

My Favourite Toy

  • Do you like playing toys?
  • Have you got many toys?
  • Have you got a favourite toy?
  • Has it got a name?
  • Is it big or small?

You like playing – пережитки работы с Кузовлевым, но такие формы являются более разговорными. Слышала, что дети употребляют именно герундий в общении.

Вставьте видео What is this song about?

Вставьте видео

What is this song about?

Learn reading the new words: f air , h air ; my h air , his h air , no h air , dark h air , red h air , brown h air , black h air . His h air is black. Her h air is red. He’s got no h air . m ou se, m ou th; my m ou th, his m ou th, a red m ou th, a pink m ou th, a big m ou th. His m ou th is big and red. She’s got a lovely m ou th. m y , eye ; an eye – eye s, his eye s, her eye s, green eye s, blue eye s, brown eye s, dark eye s, big eye s. She’s got big blue eye s. What colour are your eye s?

Learn reading the new words:

f air , h air ; my h air , his h air , no h air , dark h air , red h air , brown h air , black h air . His h air is black. Her h air is red. He’s got no h air .

m ou se, m ou th; my m ou th, his m ou th, a red m ou th, a pink m ou th, a big m ou th. His m ou th is big and red. She’s got a lovely m ou th.

m y , eye ; an eye – eye s, his eye s, her eye s, green eye s, blue eye s, brown eye s, dark eye s, big eye s. She’s got big blue eye s. What colour are your eye s?

Learn reading the new words: r o se, n o se; a n o se – n o ses; his n o se, her n o se, my n o se; a big n o se, a small n o se. His n o se is big. Her n o se is small. The clown’s n o se is big and red. h ere , ear ; an ear – ear s; my ear s, his ear s, her ear s, big ear s, small ear s. Elephants have got big ear s. Your ear s are small. Why are your ear s red? b a d, b a g, h a nd; a h a nd – h a nds; my h a nd, his h a nds, her h a nds, a big h a nd, a lovely h a nd. H a nds up! H a nds down! Give me a h a nd! Here is my h a nd.

Learn reading the new words:

r o se, n o se; a n o se – n o ses; his n o se, her n o se, my n o se; a big n o se, a small n o se. His n o se is big. Her n o se is small. The clown’s n o se is big and red.

h ere , ear ; an ear – ear s; my ear s, his ear s, her ear s, big ear s, small ear s. Elephants have got big ear s. Your ear s are small. Why are your ear s red?

b a d, b a g, h a nd; a h a nd – h a nds; my h a nd, his h a nds, her h a nds, a big h a nd, a lovely h a nd. H a nds up! H a nds down! Give me a h a nd! Here is my h a nd.

Learn reading the new words: n o se, t oe ; a t oe – t oe s; his t oe s, her t oe s, my t oe s. What’s the matter with your t oe s? I’ve got ten t oe s. b ee , f ee t; a foot – f ee t; a big foot, small f ee t. Look at his f ee t! They’re so big! Baby’s f ee t are very small. m u ch, t ou ch; I can t ou ch, he can t ou ch, she can t ou ch; Can you t ou ch your nose? T ou ch your toes, please.

Learn reading the new words:

n o se, t oe ; a t oe – t oe s; his t oe s, her t oe s, my t oe s. What’s the matter with your t oe s? I’ve got ten t oe s.

b ee , f ee t; a foot – f ee t; a big foot, small f ee t. Look at his f ee t! They’re so big! Baby’s f ee t are very small.

m u ch, t ou ch; I can t ou ch, he can t ou ch, she can t ou ch; Can you t ou ch your nose? T ou ch your toes, please.

Date. Classwork. My Face. Write these words: feet, hand, foot, touch, toes Write these words: my face; hair(3), eye(2), nose, mouth, ear(2) I have got one: face, nose, mouth I have got two /more: hair, eyes, ears, feet, toes, hands

Date.

Classwork.

My Face.

Write these words: feet, hand, foot, touch, toes

Write these words: my face; hair(3), eye(2), nose, mouth, ear(2)

I have got one:

face,

nose,

mouth

I have got two /more:

hair,

eyes,

ears,

feet,

toes,

hands

Make word combinations: big small lovely nice red blue brown dark black face ears nose hair eyes feet hands toes mouth

Make word combinations:

big

small

lovely

nice

red

blue

brown

dark

black

face

ears

nose

hair

eyes

feet

hands

toes

mouth

Somebody has stolen biscuits. Help the detective to find the criminal. Make an identikit. His eyes are big and black. His hair is blue. His mouth is very big. He hasn’t got a nose. He has got big hands, he has got big feet. He is blue. But he is nice. Переведите задание. Сначала прочитайте текст в кадре, затем можно выдать отпечатанный (можно выбрать «сыщика» - ученика, который хорошо читает) текст. «Сыщик» читает приметы, остальные рисуют или составляют из заготовок фоторобот

Somebody has stolen biscuits.

Help the detective to find the criminal. Make an identikit.

His eyes are big and black. His hair is blue. His mouth is very big. He hasn’t got a nose. He has got big hands, he has got big feet. He is blue. But he is nice.

Переведите задание. Сначала прочитайте текст в кадре, затем можно выдать отпечатанный (можно выбрать «сыщика» - ученика, который хорошо читает) текст. «Сыщик» читает приметы, остальные рисуют или составляют из заготовок фоторобот

Сыщик читает описание (с паузами), учитель задаёт вопросы – These eyes? И т.д., пока не будут выбраны согласно приметам. Когда появится гиф-картинка, можно сказать, что скрытая веб-камера сняла преступника. Познакомьте детей с персонажем Улицы Сезам Cookie Monster.

Сыщик читает описание (с паузами), учитель задаёт вопросы – These eyes? И т.д., пока не будут выбраны согласно приметам. Когда появится гиф-картинка, можно сказать, что скрытая веб-камера сняла преступника. Познакомьте детей с персонажем Улицы Сезам Cookie Monster.

SB: p.85 Вставьте видео

SB: p.85

Вставьте видео

Сегодня мы много раз употребляли глагол have/has got. Что он обозначает? – таблица, обобщение.

Сегодня мы много раз употребляли глагол have/has got. Что он обозначает? – таблица, обобщение.

She’s got He’s got She’s got He’s got She’s got

She’s got

He’s got

She’s got

He’s got

She’s got

WB: p.46 распечатка В качестве дополнительного (бонусного) задания можно предложить нарисовать какого-нибудь героя и описать его внешность.

WB: p.46

распечатка

В качестве дополнительного (бонусного) задания можно предложить нарисовать какого-нибудь героя и описать его внешность.

His eyes are big and black. His hair is blue. His mouth is very big. He hasn’t got a nose. He has got big hands, he has got big feet. He is blue. But he is nice. Текст для распечатки

His eyes are big and black. His hair is blue. His mouth is very big. He hasn’t got a nose. He has got big hands, he has got big feet. He is blue. But he is nice.

Текст для распечатки

Для домашнего задания

Для домашнего задания


Скачать

© 2015 5371 1019

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!