Урок 49 spotlight 2 module 4 Teddy's wonderful. Для уменьшения веса презентации видео удалено, см. ссылки и комментарии. В этом уроке учащиеся знакомятся с новыми словами, закрепляют их и ранее изученные лексические единицы, повторяют конструкцию have got. упражнения для письма, чтения и аудирования. Мини-проет для аудирования, раскрашивания, гендерный подход. представлены материалы для печати. урок пройдёт весело и познавательно. Желаю приятной работы и просмотра
Просмотр содержимого документа
«spotlight 2 module 4 lesson 49 Teddy's Wonderful»
Учитель
английского языка
Брастовская
Дина Юрьевна
г. Севастополь
My PPT collection for
Spotlight 2
Module 4 : Урок 49 – Teddy’s Wonderful 1
Module 4
Teddy’s Wonderful
(pp.88-89)
Have/ Has got,
Haven’t/ Hasn’t got
Ex. 2 p 88,
ex. 3 p 89
Revision: have/has got
Fair hair, wonderful, puppet, jack-in-the-box, small, big
WB p.48,
распечатка
Reading drills
games
Watch, listen and say:
Вставьте видео
- How many arms has the teddy-bear got?
- How many legs has the teddy-bear got?
- How many paws has the teddy-bear got?
- Who’s got a teddy-bear: a girl or a boy?
- How many eyes has the teddy-bear got?
- How many ears has the teddy-bear got?
He’s got
She’s got fair hair.
I’ve got dark hair.
He’s got
She’s got
He’s got brown eyes.
She’s got green eyes.
I’ve got blue eyes.
He’s got dark hair.
blue
green
WB: p.47
Learn reading the new words:
h air , f air ; f air h air ; long f air h air ; short f air h air ; her f air h air . Who’s that girl?-The girl with f air h air ? She’s Ann. She’s got lovely f air h air .
p u ppy, p u ppet; a p u ppet – p u ppets; a nice p u ppet, an u gly p u ppet, two p u ppets. P u nch is a p u ppet. I’ve got two p u ppets: P u nch and Judy.
bl a ck, J a ck, J a ck-in-the-box; a nice J a ck-in-the-box, his J a ck-in-the-box. I’ve got a nice toy – it’s J a ck-in-the-box. H a ve you got a J a ck-in-the-box?
Learn reading the new words:
p i n, b i g; a b i g nose, a b i g foot, b i g hands, b i g ears. Elephants have got b i g ears. Punch has got a b i g nose. Look at th i s b i g teddy-bear!
a ll, b a ll, sm a ll; a sm a ll nose, a sm a ll toy, a sm a ll girl; This girl has got a sm a ll b a ll. Her ears are sm a ll. It’s a lovely sm a ll box.
w o nder, w o nderful; a w o nderful toy, a w o nderful day. Oh, look! There are lots of w o nderful toys here! It’s l o vely, it’s w o nderful! This magician shows w o nders.
Date.
Classwork.
Stick the word-scheme and finish the line:
clever eyes
fair hair
small nose
big ears
small mouth
green eyes
dark hair
Вставьте видео
SB: p.88
Mini-project. Listen, draw and colour:
Раздельное задание для мальчиков и девочек. Мальчикам – дорисовать и раскрасить клоуна, девочкам – девочку. Текст см. в дополнениях для печати. Предложения для групп перепутаны в одном тексте, дети должны расслышать информацию о своём рисунке. Во время чтения можно постепенно анимировать рисунок.
Вставьте видео
Видео требует монтажа. Ссылка см. предыдущие презентации (весь видео курс)
SB: p.89
WB: p.48
распечатка
This is a clown. This is a girl. The clown’s hair is dark green.
The girl’s hair is fair. He’s got two big eyes. She’s got two
small eyes. Her eyes are green. His eyes are blue. She’s got
a lovely small nose. He’s got a big nose. The clown’s nose is red. The girl’s nose is pink. The clown’s got a big red mouth. The girl’s got a small pink mouth. Let’s check your works:
Внизу картинка для раздачи.