СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Spotlight 2 module 4 lesson 49 Teddy's Wonderful

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок 49 spotlight 2 module 4 Teddy's wonderful. Для уменьшения веса презентации видео удалено, см. ссылки и комментарии. В этом уроке учащиеся знакомятся с новыми словами, закрепляют их и ранее изученные лексические единицы, повторяют конструкцию have got. упражнения для письма, чтения и аудирования. Мини-проет для аудирования, раскрашивания, гендерный подход. представлены материалы для печати. урок пройдёт весело и познавательно. Желаю приятной работы и просмотра

Просмотр содержимого документа
«spotlight 2 module 4 lesson 49 Teddy's Wonderful»

Учитель английского языка Брастовская Дина Юрьевна г. Севастополь My PPT collection for Spotlight 2

Учитель

английского языка

Брастовская

Дина Юрьевна

г. Севастополь

My PPT collection for

Spotlight 2

Module 4 : Урок 49 – Teddy’s Wonderful 1

Module 4 : Урок 49 – Teddy’s Wonderful 1

Module 4 Teddy’s Wonderful (pp.88-89)  Have/ Has got, Haven’t/ Hasn’t got Ex. 2 p 88,  ex. 3 p 89  Revision: have/has got Fair hair, wonderful, puppet, jack-in-the-box, small, big WB p.48, распечатка Reading drills games

Module 4

Teddy’s Wonderful

(pp.88-89)

Have/ Has got,

Haven’t/ Hasn’t got

Ex. 2 p 88,

ex. 3 p 89

Revision: have/has got

Fair hair, wonderful, puppet, jack-in-the-box, small, big

WB p.48,

распечатка

Reading drills

games

Watch, listen and say: Вставьте видео - How many arms has the teddy-bear got?  - How many legs has the teddy-bear got? - How many paws has the teddy-bear got? - Who’s got a teddy-bear: a girl or a boy? - How many eyes has the teddy-bear got?  - How many ears has the teddy-bear got?

Watch, listen and say:

Вставьте видео

- How many arms has the teddy-bear got?

- How many legs has the teddy-bear got?

- How many paws has the teddy-bear got?

- Who’s got a teddy-bear: a girl or a boy?

- How many eyes has the teddy-bear got?

- How many ears has the teddy-bear got?

He’s got She’s got fair hair. I’ve got dark hair. He’s got She’s got He’s got brown eyes. She’s got green eyes. I’ve got blue eyes. He’s got dark hair. blue green WB: p.47

He’s got

She’s got fair hair.

I’ve got dark hair.

He’s got

She’s got

He’s got brown eyes.

She’s got green eyes.

I’ve got blue eyes.

He’s got dark hair.

blue

green

WB: p.47

Learn reading the new words: h air , f air ; f air h air ; long f air h air ; short f air h air ; her f air h air . Who’s that girl?-The girl with f air h air ? She’s Ann. She’s got lovely f air h air . p u ppy, p u ppet; a p u ppet – p u ppets; a nice p u ppet, an u gly p u ppet, two p u ppets. P u nch is a p u ppet. I’ve got two p u ppets: P u nch and Judy. bl a ck, J a ck, J a ck-in-the-box; a nice J a ck-in-the-box, his J a ck-in-the-box. I’ve got a nice toy – it’s J a ck-in-the-box. H a ve you got a J a ck-in-the-box?

Learn reading the new words:

h air , f air ; f air h air ; long f air h air ; short f air h air ; her f air h air . Who’s that girl?-The girl with f air h air ? She’s Ann. She’s got lovely f air h air .

p u ppy, p u ppet; a p u ppet – p u ppets; a nice p u ppet, an u gly p u ppet, two p u ppets. P u nch is a p u ppet. I’ve got two p u ppets: P u nch and Judy.

bl a ck, J a ck, J a ck-in-the-box; a nice J a ck-in-the-box, his J a ck-in-the-box. I’ve got a nice toy – it’s J a ck-in-the-box. H a ve you got a J a ck-in-the-box?

Learn reading the new words: p i n, b i g; a b i g nose, a b i g foot, b i g hands, b i g ears. Elephants have got b i g ears. Punch has got a b i g nose. Look at th i s b i g teddy-bear! a ll, b a ll, sm a ll; a sm a ll nose, a sm a ll toy, a sm a ll girl; This girl has got a sm a ll b a ll. Her ears are sm a ll. It’s a lovely sm a ll box. w o nder, w o nderful; a w o nderful toy, a w o nderful day. Oh, look! There are lots of w o nderful toys here! It’s l o vely, it’s w o nderful! This magician shows w o nders.

Learn reading the new words:

p i n, b i g; a b i g nose, a b i g foot, b i g hands, b i g ears. Elephants have got b i g ears. Punch has got a b i g nose. Look at th i s b i g teddy-bear!

a ll, b a ll, sm a ll; a sm a ll nose, a sm a ll toy, a sm a ll girl; This girl has got a sm a ll b a ll. Her ears are sm a ll. It’s a lovely sm a ll box.

w o nder, w o nderful; a w o nderful toy, a w o nderful day. Oh, look! There are lots of w o nderful toys here! It’s l o vely, it’s w o nderful! This magician shows w o nders.

Date. Classwork. Stick the word-scheme and finish the line: clever eyes fair hair small nose big ears small mouth green eyes dark hair

Date.

Classwork.

Stick the word-scheme and finish the line:

clever eyes

fair hair

small nose

big ears

small mouth

green eyes

dark hair

Вставьте видео SB: p.88

Вставьте видео

SB: p.88

Mini-project. Listen, draw and colour: Раздельное задание для мальчиков и девочек. Мальчикам – дорисовать и раскрасить клоуна, девочкам – девочку. Текст см. в дополнениях для печати. Предложения для групп перепутаны в одном тексте, дети должны расслышать информацию о своём рисунке. Во время чтения можно постепенно анимировать рисунок.

Mini-project. Listen, draw and colour:

Раздельное задание для мальчиков и девочек. Мальчикам – дорисовать и раскрасить клоуна, девочкам – девочку. Текст см. в дополнениях для печати. Предложения для групп перепутаны в одном тексте, дети должны расслышать информацию о своём рисунке. Во время чтения можно постепенно анимировать рисунок.

Вставьте видео Видео требует монтажа. Ссылка см. предыдущие презентации (весь видео курс) SB: p.89

Вставьте видео

Видео требует монтажа. Ссылка см. предыдущие презентации (весь видео курс)

SB: p.89

WB: p.48 распечатка

WB: p.48

распечатка

 This is a clown. This is a girl. The clown’s hair is dark green.  The girl’s hair is fair. He’s got two big eyes. She’s got two  small eyes. Her eyes are green. His eyes are blue. She’s got  a lovely small nose. He’s got a big nose. The clown’s nose is red. The girl’s nose is pink. The clown’s got a big red mouth. The girl’s got a small pink mouth. Let’s check your works: Внизу картинка для раздачи.

This is a clown. This is a girl. The clown’s hair is dark green.

The girl’s hair is fair. He’s got two big eyes. She’s got two

small eyes. Her eyes are green. His eyes are blue. She’s got

a lovely small nose. He’s got a big nose. The clown’s nose is red. The girl’s nose is pink. The clown’s got a big red mouth. The girl’s got a small pink mouth. Let’s check your works:

Внизу картинка для раздачи.