СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Spotlight 2 module 4 lesson 53 The Town Mouse and The Country Mouse

Нажмите, чтобы узнать подробности

Spotlight 2, module 4, lesson 53 The Town Mouse and the Country Mouse. Продолжение работы с "домашним чтением" и инсценировкой сказки. Из презентации удалено видео и аудио для уменьшения размера - см. ссылки и сноски под слайдами. Для развития мотивации предложены упражнения - кроссворд и раскраска, игра угадай животное с помощью наводящих вопросов. предложен текст 4 части инсценировки (добавлены слова для злой собаки). Желаю приятного просмотра и работы.

Просмотр содержимого документа
«spotlight 2 module 4 lesson 53 The Town Mouse and The Country Mouse»

Учитель английского языка Брастовская Дина Юрьевна г. Севастополь My PPT collection for Spotlight 2

Учитель

английского языка

Брастовская

Дина Юрьевна

г. Севастополь

My PPT collection for

Spotlight 2

Module 4 : Урок 53 – The TM and the CM.

Module 4 : Урок 53 – The TM and the CM.

The Town Mouse and The Country Mouse

The Town Mouse and

The Country Mouse

Do you remember what is there on the table of the: a) Country Mouse b) Town Mouse. Finish the , colour the words: green – the food of the CM; yellow – the food of the TM.

Do you remember what is there on the table of the: a) Country Mouse

b) Town Mouse.

Finish the , colour the words:

green – the food of the CM;

yellow – the food of the TM.

Date. Classwork. What food do you like more?

Date.

Classwork.

What food do you like more?

Видео обрезать и вставить Role-play the scenes.

Видео обрезать и вставить

  • Role-play the scenes.

Play Script 1: Городская Мышь заходит в дом и осматривается (происходит смена декораций). Городская Мышь стучит в дверь. Деревенская Мышь открывает. Oh! Town Mouse! Hello! So, this is my country house. It’s very small. But it’s very nice. Hello, Country Mouse! Nice to see you. It’s very, very small! Nice to see you! Welcome to my house. A lovely house for two small mice! Thank you. Well… well…

Play Script 1:

Городская Мышь заходит в дом и осматривается (происходит смена декораций).

Городская Мышь стучит в дверь.

Деревенская Мышь открывает.

Oh! Town Mouse! Hello!

So, this is my country house. It’s very small. But it’s very nice.

Hello, Country Mouse! Nice to see you.

It’s very, very small!

Nice to see you! Welcome to my house.

A lovely house for two small mice!

Thank you. Well… well…

Play Script 2: Городская Мышь продолжает осматриваться и ей не нравится то, что она видит. (очень тихо) No kitchen, no bathroom, no bedroom. Oh, no! It’s very bare! (раздражённо) Oh, dear! I want to go home! I don’t like it here! Bare? What do you mean? (извиняясь) I’m so sorry! (раздражённо) Where’s the table? Where’s the chair? (извиняясь) Sorry, no table, no chair! (раздражённо) No bedroom, no bathroom, no kitchen!

Play Script 2:

Городская Мышь продолжает осматриваться и ей не нравится то, что она видит.

(очень тихо) No kitchen, no bathroom, no bedroom.

Oh, no! It’s very bare!

(раздражённо) Oh, dear! I want to go home! I don’t like it here!

Bare? What do you mean?

(извиняясь) I’m so sorry!

(раздражённо) Where’s the table? Where’s the chair?

(извиняясь) Sorry, no table, no chair!

(раздражённо) No bedroom, no bathroom, no kitchen!

Play Script 3: Городская Мышь с презрением смотрит на угощение. Деревенская Мышь приглашает городскую к столику. Come along, Town Mouse. It’s time to eat. Yuk! Yuk! I don’t like honey! And I don’t like bees! I don’t like the country! This place isn’t pretty. Well, Ok. But …  (осматривает стол) But where’s the meat, Country Mouse? (с сожалением) Oh, I’m so sorry! Oh, dear! No meat in my house! In the country we eat bread, you see. No meat! Bread and honey from bees! Come with me! Let’s go to the city. It’s the best place for mice.

Play Script 3:

Городская Мышь с презрением смотрит на угощение.

Деревенская Мышь приглашает городскую к столику.

Come along, Town Mouse. It’s time to eat.

Yuk! Yuk! I don’t like honey! And I don’t like bees! I don’t like the country! This place isn’t pretty.

Well, Ok. But … (осматривает стол) But where’s the meat, Country Mouse?

(с сожалением) Oh, I’m so sorry!

Oh, dear! No meat in my house! In the country we eat bread, you see. No meat! Bread and honey from bees!

Come with me! Let’s go to the city. It’s the best place for mice.

Play Script 4: Городская Мышь с презрением смотрит на угощение. Смена декораций. Городская мышь показывает Деревенской свой дом (восхищённо) Oh, my! Lot’s of food on the table. And it looks so good! (хвастливо)  Come in, Country mouse. And look at my house! This is my living room. (хвастливо, но с оттенком небрежности перечисляет) Here are burgers. And here are chips. This is milk. Do you want ice-cream? (восхищённо) Oh, dear! It’s big and nice! (хвастливо)  Look at my chairs and look at the table over there! (восторженно) Oh, it can’t be real! It must be a dream! Read and role play the scene.

Play Script 4:

Городская Мышь с презрением смотрит на угощение.

Смена декораций. Городская мышь показывает Деревенской свой дом

(восхищённо) Oh, my! Lot’s of food on the table. And it looks so good!

(хвастливо) Come in, Country mouse. And look at my house! This is my living room.

(хвастливо, но с оттенком небрежности перечисляет) Here are burgers. And here are chips. This is milk. Do you want ice-cream?

(восхищённо) Oh, dear! It’s big and nice!

(хвастливо) Look at my chairs and look at the table over there!

(восторженно) Oh, it can’t be real! It must be a dream!

Read and role play the scene.

There is a new character in our story today. What is it? Guess? - It can be angry . But people like it and keep as a pet. - It’s got four legs. - It’s got two eyes. - It’s got many sharp teeth. - It can say G-r-r-r . Вопросы появляются постепенно. Дети делятся предположениями. Могут быть и верные ответы, но не спешите соглашаться, пусть лучше удостоверятся в своих предположениях. - It’s got two ears and a tail. - Do you know what animal is it?

There is a new character in our story today. What is it? Guess?

- It can be angry . But people like it and keep as a pet.

- It’s got four legs.

- It’s got two eyes.

- It’s got many sharp teeth.

- It can say G-r-r-r .

Вопросы появляются постепенно. Дети делятся предположениями. Могут быть и верные ответы, но не спешите соглашаться, пусть лучше удостоверятся в своих предположениях.

- It’s got two ears and a tail.

- Do you know what animal is it?

Date. Classwork. Colour your angry dog brown and write the parts of its body. two ears two eyes a nose sharp teeth a tail four legs an angry dog Make a puppet of an angry dog.

Date.

Classwork.

Colour your angry dog brown and write the parts of its body.

two ears

two eyes

a nose

sharp teeth

a tail

four legs

an angry dog

Make a puppet of an angry dog.

CD 2 Track 6 Видео обрезать и вставить

CD 2 Track 6

Видео обрезать и вставить

Play Script 5: В комнату вбегает злая собака и с лаем бросается на стол: Городская Мышь приглашает Деревенскую отведать обед. (злобно рычит) Gr-r-r! Gr-r-! Again this mouse! It thinks it’s the master in the house! Gr-r-r! R-run! R-run away, nasty mouse! Come on, Country mouse. Isn’t it great in my house? Oh, Town Mouse! It’s really great in your house! There’s plenty of food here! (испуганно) Oh, help me! Hel me! This dog wants its tea! And it also wants to eat me! Yes, it’s plenty of yummy food to eat. Take a seat, please. (злобно рычит) Gr-r-r! Gr-r-! R-run! R-run away, nasty mouse! Read and role play the scene.

Play Script 5:

В комнату вбегает злая собака и с лаем бросается на стол:

Городская Мышь приглашает Деревенскую отведать обед.

(злобно рычит) Gr-r-r! Gr-r-!

Again this mouse! It thinks it’s the master in the house!

Gr-r-r! R-run! R-run away, nasty mouse!

Come on, Country mouse. Isn’t it great in my house?

Oh, Town Mouse! It’s really great in your house! There’s plenty of food here!

(испуганно) Oh, help me! Hel me! This dog wants its tea! And it also wants to eat me!

Yes, it’s plenty of yummy food to eat. Take a seat, please.

(злобно рычит) Gr-r-r! Gr-r-!

R-run! R-run away, nasty mouse!

Read and role play the scene.

SB: p.134 - Who’s this?  Whose words are  these? Gr-r-r! Help me! Oh, help me! It’s great in my house. It wants to eat me! Run away, nasty mouse! There’s plenty to eat! The dog wants its tea!

SB: p.134

- Who’s this?

Whose words are

these?

  • Gr-r-r!
  • Help me! Oh, help me!
  • It’s great in my house.
  • It wants to eat me!
  • Run away, nasty mouse!
  • There’s plenty to eat!
  • The dog wants its tea!
Распечатка

Распечатка


Скачать

© 2015 3800 519

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!