СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до 11.05.2025

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Spotlight 3 Module 5

Нажмите, чтобы узнать подробности

Контрольная работа включает в себя 8 заданий. Разработана на материале 5 модуля учебника

Просмотр содержимого документа
«Spotlight 3 Module 5»

TEST NAME: CLASS:

1. Write right sentences about Alex and Mary:


Alex

Mary

e. g. Alex can sing. Mary can`t sing.

____________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

sing

+

-

swim

-

+

crawl

+

+

walk

+

-

dance

-

+

fly

-

-

2. Underline the right word:

e. g. She can dance like a frog\ a ballerina.

1. Lulu can jump like a bird\ a frog.

2. Nanny Shine can sing like a bird\ a rabbit.

3. Larry can swim like a horse\ a fish.

4. He can climb like a fish\ a monkey.

5. Tom can crawl like a snake\ a spider.


3. Write plural forms of the following words:

e. g. a cat – cats a woman - _____________ a spider - ____________

a dog - ___________ a sheep - _______________ a chair - ______________ a foot - ____________ a tooth - ________________ a fish - _______________ a tortoise - ________________ a rabbit - ____________ a mouse - ______________ an elephant - _______________ a man - ___________ a child - _______________


4. Write the numbers:

e. g. forty-five - 45

thirty-four - _____ seventy-three - _____ fifty-six - _____ ninety-two - ____

thirteen - ______ eighty-seven - ______ one hundred sixty-one - ______

5. Answer the questions:

e. g. How many ears has it got? - One ear

How many eyes has it got? -

How many heads has it got?

How many teeth has it got?

How many hands(рук) has it got?

How many bodies has it got?



6. Fill in the gaps. Use have got \ has got.

e.g. I have got a cat.

1. We __________ a rabbit.

2. Ann __________ a dog.

3. Helen and Peter ____________ a fish.

4. Boys _______________ two tortoises.

5. My sisters ___________________ blue eyes.


7. Look, read and complete: can, can`t, has got, hasn`t got.



8. Listen and choose A or B:



Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!

Закрыть через 5 секунд
Комплекты для работы учителя