Орг. момент. Greeting.Приветствие. Warm-up.Сообщение темы урока, разминка. Введение Л.Е. Отработка ЛЕ. Чтение. Послетекстовый этап. Чтение. Текстовый этап Закрепление ЛЕ. Дискуссия Подведение итогов. Рефлексия Д/З. Оценивание. | Hello, girl and guys ! I’m happy to see you ! Sit down, please! So, I’m very happy to see you! Take your seats! Здравствуйте ,дети! Я очень рада вас видеть! Садитесь, пожалуйста! - What date is it today? (Какое сегодня число). -Do you know what is a robot?. - what do you see on whiteboard? - SO what we will talk today about? - Open your book on Spotlight on Russia 6 Today we have an unusual lesson .This lesson Russian robots. By the end of the lesson you will be able to talk about robots. Let’s read these words .Repeat after me.Повторяем за мной .Читаем. Develop [dɪˈvɛləp]- развивать, совершенствовать Achieved - [əˈtʃiːvd]-достигнутый Success - [səkˈsɛs] – успех, удача Obstacles - [ˈɒbstək(ə)lz] – препятствия, помехи, преграды. Championship - [ˈtʃampɪənʃɪp] - чемпионат Research – [rɪˈsəːtʃ] - исследование, изучение, изыскание; научно-исследовательская работа Competition – [kɒmpɪˈtɪʃ(ə)n] - соревнование, состязание; конкурс security guard -[ sɪˈkjʊərɪti ɡɑːd] – охранник, телохранитель Miner – [ˈmʌɪnə] - горняк, горнорабочий, шахтёр, рудокоп; воен. Минёр public market — общественный рынок Suitcase – [ˈsuːtkeɪs - небольшой плоский чемодан] Owner – [ˈəʊnə] - владелец by tracking - путем отслеживания Bump – [bʌmp] - глухой удар; столкновение sound an alarm – сигнал тревоги Now open your books at p Russian on Spotlight. Answer on question: Do you know Russia is one of the world leaders in developing new robot technology? Now your task is to read the text “.Читаем текст. «Robot. Techology.» Now discuss: Do you think robot are useful? Why? Why not? Would you like to have some robot? Prove your idea and rightness. Open your date books and write down your home task: progress check p.56. Записываем домашнее задание. Now our lesson is over. Thank you for the lesson, children. Good bye! | Hello,our teacher ! We are happy to see you too! Today is the 11 of January. Yes , we do. robots about robots No, we don’t know, but we want to learn about it. Good bye our teacher! | На доске картинки с роботами На мультимедийке или просто на доске Слова из текста на доске с переводом. Презентация сопровождает рассказ учителя. Учащиеся выбирают Да или Нет, этим самым делясь на группы. Доказывают) Д/з на доске. |